26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו חייב ללמוד להטיב עם העם

למה פרצה מחאת המתמחים, להטיל מילווה על הטייקונים,כמה מרוויח קרטל המזון,מי התנגד לחוק חימום לקשישים.

תלמדו מבן ישי
רון בן ישי אמר בתוכנית הבוקר כי "המפגינים צריכים להיכנס לתוך המפלגות ולהשפיע מפנים. אם הם ימשיכו בהתנהגות הילדותית שלהם הם יפספסו את המחאה". מילים כדורבנות מה גם שהוא הביא כדוגמא את המאבקים של שנות השישים באירופה. ואכן ראוי ללמוד מכך. המפנה האמיתי חל רק כאשר מנהיגי המחאות נכנסו למפלגות ושינו מבפנים, כאשר הם הפכו למנהיגי המפלגות. קחו למשל את יושקה פישר, מי שהיה מנהיג הירוקים ושר החוץ בממשלה הירוקה אדומה של גרמניה של שרדר. פישר צריך לזכור, הוא ידיד ישראל עד היום, בכלל עסק בפעילות סמי טרוריסטית, התמסד, עבר להשפיע מבפנים ועד שהגיע למשרה הרמה. במדינות דמוקרטיות הדבר אפשרי ועוד איך.
מכל מקום, בארץ החל התהליך של מנהיגות חברתית דווקא בליכוד. מקצב, שטרית ומגן ועד למשה כחלון, גלעד ארדן, ישראל כ"ץ וגדעון סער. כולם מובילים מדיניות חברתרתי, בעיקר בקדנציה הנוכחית.  
קחו לדוגמא את השר כץ שכאשר נכנס למשרדו הכיוון שהוביל היה חיבור הפריפריה למרכז ע"י רכבות וע"י מערכת כבישים. התוצאה שתיראה בעתיד תביא לידי ביטוי תועלות חברתיות. אין ספק.
בכל מקרה ארדן אמר השבוע בשיחה בכנסת שצריך לדאוג לפיצול הרכיזויות במשק, התופעה הזאת היא אולי הבעייתית והקשה ביורת בכלכלה הישראלית המעוותת.
אנו נדרשים גם לתפקודו של שר החינוך. לאט לאט ובשקט סער מצליח להביא למפנה בחינוך – כך למשל ההסכם עם ארגון המורים, העלאת אחוזי הבגרויות, ההשקעה המסיבית בהשכלה הגבוהה והחינוך ללאומיות לא מותירים ספק שסער ישאיר את חותמו בצורה ניכרת.  אבל הוא מוכרח לשבור קודם כל את קרטל ספרי הלימוד, הרי לא יעלה על הדעת שחוברת לימוד עולה עשרות שקלים.
נתניהו צריך להבין שהבעיה היא לא שרי הליכוד אלא שהבעיה היא שימחון. כן, שר התמ"ת שאול שמחון מהווה את הרע בממשלתו זאת מכיוון שאת שמחון לא מעניין מה יקרה במדינה. משרדו אחראי להגבלות שעוזרות ליצרנים לחברות השיווק במדינת ישראל. כך חברות הקפה כמו עלית מרוויחות אלפי אחוזים על הקפה, חברות יבוא הדגים נהנות ממכסים גבוהים אשר מונעים תחרות. שמחון דוחף את הממשלה להכות את הרפתנים, כאילו הם הבעיה של מחירי מוצרי החלב והבעיה היא לא הרפתנים הבעיה היא תנובה, טרה, ושטראוס. החברות מרימות את המחירים של מוצרי החלב בצורה פרועה. כך למשל גביע יוגורט בארץ עולה 3 שקלים כאשר מותג זהה עולה בחו"ל פחות משקל. פדיון ענף המזון הוא 60 מיליארד שקל בשנה, כלומר הרווח מקיום קרטל מזון הוא כ 30 מיליארד שקל.
הבעיה של קרטל חברות המזון היא החמורה במשק הישראלי. החברות מקבלות מימון להקמת המפעלים, החברות מקבלות מימון לפיתוח מוצרים חדשים ובסופו של דבר אנחנו משלמים על ההוצאות של המפעלים והם גובים מאיתנו מחירים מופרזים על המחירים. את החגיגה הזאת חייבים להפסיק.
