29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

נס הליכוד בגאון והדר /קטי שטרית

ישנם הרבה יתרונות במפלגתנו האהובה: בסיסה חזק ואיתן והליכת אותו הבסיס “באש ובמים” עם המפלגה אינה מוטלת בספק. גם כשתמיכה בליכוד נראית תמוהה בציבור עדיין אותו גרעין מוכן להרים את נס הליכוד בגאון והדר. יתרון נוסף הוא עקרונות המפלגה אשר מושתתים על יסודות עמוקים כמו מורשתו של ז’בוטינסקי, יסודות שחושלו “כגוש ברזל ביד נפח ושמו ציון” כמאמר השיר, באותה מורשת נותן ז’בוטינסקי מענה לבעיות השעה והישענות המפלגה על אותם ערכים מבדילה אותה ממפלגות מזג האוויר כגון קדימה וישראל ביתנו. כמו כן ישנו דבר נוסף המייחד את הליכוד, דבר המבדיל אותו מכל מפלגה אחרת ולזה ניתן לקרוא “חופש ההזדמנויות”. כמפלגת שטח מובהקת, הליכוד תמיד נשען על מאות סניפים הפזורים בישראל, לא אחת מנהיגי סניפים אלו הצליחו להשתלב כח”כים ובכך הוכיחו דבר חשוב מאוד לחברי המפלגה ולתומכיה: כאן ניתנת הזדמנות לכולם, כל פעיל שטח ידע שאם יהיה מספיק טוב ואם יוכיח עצמו לאורך זמן יוכל להתקדם ממדביק סטיקרים עד לשר בממשלה.
קוראי הארץ יקראו לזה חיסרון, מנהיג עממי יתקשה לומר שדברים שרואים משם לא רואים מכאן ובכלל החיבור הזה לשטח עוד עלול חס וחלילה לתת את ההרגשה שמדינת ישראל לא נגמרת בנתיבי איילון וליצור פלורליזם לא עלינו, אך זה הוא היתרון הגדול ביותר במפלגתנו לדעת רבים אחרים.
מאז הניצחון בבחירות האחרונות נדמה שגורמים רבים מדי במפלגתנו רוצים לשים סוף לחיבור הזה, פעילים ומנהיגי סניפים טובים מאוד כשהמטרה היא לנצח בבחירות אך קידומם עלול להרע למפלגה, אותו חיבור מבורך שגרם לכ”כ הרבה קבוצות בציבור הישראלי להרגיש שייכות ולקרוא תגר כנגד ממסד מתנכר, נראה עומד לפני התנתקות, וגם היא עלולה להתפוצץ לנו בפרצוף.
ניתן לראות זאת בצורה ברורה מאוד במישור המוניציפאלי. כזכור סניפי המפלגה יובשו לחלוטין בבחירות האחרונות לטובת קמפיין אינטרנט אינטנסיבי, אותה העדפה התבררה כטעות כשמסעודה, הליכודניקית הקשישה שגרה בקומה הרביעית, נשארה בבית כי בפעם הראשונה לא היו נהגים מטעם המפלגה ביום הבחירות. לא מין הנמנע שזכינו לסה”כ 27 מנדטים בגלל אותה טעות, בעוד קדימה ידעה להשקיע יותר בסניפיה ובכך מיקסמה את פוטנציאל מצביעיה, אנו יצאנו בתחושת החמצה שיכולנו להצליח הרבה יותר.
שיתוק הסניפים תורם גם למספר המועט כ”כ של ראשי עיריות המכהנים מטעם הליכוד, הזנחת הסניפים תרמה להפסדים בבחירות המקומיות במקומות רבים, הפסדים שגררו ביתר שאת את שיתוק הסניפים וחוזר חלילה. כך הגענו למצב שיש סניפים לא מעטים שניתן לומר שהם פחות או יותר מתים.
ולכן נדמה שמנהיגנו לא לומדים את מה שאנו כבר יודעים מזמן, שדאגה לפעילים, היא למעשה דאגה לעצמם. יש כאלה אשר יקראו לתחושה זו בכיינות וזו זכותם. קריאה זו אינה נטולת אינטרסים אך באה מתוך תחושה אמיתית שקברניטי המפלגה רואים כנראה ברבים מאיתנו כעזרים לצורך השעה וכשהושג השלטון כבר אין אנו נחוצים, מהלכים שכאלה אשר ננקטים כתוצאה מחוסר אמון מוחלט של חלק גדול משרי המפלגה באנשי השטח יכול להוביל לדעתי לתוצאה הרסנית.
האם אין בפעילי הליכוד אנשים ראויים אשר יכולים לכהן בתפקידי המפתח השונים? האם פעילי הליכוד הם בהכרח פחות איכותיים מפעילי העבודה או קדימה? אם נכון הדבר, מה זה אומר על נבחרנו? מה זה אומר עליהם אם את היבחרותם הם חייבים לחבורה של עמי ארצות? ואולי בכלל אין הם צריכים אותנו כלל? אולי בעידן טכנולוגי ומתקדם הבחירות בין כה מתחילות ומסתיימות באינטרנט והמאבקים בצמתים ובכיכרות נועדו סה”כ לפירוק יצרים של בבונים בדמות פעילים אשר מוכנים להקדיש ימים כלילות למפלגה שהרווח שלה מהם הוא מועט מאוד? אם כך יואילו מנהיגי מפלגתנו לסגור את הסניפים (כסף רב יחסך מכך) ולהפוך למפלגה מעין ישראל ביתנו או האיחוד הלאומי, מפלגה אשר את ראשיה בוחרים קבוצה אריסטוקרטית, מורמת מעם, שיודעת מה טוב לעתיד ישראל. כך גם יחסכו אנרגיות רבות של אנשים יקרים, גם המפלגה תצא יותר נשכרת וגם נזכה למספר רב יותר של מנדטים. ממש win-win situation!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

טוקבק שהוקפץ: אדמסו אושר כעולה טרם בחירות /מרדכי לוי

אריק זיו ויזר

מאיר חלבי : “במקום מימון לפריימריס – תנו מימון לסניפים”

אריק זיו ויזר

סער וסילבן בעכו

אריק זיו ויזר

סניף כפר סבא אירח בגדול את ח”כ אקוניס,ח”כ פיניאן וסגנית השר גמליאל

אריק זיו ויזר

הכי עוזי שיש… / מאת: יואל כהן

אריק זיו ויזר

חג אביב שמח /סניף פתח תקווה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן