27.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

נעמת למען זכויות האישה

בטקס חגיגי שנערך בהיכל העצמאות בתל אביב בסוף השבוע, חתמו כל חברות הקואליציה בארגון נעמת (ליכוד, עוגן, עבודה, מר”צ וכו’) יחד עם אישי ציבור וחברות כנסת מהמפלגות השונות על  מגילת זכויות האישה לרגל יום האישה הבינלאומי.

 

 

באירוע נכחו יו”ר ההסתדרות, עופר עיני, שופטי בית משפט, פעילות למען זכויות נשים, ח”כ מהעבר ומן ההווה ויו”ר סיעת הליכוד בנעמת, איילת גלילי.

בלטו בהעדרן מן האירוע יו”ר הוועדה למעמד האישה, ח”כ ציפי חוטבלי וסגנית השר לענייני נשים וצעירים, ח”כ גילה גמליאל.

 

בין  היעדים המפורטים במגילה נמנים הבטחת ייצוג שווה לנשים בכל מוסדות המדינה, שוויון זכויות בעבודה והתאמת עולם התעסוקה גם לצורכי נשים.

 

מהשוואה שערכו בארגון נעמת עולה, כי על אף צמצום הפערים בין גברים לנשים מבחינת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ושנות ההשכלה – ברוב התחומים עדיין נותרו פערים משמעותיים, כמו שיעור ייצוג נמוך של נשים במשרות בכירות ופערי שכר בולטים לרעתן.

 

כך למשל, בארגון מדגימים כי פערי השכר בין גברים לנשים שכירות הצטמצמו אמנם מאז 1985, אך בקצב איטי ולא מספק, מ-47% ל-34% ב-2010. “ירידה זו משקפת קצב איטי של ירידה בחצי נקודת אחוז כל שנה”, מסבירים בארגון. “בקצב הזה נגיע לשוויון מלא בשכר בשנת 2078”.

 

באירוע נוסף שיזמה נעמת, נחשף ציור קיר ענק ברח’ הירקון של האומן רמי מאירי, בו נראית אישה הנושאת בשתי ידיה בית, איור המציין באופן סימלי את עולמה של האישה המבקשת לטפח עולם עבודה תומך משפחה.

 

יו”ר נעמת גליה וולך: “עלינו לפעול למען שער שווה לנשים, עולם עבודה תומך משפחה, שיוויון בנישואין ובגירושין והטמעת ערכי השיוויון המגדרי החל מהגיל הרך”

 

איילת גלילי, יו”ר סיעת הליכוד בנעמת: “זו גאווה גדולה להיות חלק מארגון המקדם ללא לאות את מעמד האישה בכל תחומי החיים. בכוונתי להמשיך ולפעול יחד עם חברותיי לסיעה וחברות הקואליציה בנעמת באחדות וללא לאות למען הנשים בישראל”

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מגבעתיים ועד ירושלים

אריק זיו ויזר

זה לא המודיעין טמבל

משה איפרגן

ברקו ממשיכה עבור הלוחמים : הקימה שדולה עבור נכי צה”ל

אריק זיו

מועמד אטרקטיבי במישור החוף : רוני איז’ק

אריק זיו

השעון שנעצר מלכת

אריק זיו ויזר

משחזרים את כ”ט בנובמבר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן