26.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

נצחון לנשים בוועדה לקידום מעמד האשה

יו”ר הוועדה לקידום מעמד האשה הובילה החלת דין רציפות על החוק להכרה בהוצאות טיפול בילדים כאלטרנטיבה להצעת החוק הממשלתית ההצעה עברה ברוב מוחלט של חברי הוועדה

הוועדה לקידום מעמד האשה בראשות ח”כ ציפי חוטובלי (ליכוד) החילה היום רציפות על הצעת החוק להכרה בהוצאות טיפול בילדים שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. ההצעה עברה ברוב מוחלט של חברי הוועדה: ח”כ ציפי חוטובלי (ליכוד), ח”כ נחמן שי (קדימה), ח”כ אורית זוארץ (קדימה), ח”כ שלמה מולה (קדימה), ח”כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), ח”כ חנין זועבי (בל”ד). ח”כ נסים זאב (ש”ס) נמנע בהצבעה.

לפי הצעת החוק יינתנו נקודות זיכוי ממס עבור ילדים עד גיל 5 לאם כאשר שני ההורים עובדים במשרה מלאה או כאשר מדובר באם או אב חד הוריים העובדים במשרה מלאה. 5 נקודות הזיכוי עבור הילד הראשון, 4 נקודות עבור ילד שני, 3 נקודות עבור ילד שלישי ואילך. אשה שאינה מגיעה לסף המס תוכל לבחור בין מענק ובין העברת זכאותה לנקודות זיכוי לבן זוגה.

יו”ר הוועדה, ח”כ ציפי חוטובלי: “הצעה זו שאושרה ע”י הכנסת בקריאה ראשונה בכנסת ה-17 מהווה אלטרנטיבה להצעת החוק הממשלתית שמבזה נשים ומבזה את פסיקת בית המשפט העליון. ההחלטה היום היא מסר לממשלה לשפר משמעותית את הצעת החוק הנוכחית. לכנסת סמכות מלאה להוביל מהלך אלטרנטיבי שיכיר בהוצאות טיפול בילדים ויזכה לתמיכת רוב חברי הבית”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יעלון ודנון מביעים תרעומת על דברי אשטון

אלי חזן

ח”כ אופיר אקוניס מונה ליו”ר ועדת הכלכלה:”לא נהיה חותמת גומי של הממשלה” /מאת:דוד פורטנוב

יו”ר הכנסת מבקש לעכב את היוזמה להרחבת סמכויות השוטרים לחיפוש גופני

אריק זיו ויזר

שאמה יוזם חוק למניעת הריסת בתיהם של אלירז פרץ ורועי קלין

אריק זיו ויזר

אקוניס ליועץ המשפטי: לחקור את ד”ר אייל ניר בחשד להסתה

אריק זיו ויזר

יו”ר ועדת הכנסת, ח”כ יריב לוין- הראשון בחקיקה!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן