22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

נתניהו בעקבות שרון וברק

היילך נתניהו בעקבות שרון וברק? זאב בן יוסף מסביר.

ההצבעה במרכז הליכוד על "שינוי החוקה" הינה גורלית לעתיד התנועה ומהווה למעשה מאבק על עתידה, ולא תמיכה או אי-תמיכה בזה שכרגע עומד בראשה כפי שמנסה להציג נתניהו. אין כאן שאלה בין מחנה "קיצוני" מול מחנה "מתון", אלא מחנה לאומי שורשי התומך בחינוך לאומי של מורשת ישראל ובהמשך פיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון מול היו"ר, שכמו שרון בזמנו מנסה לשמוט את הקרקע האידיאולוגית והארגונית מתחת תנועת הליכוד.

 

נתניהו החל את דרכו בראשות התנועה בייבוש והקפאה אִרגונית של מרכז הליכוד, המשיך לייבש ולהקפיא את סניפי הליכוד ופעילי השטח, המשיך בהקפאת הבנייה ביהודה ושומרון, ועתה גם הניסיון להקפיא את מוסדות הליכוד על ידי דחיית המועד של הוועידה.

צריך להבין שהקפאה ארגונית ואידיאולוגית עלולה ליצור חלל אִרגוני ורעיוני שיעמיד בספק את המשך קיומו של הליכוד כמפלגה עממית גדולה, מאחר שכל תנועה ומפלגה פוליטית מבוססת ונתמכת על ידי שני העמודים – האידיאולוגי והאִרגוני. שמוֹט אחד מהם – והתנועה תימצא במצוקה קשה; שמוֹט את שניהם – וסופה המהיר בוא יבוא במהרה. מצבה המידרדר של תנועת העבודה, שהעומד בראשה עשה מה שמנסה לעשות חברו נתניהו – צריך לאותת אור אדום גם לליכוד.

 

מזה מספר שנים מורגשת הקפאה של הפעילות האִרגונית בסניפי הליכוד יחד עם נטישה הדרגתית של רבים מפעילי השטח, ועתה נוצרת מגמה שעלולה להעצים עוד יותר את הנזק שנגרם לתנועה כתוצאה מכך. חוקת הליכוד מחייבת רִענון וחידוש של שורות הליכוד תוך שנה לאחר הבחירות לכנסת, כדי שכוח צעיר ורענן יסייע לוותיקים להתחזק לקראת הבחירות הבאות. הניסיון לשינוי החוקה שמשמעו דחייה של ועידת הליכוד, ימנע תהליך חיוני זה ויפגע אנושות בהתנהלות הארגונית של התנועה וכתוצאה גם בעצם קיומה כמפלגה גדולה. 

 

כל התומך בדחיית הוועידה מונע למעשה מפעילי שטח צעירים ונמרצים, הפועלים מזה שנים רבות למען הליכוד בכל רחבי הארץ מבלי שיהיה להם תפקיד רשמי, להצטרף למוסדות המרכזיים של התנועה. הקפאה אִרגונית זו, יחד עם ההקפאה האידיאולוגית של הבנייה ביו"ש, עלולה לגרום פגיעה אנושה בליכוד לקראת הבחירות הבאות לכנסת.

 

למיטב הכרתי – הליכוד איננו רק עוד מפלגה אחת מבין כל הרבות הנטועות במפה הפוליטית של ישראל. הליכוד בעיניי היא תנועה לאומית שבנבדל ממפלגות ותנועות אחרות, ממקדת את כל מעייניה בטובת עם ישראל בארץ ישראל. לפיכך, פגיעה בליכוד עלולה להיות פגיעה קשה גם בעתידו של עם ישראל ובמולדתו.

 

כל בר דעת שעיניו בראשו יבין שמימוש האידיאולוגיה של הליכוד היא גם נִשמת אפו ומקור קיומו והישרדותו של עם ישראל בארץ ישראל. כל מי שאיננו משועבד לאינטרסים אישיים זרים, כל מי שאיננו מסתפק במה שנראה מעבר לפינה אלא חושב גם על יום המחרת, על טובתם וביטחונם של צאצאיו וצאצאי עמו בדורות הבאים, יבין שצריך לתמוך ברִענון וחידוש הליכוד, בהמשך הבנייה והפיתוח בכל חלקי ארץ ישראל.

 

כי בנפשנו הם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מחיר החופש – ג'ונתן פולארד VS מדינת ישראל

אריאל אילוז

הפאנל באונ' ת"א: כישלון או הצלחה?

Gilad Trugbild

שילוב בני מיעוטים – ולא רק בצה"ל

אריק זיו ויזר

המירוץ להחזרת העוצמה האמריקנית

אריק זיו ויזר

ההפתעה הערבית

אריק זיו ויזר

על משבר,מנהיגות ומבט לעתיד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן