19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

נתניהו בטוח בדרכו

על פי התאריך הלועזי, השבוע לפני שלוש שנים החל בנימין נתניהו את כהונתו כראש ממשלה. תקופה ארוכה לא הייתה כאן ממשלה ששרדה כה זמן רב ובצורה בטוחה. היום ביקש ראש הממשלה לסכם את דרכו עד עתה

 

 

ראש הממשלה ציין את כניסתו לשנה הרביעית בתפקיד במסיבת עיתונאים שקיים באולם התדרוכים החדש של לשכת העיתונות הממשלתית, שעברה לגן הטכנולוגי בירושלים. ראש הממשלה קבע מזוזה במקום עם רב הכותלך הרב רבינוביץ’. במהלך האירוע התלוו אליו שר ההסברה יולי אדלשטיין ומזכיר הממשלה צביקה האוזר. לדבריu’ הממשלה הנהיגה את ישראל לצלוח “שתי סערות גדולות: כלכלית, שלא היתה כדוגמתה מאז 1929, ואזורית שלא היתה כמותה 90 שנה מאז נפילת האימפריה העותומנית”. במהלך דבריו המשיל ראש הממשלה את ישראל לעץ ואף נעזר במסך אלקטרוני עליו צייר פירות וענפים כדי להמחיש את הישגיו.ראש הממשלה ליווה את דבריו באיורים שצייר תוך כדי הנאום ושהוקרנו על המסך. בין היתר, הוא צייר עץ אותו השווה למדינת ישראל. “בסיכום שלוש שנים, העץ הזה יציב בצורה יוצאת דופן. הוא צומח, הוא מניב פירות”, אמר.

 

“אנו פועלים בכל הדרכים כדי להעניק ולהנחיל לדור שלנו את הערכים של המורשת היהודית, הציונית וגם הדמוקרטית שמחברים אותנו לקרקע הזו”. בנוסף, התייחס בקצרה לנושא הגרעין האיראני ואמר כי  “אנחנו צריכים לרתום את הקהילה הבינלאומית ללחצים הולכים ומתגברים על איראן. מי שאינו יכול לפעול בזירה העולמית לא יכול להנהיג את ישראל ואנחנו הוכחנו את היכולת הזו”, אמר והדגיש כי “יש גם דברים אחרים שאנחנו עושים”.

בהמשך מנה נתניהו את ההישגים החברתיים של ממשלתו, ואמר שכתוצאה מהפירות שהביאה המדיניות הכלכלית שמנעה גירעון ועודדה צמיחה, אפשר היה להקצות משאבים לשלוש מטרות: חינוך, הורדת האבטלה והורדת העוני. לדבריו, צריך לעודד השתתפות של ערבים וחרדים בשוק העבודה מכיוון שמוציאים את הקבוצות האלו מחישוב העוני, המצב “נורמלי יותר”.

ראש הממשלה ציין כי “קיבלנו החלטות קשות אבל היום הכלכלה מנוהלת באחריות ואנחנו הכלכלה היחידה שקיבלה העלאה לדירוג האשראי שלה”. הוא הדגיש עוד כי “בתשתיות אנחנו עושים דבר חסר תקדים, עם חיבור הנגב והגליל והגשמת החלום הישראלי – התושבים שם יכולים להגיע למרכז ברכבות או כבישים מהירים: הדבר הזה פותח את המרחב הצפוף לא רק פיזית וכלכלית, אלא גם חברתית”.

 

נתניהו הזכיר גם את יריבו בבחירות הקרובות, שאול מופז, שמונה אתמול ליו”ר האופוזיציה. “אני מכבד אותו ואת יחימוביץ'”, אמר, “אבל על סמך ניסיון של 30 שנה, אומר שכדי להנהיג את ישראל בטלטלות העולמיות שלנו אדם חייב להיות מסוגל לפעול בזירה הבינלאומית ולפעול היטב. זה מה שדרוש, ומי שקובע את זה בסופו של דבר זה הציבור בישראל. הוא יקבע את מנהיגיו”.

“אתם יכולים לקרוא את כתב היד שלי?”, שאל נתניהו במהלך התדרוך, בטרם עבר לעניין הכלכלה. לדבריו, ממשלתו הצליחה לרשום הצלחות בתחום, “ועשינו זאת באחריות. זו לא מדיניות פופוליסטית, קיבלנו החלטות קשות, אבל היום כלכלת ישראל מנוהלת באחריות, תוך שמירה על עידוד תחרות, תוך יצירת כלים והעניין החברתי”.

ראש הממשלה מנה עשרה צעדים בהם נקטה הממשלה כדי לשפר את רמת החיים, אותם הגדיר “עשרה מי יודע לפני פסח”: חינוך חינם מגיל 3, הוזלת החשבון הסלולרי, טלוויזיה רב ערוצית בתשלום חד פעמי, טיפול שיניים חינם עד גיל 10, פטור ממכס על קנייה באינטרנט עד 1200 שקל (סכום שלדבריו יעלה), גידול בקצבאות הזקנה, הטבות בדיור, השקעה בחינוך במגזר הלא יהודי והטבות מס להורים עובדים.

“בטח יש עוד בעיות ואנו מתמודדים איתן ונפתור אותן”, אמר נתניהו. “אני חושב שזה רקורד מרשים לשלוש שנות עבודת ממשלה ואנו נמשיך במרכיבים האלו, אבל לא הכול מושלם”.

 

בתגובה לטענה כי סקירת ההישגים מהווה מכת מנע למחאה החברתית שעשויה להתעורר מחדש בקיץ, הבהיר נתניהו: “אני לא חושש מהמחאה. אני לא מזלזל בבעיות האמיתיות שאנו פותרים, אנחנו עושים דברים אמיתיים. המחאה של הקיץ העלתה בעיות אמיתיות בתחום הדיור, מחירי המוצרים ועוד, אבל יש גם בעיות אחרות ואני קשוב להן ואני מתכוון לטפל בהן”.

 

http://www.youtube.com/watch?v=GGdCHr2R00w&feature=player_embedded



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אדלשטיין חושב שיצע המרצע מן השק

אלי חזן

שר החינוך גדעון סער מכניס את ז’בוטינסקי למערכת החינוך

אריק זיו ויזר

דיק דיקדק את יולי

אריק זיו ויזר

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל באליפות ישראל לרכיבת ראווה

אריק זיו ויזר

סער ריגש את משפחת שילנסקי

אריק זיו ויזר

ברכת שר ההסברה והתפוצות לרגל חג הפסח

אלי חזן
דילוג לתוכן