21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

נס בני המאה

ביוזמת סגנית השר לאזרחים וותיקים ד”ר לאה נס ובמעמד נשיא המדינה התקיים ביום חמישי ה- 11.10 אירוע הוקרה לפועלם ותרומתם למדינה של אזרחים בני מאה ומעלה. זאת, במסגרת חודש האזרח הוותיק המתקיים במהלך אוקטובר.

 

ביום חמישי, ה-11.10 התקיים ביוזמת סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד”ר לאה נס, בבית הנשיא אירוע הוקרה לאזרחים בני מאה ומעלה, בהם גם האזרח הוותיק ביותר בישראל בן 112 שנה. במסגרת האירוע בירכו הנשיא וסגנית השר את האזרחים הוותיקים והודו להם על חלקם המשמעותי בבניית החברה הישראלית ובייסוד המדינה.
בישראל חיים כ-804,000 אזרחים וותיקים בני 65 ומעלה המהווים כ-10% מכלל האוכלוסייה. חלקם היחסי של בני 65 ומעלה בישראל גבוה יותר מחלקם היחסי באוכלוסיית העולם וכן ביחס לאסיה אפריקה ואמריקה הלטינית, אזורים בהם שיעורי הפריון הינם גבוהים יחסית. על פי נתוני התחזיות עד שנת 2035, אוכלוסיה זו תכפיל את עצמה, חלקה באוכלוסייה יהווה כ-14.6% והיא תמנה כ1.66 מיליון איש. תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם ועומדת לפי סקר ה-OECD על כ-81.7, שנתיים יותר ממוצע המדינות החברות בארגון העומד על 79.8. ישראל ממוקמת במקום החמישי בעולם ועוקפת מדינות כמו שוודיה, קנדה, צרפת והולנד.
בין המשתתפים עשרות אזרחים בני מאה ומעלה. ביניהם: נינה קפלן, תושבת נתניה, ילידת 1910. נינה עלתה לישראל מברזיל בשנת 1969 יחד עם אביה ז”ל, שהיה באותה שנה בגיל 98. נינה ביקשה לשיר במעמד זה לנשיא המדינה את שיר ההלל לאם היהודיה “איידישע מאמע”. סנדלר ציפורה ילידת 1912 עלתה לארץ מליטא בשנת 1935 יחד עם גרעין השומר הצעיר. ציפורה מתגוררת כיום ברחובות ומסבירה בחן שלמעשה היא קצת יותר מבוגרת מ-100 שנים מאחר ובכל 4 שנים עפ”י התאריך העברי מתקיימת שנה מעוברת כך שבמהלך 100 שנים מדובר בעוד למעלה משנתיים נוספות. שמואל זהרוני יליד 1912, תושב יד אליהו בתל אביב, שמציין בשמחת תורה את יום הולדתו ה-100. שמואל עלה לארץ מעדן ועבד בחברת לשווק תוצרת חקלאית עד גיל 80. שמואל ממשיך להיות גם בגיל 100 מלא שמחת חיים וחובב שירי מקורות ושירי ארץ ישראל.
סגנית השר לאזרחים וותיקים, ד”ר לאה נס: “המשרד לאזרחים וותיקים בראשותי, שם לו למטרה עליונה, לדאוג לאזרחים הוותיקים, לחזק את כבודם ומעמדם בחברה הישראלית ולשפר את איכות חייהם. ציון חודש האזרח הוותיק, במעמד אזרחים וותיקים בני 100 ובמעמד נשיא המדינה מר שמעון פרס, מצביעה על כוחם ותרומתם האדירה למדינה. בעידן בו תוחלת החיים עולה בהתמדה, מחובתנו להעניק לאזרחים הוותיקים את מקומם הראוי בחברה, ללמוד מניסיונם רב השנים ולאפשר להם לקיים חיים מלאי עשייה וסיפוק אישי”

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר החינוך מתקן את הזיכרון ההיסטורי

אריק זיו ויזר

גם בבריאות ראש קטן

אריק זיו ויזר

מכתב הפרידה של צחי דיקשטיין

אריק זיו ויזר

שר החינוך : “הנכבה תצא מספרי הלימוד”

אריק זיו ויזר

רק לתזכורת מי זה בנט

הרויזיוניסט

השר סער: “כל מי שפועל להוציא פיגועים או לירות טילים נגד ישראל הוא יעד”

אלי חזן
דילוג לתוכן