בשנים האחרונות יש רווחים בלי פורפורציה לטייקונים. שיהיה להם לבריאות עיני אינה צרה עליהם אבל הבעיה היא שהם עושקים אותנו ונתניהו חייב להטיל מילווה מיוחד, כמוש בעבר המדינה לוותה מהאזרחים מלווה של רצון טוב למימון מלחמות, כך יקיים מלווה מיוחד רק מחברות אשר נמצאות בסוג של קרטל – או ריכוזיות. כאמור, בעבר בדרך כלל כאשר המדינה הייתה במשבר – מלחמה היו מטילים על הציבור מילווה כדי לחלץ את המדינה מהמצב, לכן נתניהו חייב להטיל מילווה על הטייקונים,  בדרך כלל באים ושואלים מאין יבא הכסף אז בבקשה
ריוווחי הבנקים 2010 6.6 מיליארד שקל
ריווחי חברות הסלולר 3.5 מיליארד שקל
ריווחי ורשתות חברות המזון   30 מיליארד שקל
צאו לדרך נתניהו ושטייניץ
חוק חימום לקשישים של ועדת הרווחה
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) אישרה ביום לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק הממשלתית לפיה יוכפל סכום מענק החימום הניתן לקשישים מקבלי הבטחת הכנסה ויעמוד על 522 שקלים החל מהחורף הקרוב, במקום 261 שקלים כיום. כץ הוא הג'וקר של הכנסת במקרה של הצעות חוק ומדיניות חברתיתי. מעל 70 כאלה הוא העביר
מי נגד סיעת חד״ש
כלומר חד"ש נגד המבוגרים. השמאל נגד דלת העם
בישיבת הסיעה
ישיבת הסיעה ביום שני האחרון הייתה מפגן תמיכה בשר האוצר כאשר ראשי רשויות מקומיות מכל הארץ שיבחו את ראש הממשלה ואת שר האוצר יובל שטייניץ עצמו. יחד עם זאת, לצד דברי השבח הם גם הסבירו כי צריך להציג פתרונות מסודרים לבעיות שנוצרו.
ראש הממשלה נתניהו שיבח את הפעילות של החקיקה של יריב לוין וחיים כץ כאלופי החקיקה. נתניהו רמז כי הוא לא שוכח את העבודה של כרמל שאמה.
כחלק מהצעדים הראשונים הייתה החלטה של עצירת עליית מחיר הדלק. יש לציין כי חבר כנסת אקוניס נאבק והסביר כי עצירת עליית מחיר הדלק חייב להייות הסמן הראשון של הממשלה בדרך לצעדים נרחבים שיקלו על מעמד הביניים.
הבלוף של המתמחים
מאבק המתמחים הוא הבלוף הכי גדול שיש. אני שתומך במאבק החברתי גיליתי השבוע כי המאבק של המתמחים הוא מאבק המתמחים של בתי החולים במרכז, זאת מכיוון כי בהסכם עם הרופאים היו העדפות לפירפריה זאת מכיוון שלמתמחים יש במרכז יותר אפשרויות להתקדם ולהתפרנס. לכן שר האוצר דאג לשכר מועדף לפריפריה. במשך שנים רופאים ומתמחים לא רצו להגיע לאשקלון,נהריה,צפת, צריך לזכור כי גם לפריפריה מגיע רופאים טובים.את זה האוצר רצה לתקן, אך כאשר המתמחים באיכילוב ראו כי חבריהם בפריפריה יקבלו יותר יצאו למחאה.
מירי רגב
מירי רגב היא תופעה חידתית בליכוד אך תופעה מעניינת. מצד אחד יש הרואים בה פופליסטית, מצד שני יש הרואים בה בליכוד מובילה חברתית. אין ספק כי מירי נכנסה לנישה החברתית והייתה מבין המתריעים על התפרצות המחאה החברתית. כבר לפני מספר חודשים התריעה כי ההמונים יצאו לרחובות.
דוד אלחייני, ראש המועצה של בקעת הירדן, הוא אחד מאלה שבאפן קבוע מגן על שר האוצר והממשלה. השבוע גם הוא אמר כי חבל שלא הקשיבו למירי רגב. הוא הוסיף שבכל ישיבת סיעה הציגה מירי את הבעיות וחבל שלא הקשיבו לה.
תופעת ההפגנות
אני לא שוכח כיצד כאשר מגיעים מפגיני ימין אז אנו עדים לאלימות המשטרה בעת חסימת כבישים ופה כאשר יש מפגינים מהשמאל אין מעצרים על חסימת כבישים, המשטרה מפגינה  אורך רוח, כלומר יש במשטרה אפליית מפגינים. אם אסור לסגור צירי תנועה, אז צריך לעמוד באופן שווה גם למפגיני ימין ושמאל.


