24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

נקודה למחשבה : בסופו של יום – שונאים האחד את השני בלי אהבה

בשבועות האחרונים מפמפמים שונאי נתניהו את האגדה כאילו במערכת הפוליטית תיעשה חבירה של גורמים בתוך הימין ומחוצה לו כנגדו אך המציאות מראה אחרת 


אחד מהמשפטים הכי זכורים ממלחמת לבנון הראשונה היה “כולם שונאים את כולם אבל כולם הכי שונאים את ישראל”. בפרפרזה למשפט הזה יהיה נכון לומר שכל הפוליטיקאים שלנו שונאים את ראש הממשלה אך בוודאי שהם שונאים את יריביהם הפוליטיים הרבה יותר. 

זה החל עוד ב – 2013. חברי כנסת מימין ומשמאל הגו את האגדה הפוליטית הבלויה, שלא לומר דחויה : כולם יתאחדו כנגד ביבי וידיחו אותו מהשלטון. הגדיל לעשות ח”כ איתן כבל שתיאר זאת שנייה בהתלהבות רבה לפני נפילת הממשלה ב – 2014. המציאות כזכור הוכיחה ההיפך אך זה לא מפריע למעצבי דעת קהל משמאל להמשיך ולתאר זאת. 

לעיתים יותר מדי קרובות כותב הפרשן הפוליטי של עיתון הארץ – יוסי ורטר – על השנאה כלפי נתניהו ועד כמה שהפוליטיקאים של הליכוד ששים להחליפו. ורטר לא יוצא דופן. עיתונאים משמאל שרואים כיצד ביבי מביס אותם שוב ושוב מנסים להעלות עוד ועוד תרחישים לפיהם הוא נופל עוד רגע. 

אך ורטר ודומיו לא מספרים לציבור את האמת : הפוליטיקאים שלנו מתעבים האחד את השני והסיכוי לחבירה משותפת אמנם קיים אבל מאוד נמוך. תזכרו את מפלגת המרכז שנועדה להפיל את נתניהו, התחילה בענק וסיימה את ימיה בצורה מביכה. זאת דוגמא מצוינת ולא נראה שדבר הולך להתשנות בהתחשב שכל אלו שרוצים לחבור ולהפיל את נתניהו רוצים להיות מספר 1. כשם שהיה ברור שכחלון וסער לא ילכו יחדיו כך ברור שסער ויעלון או כל גורם פוליטי אחר לא יוכלו לוותר על המקום הראשון ולהקים רשימה יחדיו. הם פשוט אכולי אגו ובזים האחד לשני בכדי שיוכלו להתגבר על שנאתם.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מילים ליום תשעה באב

אלי חזן

יחסי אובמה – נתניהו, עכשיו מהזווית האמריקאית

אלי חזן

שני צידי המטבע של מתווה פרי

אלי חזן

פרשת בוא – חיי השקר מעוותים את המציאות.

אלי כהן

יוון וישראל – חזון העבר וכושר ההישרדות

אריק זיו ויזר

חוק העמותות – מבוכה

אלי חזן
דילוג לתוכן