26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

נשים בהר הבית

עליתי היום להר הבית. מחר יום שישי העלייה להר הבית אסורה ליהודים. בראשי חודשים אני עולה להר הבית, כשמתאפשר. אין ביקור אחד דומה למשנהו. לבושי "רגיל" מערבי, וכך אני יכולה לסובב בהר ללא ליווי משטרתי, בשונה מאלה שחזותם יהודית.

 

 

בביקורי היום בפעם הראשונה ראיתי נשים מוסלמיות יושבות במרכז רחבת הר הבית המזרחית ואולי לומדות. ליד המסגדים מתגודדות נשים בתקופה האחרונה ולומדות. אבל מה להן ולחלק המזרחי בהר?

בדרכי סמוך לחומה המזרחית עומדת קבוצת נשים מוסלמית נוספת ומתפללת. פניה לכיפת הסלע. מוזר בעיניי, הרי כיוון התפילה השגור למוסלמים הוא לצד דרום. ומה ראו אלה להתפלל מערבה? אלא שבביקורים קודמים הבחנתי ביהודים שמתעכבים ונושאים עיניהם לאבן השתייה. באו מוסלמיות ומבקשות כנראה לחסום דרכם של יהודים אל אבן השתייה.

נשים מוסלמיות בחזית המאבק על שליטה בהר הבית. מדוע מתרחשת התפתחות זאת בהסכמת הוואקפ אם לא בהנחייתו?

ועם הנשים קבוצות ילדים רבות מסתובבות בהר הבית.

והיכן היהודים? אמנם גם היום נשמעה עברית בפי קבוצות ויחידים על הר הבית אבל מעטים מול רבים.

ומדוע לא לאפשר לנשות ישראל החפצות בכך לשבת אף הן בהר הבית בצד המזרחי , לפחות בשעות הביקור המותרות, ללמוד וללמד?

האם היהודים הם אורחים לא קרואים בהר הבית? האם יכול מי מהקהילה הבינלאומית לטעון כנגד זיקתנו להר הבית? אין צורך להלך עלינו אימים בעניין הר הבית. אפשרות לשבת בהר הבית במקום לחלוף ביעף, זוהי זכות אלמנטרית ומי באמת יכול לצאת נגדה בתואנה ממשית?

ירושלים , אסתר שלמון

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת דברים -"שבת חזון"

אלי כהן

ישראל והעולם המוסלמי: היחסים כחצי סהר

אלי חזן

צו השעה: אחדות בתוך הליכוד

אריק זיו ויזר

אונסקו, איראן, הנאציזם הישן וזה החדש

עינר אביב

המחאה החברתית – בזווית אחרת

אלי חזן

האמנם ההתיישבות ביו"ש אשמה בכל?

אלי חזן
דילוג לתוכן