ישי לפידות העלה את קושיות האוהלים

לאחר שמילאתי את חובתי הלאומית, אבקש לשאול מספר קושיות דמגוגיות שנותרו אצלי בסוף השבוע האחרון ללא מענה ברור:

נחשוב לרגע מה היה גורלה של ההתקוממות הספונטנית הזו, אם היוזמת – דפני ליף, הייתה תושבת 'קריית-ארבע'…?

● איך הייתה נראית התייחסות התקשורת הישראלית להתארגנות העממית הזו אם היא הייתה מתארגנת וקמה רק בפריפריה, ובתל-אביב היה שקט? האם אתם רואים אולפני שטח של הערוצים הגדולים במטולה, או את יעקב אילון משדר ערב ערב מירוחם?

● האם יונית לוי במהדורה המרכזית הנרחבת במוצ"ש האחרון הייתה מלאת עזוז, התרגשות ורוממות רוח למראה ההמונים הצועדים וחוסמים רחובות שלמים בעיר תל-אביב גם אם ההפגנה הייתה מופקת ע"י "הכתומים"?

● מאיר שליו, יורם קניוק, אתגר קרת ועוד משוררים וסופרים "חברתיים ואובייקטיבים" הגיעו למאהל כשהם מעודדים וקוראים בגאווה: "צעירי ישראל יצאו למרד!!!".  זה רק אני, או שגם אתם זוכרים שאותם אישים עצמם מתפרנסים מידי סופשבוע כשהם זועקים בטורים שלהם ומשסים מילים קשות ב'נערי הגבעות', צעירי הימין וציבור המתנחלים והחרדים שלדבריהם קוראים ל…מרד במדינה?

● אם באמת מדובר ב"הפגנה של כולם" כפי שהצהירו רבים מהמארגנים – איך זה שהאומנים הנהדרים וה"מעורבים" שהופיעו בפני הקהל ה'לא סקטוריאלי' מנו רק חבר'ה בסגנון ה'תל אביבי' – סטייל אביב גפן, ברי סחרוף, חמי רודנר ושות', ואיך זה שלא ראינו שם נציגים של ציבורים אחרים דוגמת: ישי לוי, דקלון, אריאל זילבר, יונתן רזאל, אודי דווידי או שולי רנד?

● הסיסמה הכי חזקה במפגן של מוצ"ש נאמרה ע"י הסופר דיויד גרוסמן: "העם נאמן למדינה, המדינה אינה נאמנה לעם". מעניין שהסלוגן המוצלח והמדויק הזה לא נשמע ולא נצפה בשום כלי תקשורת בעת הגירוש מחבל עזה, עת טובי בניה ומגיניה של המדינה הזו גורשו מביתם בבושת פנים….

● "מפגן כוח אדיר", "נהמת העם", "הר געש חברתי", "תנועת מחאה עממית חזקה" …. איפה למען ה' החביאה התקשורת את כל המשפטים המסעירים האלה בזמן הפגנת המיליון של החרדים מול בית המשפט, או בימי הפגנות הענק של הימין?

● מה יעשו כל אלה ממארגני העצרות האחרונות המשתייכים לשמאל הרדיקאלי, אם נניח ומבוקשם האישי-פוליטי יעלה יפה, ומאות אלפי תושבי יש"ע יעזבו את ההתנחלויות, יגיעו למרכז ויקפיצו את מחירי הדירות והשכירות פי כמה וכמה?

● איך זה שכל התקשורת נרתמת, תומכת ומעודדת את המאבק נגד העושר, הקפיטליזם החזירות הנהנתנית והטייקונים הגוזלים את פת דירתנו הדלה, כשאין בנמצא שום תכנית טלוויזיה [שלא לדבר על פרסומת] שלא תמצא בה עידוד לנהנתנות גשמית, עשיית ממון רב, נובורישיות, בורגנות מוגזמת, סגידה למותגים ולהצלחה כלכלית, מגורים משובחים, יופי חיצוני, הוצאת עיניים לאחר, וכיו"ב.

● איפה והיכן היו כל המוחים של היום בזמן הקדנציה של אולמרט? וכי אז המחירים היו נראים אחרת? האם תמיד ימצא אשם במר נתניהו,  גם אם ממשלתו יציבה כפי שלא היה כאן כבר שנים,  וכלכלת ישראל בשנים האחרונות היא לאות ומופת בעולם כולו…?

● איך זה שתמיד בעיני קברניטי התקשורת הישראלית מנהיגי הימין הם בקושי ערבה יבשה, בשעה שמי שמיישר קו עם השמאל תמיד יוצא אתרוג…?

משחקי מילים

ולסיום הנה כמה משחקי מילים. כך דווח הבוקר בתקשורת באמפטיה ובעידוד:

"מארגני המחאה אמרו בתום העצרת כי יסלימו ויחריפו את המאבק וכי הם מתכוננים למאבק ממושך וארוך. איתי גוטלר, יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, אמר ל-ynet: "בימים הקרובים נשתק את המדינה ונוציא חצי מיליון איש לרחובות".

עכשיו נסו תאר את האמפתיה וההשתתפות הכנה של  התקשורת במפגינים, אם הדיווח היה כזה: "מארגני המחאה אמרו בתום העצרת כי יסלימו ויחריפו את המאבק וכי הם מתכוננים למאבק ממושך וארוך. ברוך מרזל ממנהיגי היישוב בחברון  אמר ל-ynet: בימים הקרובים נשתק את המדינה ונוציא חצי מיליון איש לרחובות….

נסו לקחת את צרור המשפטים הפומפוזיים הבאים שנאמרו בפאתוס מעל הבמה המרכזית מול "הבימה"  ואשר התקבלו בברכה וצוטטו בכל כלי תקשורת בהבלטה, ונסו לחשוב איך משפטים אלה בדיוק היו מתקבלים בבוז ובכעס, וזוכים בוודאי לכותרות בסגנון: "פגיעה בשלטון החוק", או "מרד בשלטון" – אם הם היו נשמעים במחאות וההפגנות ב'כיכר ציון' בזמן הסכמי אוסלו, או בזמן המערכה נגד הגירוש מגוש קטיף.

"נראה שרק סביב שולחן הממשלה יש כמה אנשים שלא מבינים", "אלו סימפטומים של שבר עמוק ומסוכן שפשט בישראל", "אם נתניהו לא יישר קו, הוא ילך הביתה. כל מנהיג פוליטי שלא ידבר את השפה שכולנו מבינים – ייפול", "אבל עכשיו ראינו שיש גם ישראליות אחרת. הגענו  לומר לנבחרי הציבור שלמדינה יש אחריות כלפי אזרחיה", "ההפגנה הזו גורמת לכולם להבין שמגיע לנו יותר. מותר לנו לדרוש מהממשלה יותר, שזה לא פינוק לעמוד על הזכויות. אנחנו לא רוצים להחליף את הממשלה אלא יותר מזה – להחליף את כללי המשחק. אנחנו מדברים על בית, הם על דברים אחרים…"

סיכומו של עניין: מבאס עד מאד שמחאה חברתית ראויה ונכונה ביסודה, נשדדת ע"י שונאי השלטון הימני בארץ, וכל כלי ודרך כשרים בעיניהם למאמץ הנואש לגרש את ממשלת ביבי, גם אם זה על גב צעירים תמימים שבאמת מבקשים לשנות כאן נורמות קלוקלות שכל קברניטי הממשלות האחרונות פשעו בהם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יש עתיד לגאטס עם לפיד

אריק זיו ויזר

מתאחדים ונלחמים

אריק זיו ויזר

מסאני ועד דדי

אריק זיו ויזר

חיבוק הדוב של אובמה

אריק זיו ויזר

בוגי כבר לא שמאלן ?

אריק זיו ויזר

עמיר , המשקפת ועד כיפת ברזל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן