25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יחיאל לייטר

נפרדים מאולמרט: מנהיג ללא שאר רוח /מאת : יחיאל לייטר “ישראל היום”

את כהונתו רוויית הכישלונות והחקירות החליט אהוד אולמרט לסיים בישיבת הקבינט האחרונה באמירה “ארץ ישראל השלמה נגמרה.”בדבריו ניסה אולמרט להציג משנה מפוכחת וריאליסטית לכאורה שלדבריו מישירה מבט אל המציאות ולכן מוותרת על חלומות שעבר זמנם.
אלא שאמירה זו של אהוד אולמרט על התרוקנות חזונו מבטאת יותר מכל החקירות והשחיתויות את הבעייתיות של האיש שהנהיג את מדינת ישראל בשנים האחרונות.

“באין חזון ייפרע עם” אמר החכם באדם בספר משלי. יותר משעם זקוק למחשבי חישובים ולפרשנים שינתחו את המציאות הקיימת הוא זקוק לחזון שבכוחו לעצב את המציאות. לא היו אלה ניתוחים מלומדים שליוו את החלוצים שייבשו את ביצות פתח תקווה ולא היה זה ריאליזם קר שהניע את העולים מאירופה אפריקה וארצות ערב לעזוב את כל מה שהכירו ולהגיע אל ארץ לא נודעת. בעל חזון והיה פועל על פי אילוצי המציאות היתה זו חצי נחמה. אלא שאולמרט נכשל גם בראיית המציאות ופעילותו במישורים המדיניים והביטחוניים היתה המשך מסורת הוויתורים שהוכחו שוב ושוב כהרסניים למדינת ישראל.

המתיישבים שהקימו את דגניה חניתה ונהלל והלוחמים שהתייצבו אל מול פורעים ערבים בנחיתות מספרית לא התייצבו אל מול הסכנות כאשר הם מונעים רק מכוח תפיסה ריאל-פוליטית זו או אחרת. היו אלה אמונה וחזון וחלומות גדולים שבה בשעה שלא סתרו את המציאות שאפו לשנות אותה. סביבתו הקרובה של הרצל בווינה ראתה בו בעיקר הוזה ודבריו בדבר עצמאות מדינית לעם היהודי נתפסו בקרב רבים באירופה כפנטזיה אך המשפט “אם תרצו אין זו אגדה” ליווה ואפיין את כל המפעל הציוני במאה השנים האחרונות.

אחת מהדרישות הראשונות ממנהיג צריכה להיות חזון רצון לשפר את המציאות במקום להיות משועבד לה. לו היה אולמרט נכשל רק בכך שלא היה

יותר משעם זקוק למחשבי חישובים ולפרשנים שינתחו את המציאות הקיימת, הוא זקוק למנהיג עם חזון שבכוחו לעצב את המציאות.

החלומות שהניעו את החלוצים של עמנו בזמן שיבת ציון עזרו להם לנווט במים הסוערים של המציאות שלעיתים נראתה כסותרת את החלום. אך גם אל מול משברים מעולם לא זנחנו את החלומות ואת החזון של עם חופשי במולדתו ההיסטורית. גם בימינו אנו זקוקים לקברניטים מוכשרים שיידעו לנווט את הספינה בהתאם למציאות העכשווית. ועם זאת חשוב שמנהיגים אלה לעולם לא יפסיקו לחלום.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פירוק ‍כללי: כתב אישום אידיאולוגי / מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

שנתיים ללבנון -באזכרה של שכני עמיחי מרחביה ז”ל /מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

על הספונטאניות של הפיגוע בירושלים/מאת: יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

בתגובה לדבריו של חיים רמון בישיבת הממשלה בזכות חלוקת ירושלים: ” אין לנו מה לחפש שם”

אריק זיו ויזר

800 מטרים של הסברה/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

על חטא שחטאנו במילים ריקות/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן