26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

נתיב הליכודניקים החדשים

אמש הושקה קבוצת “נתיב בליכוד”. האם אפשר להגדירה כעוד קבוצה סתם? אמיתי שיף חושב שלא והוא מצא הרבה באנשים

 

 

 

 

כבר לפני כמה חודשים שמעתי שמשהו חריג קורה  בליכודניקים החדשים.  אותה קבוצה שהוקמה בשלהי המחאה החברתית של 2011.  קבוצה שמי שהקים אותה היה ליאור מאירי.  ועכשיו כמה ממייסדיה החליטו לפרוש בידידות ולהקים את פורום “נתיב בליכוד”.

 

בעבר הואשמו הליכודניקים החדשים רבות על כך שמה שמביא אותם לליכוד זאת אג’נדת שמאל שבאה להחליש את תנועת הליכוד.  בניגוד לכך, המאפיין המרכזי של חברי נתיב בליכוד זאת האג’נדה הלאומית ליברלית.

 

אתמול אחר הצהריים התקיים אירוע ההשקה של הקבוצה, בקומה ה-14 במצודת זאב.  מובילי מהלך הפיצול וההקמה של פורום נתיב בליכוד הם:

 

רוני טל בן 32- יזם ויועץ קשרי ממשל,  רווק מתל אביב.  בעל תואר ראשון במדע המדינה והיסטוריה באוניברסיטה העברית.

 

דורון נחמיה בן 34- נשוי פלוס שניים מהרצליה,  עו”ד ממקימי הליכודניקים החדשים.

 

עידן לוי בן 32- נשוי פלוס 2 מכפר סבא, מהנדס ומנהל בפיתוח עסקי לחברות.

 

את שיחתי עם השלושה אני תופס בזמן שהם בדרכם לסיור משותף עם ראש העיר ניר ברקת. כשאני שואל מי נמצא אתם בסיור? התשובה לא מאחרת לבוא מרוני שעונה:  חלק מהקבוצה שהגיעה אתמול לערב ההשקה הצטרפו היום לסיור המשותף.

 

את רוני טל פגשתי כשניהל את מטה הבחירות של ח”כ יואב קיש.  באותם ימים הוא היה רק מועמד במחוז דן. החבירה של רוני אל יואב קיש הייתה מאוד קלה מאחר שח”כ יואב קיש אז טייס על-אל וטייס קרב במילואים לקח חלק בדיונים לשוויון בנטל וכן היה נציג הליכוד וועדת טרכטנברג.

 

כפי שרוני מעיד על עצמו, מאז ומתמיד הצביע למפלגות ימין והשקפת העולם שלו היא לאומית ליברלית. בשנים 2009-2013 למד בעברית בירושלים ואחד המרצים היה פרופ’ משה מאור שהשפיע מאוד על תפיסת העולם הימנית חברתית שלי ולכן החליט  להגביר פעילות פוליטית ולהתפקד.  את ההתפקדות שלו לליכוד הוא עשה כאינדיבידואל מבלי כל קשר לליכודניקים החדשים.

 

במשך הרבה זמן הסתובב בין קבוצות שונות בליכוד ולא מצא את עצמו בין הסניפים ואז כשפגש בליכודניקים החדשים הוא חבר אליהם בעיקר כי התאימה לו לתפיסה הליברלית שכה חסרה בליכוד.

 

דורון נחמיה הוא עו”ד שיש לו משרד משלו במגדלי עזריאלי אל מול הקריה. בשיחתנו ניכר שהוא עוד מלא התרגשות מאתמול אחר הצהריים מהאירוע ההשקה שהיה מוצלח למעלה מהמצופה.  דורון למעשה היה מהמקימים של הליכודניקים החדשים.  כשאני שואל אותו באיזה בית גדל? מה החממה הפוליטית שספג בביתו?  מבלי להתבלבל הוא עונה : “כל חיי המשפחה הצביעה ליכוד.  כיוון שאבי היה עובד מדינה הוא לא יכול היה לעשות עם זה דבר.  עכשיו אני כן יכול לעשות ולשנות:.   לדורון מאוד מפריע שאין שיח לאומי ליברלי בליכוד.  ושחלק מחברי הכנסת בליכוד מקדמים אג’נדה סוציאליסטית.

כדוגמה הוא מביא את זה שהליכוד כתנועה שולטת כבר המון זמן ועדיין קיימים כאן מוסדות סוציאליסטיים של מפא”י כמו ההסתדרות ומכון התקנים.

 

כאן נכנס לשיחה עידן לוי – הצלע השלישית של נתיב בליכוד,  אשר שותף לתחושה שחסרה האמירה הליברלית בתנועה ושהיום בליכוד יש קבוצות שמרחיקים את המפלגה מהתפיסה הליברלית לאומית שהיא חלק מתפיסת העולם השורשית של התנועה ומייסדיה.

 

עידן היה גם כן חלק מהליכודניקים החדשים, ובין מייסדיהם.  עידן חושף שבתקופה האחרונה היו מחלוקות בתוך הליכודניקים החדשים לגבי צורת הפעולה בתוך המפלגה. “החלטנו לעזוב כי בתקופה האחרונה היו לנו מחלוקות מהותיות בתוך הליכודניקים החדשים בנןגע לדרך ולגישה, החלטנו שעדיף שנתפצל, ברוח טובה, ולצאת לדרך חדשה.

הסיור עם ניר ברקת נוצר מתוך השייכות של השלושה לפורום מקצועי שנקרא מנוף, פורום שממנו יצאו חברי כנסת כמו אמיר אוחנה ושרן השכל.  אנחנו נאחל לקבוצת נתיב בליכוד בהצלחה!

 

חשוב לציין :

 

לשלושה היה חשוב להבהיר שאף גורם חיצוני לא השפיע אליהם ושיש מי שמחפשים לקחת קרדיטים לא להם על הפיצול והקמת פורום נתיב בליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

21 שנה אחרי מותו של מנחם בגין- הלב נצבט

אלי חזן

יום הולדת לנרי אבנרי – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בצפת

אריק זיו ויזר

מירי רגב: “הופקו הלקחים מהסופה הקודמת”

אריק זיו ויזר

זאת ההחלטה המלאה לגבי הליכודניקים החדשים

ליכודניק

לוד כמשל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן