13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו אלוף בהקפצת דורות

כחלון בכלכלה  גלנט בשיכון, ביטן בדרך הנכונה, ילד הכפות בלשכת נתניהו, בנט מפקיר את החינוך, לבני ודמוקרטיה, התגנבות יחידים של ניר ברקת

נתניהו יחליט
סאגת מינויי השרים הולכת ומתעצמת. כך נתניהו סגר עם כחלון על תיק כלכלה מינוס תיק העבודה שעובר לחיים כץ. נשאר סיפור תיק הגנת הסביבה שהוא מיועד לשר אלקין שוויתר על תיק הקליטה למען ההסכם עם ליברמן. אלא שאלקין לא מוכן לוותר על תיק ירושלים ורוצה את הגנת הסביבה וירושלים. מקורב לאלקין אמר כי "בצדק, אלקין לא צריך להיפגע". מנגד צחי הנגבי לא רוצה להישאר שר בלי תיק המטפל בשאריות כמו התימנים החטופים ובבזק – סוגיה שנתניהו מנוע מלטפל בה. מהצד השני יש את סגן השר איוב קרא שעומד על כך שימנו אותו לשר בממשלה כאשר חברי כנסת מהליכוד מתנגדים למינוי. איוב טוען כי המשרד לפיתוח אזורי שהוא ממונה עליו הפך להיות משרד פורח כאשר הוא מציג את כל הקשרים האזוריים כהישג שלו. אין ספק כי שר החוץ לא אוהב את הקרדיט שנלקח ממנו על ההישגים .

לפי זאב קם מ-  nrg, תיק החוץ הוצע ליו"ר הכנסת שסירב לקבל אותו כאשר ברור כי נתניהו לא רוצה לתת את תיק החוץ לשרים ישראל כץ וגלעד ארדן בטענה כי אם ייתן לישראל גלעד יפגע ואם יתן לגלעד ישראל יפגע. למרות שהשר כץ הציע שתיק החוץ יעבור ברוטציה וגם זה לא התקבל ע"י ראש הממשלה .
מה שברור עכשיו כי אל מעגל של "מי יחליף את נתניהו" מצטרף יולי אדלשטיין.

"נתניהו אלוף הקפצת דורות". כך טען בזמנו סילבן שלום. נתניהו שראה בדור של סילבן כמי שיזנבו בו הלך והקפיץ לקדמת הליכוד את סער וארדן הצעירים. כאשר ראה בסער איום עשה זאת עם אלקין ויריב. נראה מה יהיה השלב הבא.

מה שברור הוא כי השמועות שכחלון הולך להדיח את גלנט היו מוקדמות וכפי הנראה היו גורמים שרצו ללבות את האש בין השניים. גורם בכיר מכולנו טען כי כחלון לאורך כל הדרך הלך בדרך של שביל הזהב וכלל לא עלה כל הנושא של הדחה. להיפך, כחלון רואה בהסכמה דרך חיים. יתר על כן, הוא מבין את גלנט שלא רוצה להיפתר מתיק שעומד להיות הצלחה. כחלון וגלנט מאמינים שלמרות הביקורת בעוד מספר חודשים הם יקצרו את פירות העשייה שלהם בפתרון משבר הדיור.

נראה כי יש יתרון לח"כ אלי כהן בקבלת תיק הכלכלה אך עד לעת זאת כחלון שומר בשקט מי השר המיועד לתפקיד. לכן, ההודעה כי יולי קיבל הצעה היא מתריסה כנגד ארדן וישראל.


יו"ר הסיעה דוד ביטן

 

מקורב לראש הממשלה מסכים כי עשו טעות כאשר לא מינו את ביטן כבר מתחילת הקדנציה לתפקיד מתברר כי ביטן הביא לסיעה אפקט חדש של אחד שלא רוצה להפסיד. ביטן סופר אצבעות כל הזמן בכל הצבעה – אם במליאה ואם בוועדות. ביטן אינו שוקט על השמרים. הוא פשוט מנהל את הקואליציה.

מקורב לראש הממשלה אמר : "לצחי הנגבי אומנם היו רק 61 אצבעות אך הוא נפל על שטויות וצחי פשוט ראה בסיעה רק כתחנת מעבר עד לתפקיד השר". ביטן מצטרף לראשי קואליציה כמו סער, אלקין,ויריב שלא רצו להפסיד.


סביבת ראש הממשלה

 

השבוע פורסם כי רן ברץ נכנס לעבוד עם נתניהו. אין ספק כי מדובר באחד המינויים הטובים בלשכה. ברץ צריך לנעול נעליים גבוהות. מעניין האם מי שנראה ילד כאפות יצליח להתנהל על יד הנחשים שמכישים את סביבת נתניהו חדשות לבקרים. ההערכה שלי היא כי רן יוכל לכל הנחשים ומלחכי הפינכה של סביבת נתניהו.


הנתיב למלחמה בטרור

 

אירופה מתחילה להפנים כי המאבק של הטרור האיסלאמי לא נמצא בכיבוש.
פעם בחסות השמאל הישראלי באירופה החשיבו כי הבעיה בכיבוש היא הבסיס לטרור.
עכשיו כאשר חרבות הטרור מגיעות עד כפר קטן בנורמדי וחרב עריפת הראש עובר על כומר מעל גיל 80 מתחילים להפנים כי גרעין האיסלאם מביא טרור אכזר למקומות שאף אחד לא חשב.
פתאום אנו שומעים על חוקים שעומדים לחוקק כמו חסימת כסף זר למסגדים, כסף שמגיע ממדינות זרות , חוק העמותות מזכיר לכם, אימוץ השיטה הישראלית לבדיקות ביטחוניות לפי זיהוי פרופילים של אנשים, מי זוכר כיצד הואשמה ישראל בגזענות.
אין מה לעשות. דמוקרטיה חייבת להגן עליה מהתערבות גופים זרים. גם אם זה נראה כפגיעה בדמוקרטיה גופים אנרכיסטים וטרוריסטים רוצים לראות איך הדמוקרטיה מתפוררת והם מקדמים כל צורה : רק לפרק את הדמוקרטיה. אין שיטה טובה מהדמוקרטיה רק חייבים להגן עליה וכן צריך להיזהר עד כמה שאפשר מפגיעה בפרט.


הבית היהודי

 

בנט מתעמת באופן שיטתי מול נתניהו בכל יום ובכל שעה. בנט פשוט לא עובד במשרד שלו. הוא פשוט מחפש עימות חדש מול נתניהו. לפי עקיבא ביגמן כך בנט הפקיר את עולם  מושגים לידי השמאל במשרד החינוך כאשר בנט מתעסק יום יום רק בלהתעמת עם נתניהו. בנט מתעלם מהמנהרות שהשמאל חפר במשרד החינוך. אחרי שנה בתפקיד שר החינוך השמאל לא צריך מנהרות. בנט סלל להם אוטוסטרדה להטמעת מושגי שמאל בחינוך.


ציפי לבני

 

ציפי רוצה שיהייה פרימיריז פתוחים במרכז שמאלה. מי שיבחר יעמוד בראש הגוש להפלת נתניהו.
הרעיון נשמע טוב אך אליה וקוץ בה. לבני הוכיחה כי מעולם לא יכלה לקבל החלטה דמוקרטית. כך היה בליכוד כאשר הליכוד הלך למשאל מתפקדים על ההתנתקות הארורה והיא ציפי לא קיבלה את החלטת הרוב. כך היה כאשר קדימה בבחירות פנימיות בחרה במופז לבני הפסידה ושוב לא קיבלה את החלטת הרוב. אז מי מבטיח כי כאשר יבחר מנהיג בפריימריז היא תקבל את החלטת הרוב.


חוג איתן

 

מתברר כי לניר ברקת אין בושה : חוג איתן עורך אירוע כאשר מי שמוביל את האירוע ורשום בהזמנה הם השר יריב לוין ,יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס וסגנית השר ציפי חוטובלי 
מתברר כי ניר ברקת בניסיון לקבל ליגטמציה מנסה לרכב על כל מה שזז בליכוד ולכן ניסה להיכנס בדלת האחורית לתוך הכנס למרות שלא קיבל הזמנה .
פורסם ברשת כי ניר ברקת יופיע בכנס של חוג איתן וכאשר יצאה ההודעה ועברה בתוך הליכוד נדהמו אלו שעל ההזמנה עד לאן ניר ברקת יכול לרדת .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"בר און חרבון" – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

בנט חלש מול ביידן

אריק זיו ויזר

יש להם ארץ אחרת !

אריק זיו ויזר

סרוגים בלשכה

אריק זיו ויזר

קלון וקאם באק

אריק זיו ויזר

נתניהו אסף חפץ מיותר – יומן פוליטי -מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן