24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

נציגי “גאווה בליכוד” ייצגו את התנועה בכבוד מול נציגי מפלגת העבודה

בעימות בין נציגי התאים הגאים של מפלגת הליכוד ומפלגת העבודה שנערך אתמול בלילה במועדון האוויטה בת”א – יצא הליכוד וידו על העליונה.

 

 

יו”ר “גאווה בליכוד”, ד”ר אוון כהן, ואחראית המתפקדים, רננה לויאני, הצליחו לייצג הן את תפיסתה הלאומית של תנועת הליכוד והן את תפיסתה הליברלית, ובכן, בגאווה לא סמויה.

היו”ר המשותף של “החוג הגאה בעבודה”, דני סלייפר וחבר נוסף בחוג, צוף יצחקי טענו נגד “גאווה בליכוד” שהמקום הטבעי של הלהט”בים הוא בשמאל, מכיוון שלדבריהם, השמאל שומר על זכויות המיעוטים, כולל הפלסטינים.

על כך אמר יו”ר “גאווה בליכוד” ד”ר כהן ש”אין קשר בין זכויות להט”ב לבין ‘זכויות פלסטינים’. לכל מיעוט בישראל מגיע שוויון זכויות אזרחיות, אבל יש הבדל בין זכויות אזרחיות לזכויות לאומיות; ובוודאי שיש הבדל בין מיעוטים שמצהירים שהם רוצים להשמידך ומהווים סיכון בטחוני לכלל האזרחים, לבין מיעוט להט”בי שממש כמו רוב הציבור הישראלי, משרת בצה”ל, משלם מיסים, ציוני וגאה בישראל”.

מי באמת נכנע לש”ס?

נציגי העבודה ניסו לטעון שראש הממשלה נתניהו לא פעל לטובת קהילת הלהט”ב (לסביות, הומואים, טרנסג’נדר ובי-סקסואלים) ואף נמנע מלומר הומואים בעברית. עם זאת, נציגי “גאווה בליכוד” הזכירו להם שראש הממשלה נתניהו היה הראשון שבא לבקר את נציגי הקהילה הגאה במוסדות הקהילה, משהו שאף ראש ממשלה מטעם העבודה לא עשה.

כמו כן ציינה לויאני שממשלת הליכוד בראשות נתניהו תקצבה את מוסדות הקהילה בסכומים הגבוהים ביותר עד כה. ד”ר כהן הרחיב והזכיר את שר החינוך גדעון סער שמתקצב את ארגון הנוער הגאה איג”י ופעל להכנסת תכנים למניעת הומופוביה לבתי הספר, את שרת התרבות והספורט לימור לבנת שהייתה הראשונה לתקצב את מצעד הגאווה בתל אביב, וכן את התמיכה לה זוכים חברי הקהילה בוועדות השונות ותקנות השונות בקרב השרים והח”כים בליכוד.

על אף הניסיונות לצייר את הליכוד בצבעים של ש”ס, הבהירו הן ד”ר כהן והן לויאני לנוכחים שעד כה בכל ממשלה של העבודה ישבה ש”ס כשותפה ראשית בקואליציה, כשהפעם היחידה שש”ס לא הייתה חלק מהקואליציה – זה היה בזמן ממשלת  הליכוד. עוד אמרו נציגי “גאווה בליכוד” שממשלות השמאל ויתרו לגמרי על האג’נדה האזרחית-ליברלית רק כדי לרצות את המפלגות החרדיות כדי לקדם תהליך שלום שעלה לכולנו בקורבנות רבים. לדבריהם, דווקא הליכוד הצליח עד כה לשמור על אג’נדה אזרחית-ליברלית גם ביושבו בקואליציה עם המפלגות החרדיות.

“הליכוד הלאומי-ליברלי הוא הבית האמיתי של הלהט”בים הציוניים”
עוד הוסיפו ד”ר כהן ולויאני שקבוצת “גאווה בליכוד” לא נתקלה בתגובה שלילית אחת בקרב השרים והח”כים בליכוד. “השר מיכאל איתן והשר בני בגין הביעו תמיכה ושר האוצר יובל שטייניץ אף יזם עמנו פגישה והרצאה במצודה, ואנו מודים להם על כך, הוא הדבר עם השר גלעד ארדן ויו”ר הכנסת שבירכו אותנו מעל הפודיום במליאה”.

נציגי גאווה בליכוד הדגישו במיוחד את “הסיוע הרב והתמיכה שממשיך לתת לקבוצה ח”כ אופיר אקוניס מרגע הקמתה” והערכתם הרבה אליו, את הפצרתה של ח”כ מירי רגב לפנות אליה לעזרה בכל נושא ואת החיבוק החם שקיבלו מגופים משמעותיים בתנועה כמו  “צעירי הליכוד”. לדברי ד”ר כהן ולויאני, “אין ספק שהליכוד הלאומי-ליברלי הוא הבית האמיתי של הלהט”בים הציוניים



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו הלכת לקנוסה !

אריק זיו ויזר

חנוכת עזרת הנשים וטקס ה”בסיסה” בביה”כ בושאייף

אריק זיו ויזר

ראש אגף הסברה וקשרי חוץ בהרצאה לסטודנטים

Gilad Trugbild

חקירה, בדיקה או מריחה !?

אריק זיו ויזר

מניפים את הדגל

עיתון אהב”ה יצא לאור

אלי חזן
דילוג לתוכן