19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

נמאס מעמלת חבילות קטנות

ח"כ כרמל שאמה הכהן הגיש שאילתה דחופה בנושא:גביית עמלת חבילות קטנות השאילתה תענה ע"י שר התקשורת במליאת הכנסת

ח"כ שאמה:"אין סיבה לעמלה החדשה שתייקר את העלויות לצרכנים וכתוצאה מכך תנתק את תושבי ישראל  מכל עולם המסחר האלקטרוני ותפגע באלפי צרכנים ובנוסף בחיילים הבודדים שמקבלים חבילות מהוריהם בחו"ל על בסיס קבוע שיאלצו לשלם מאות ואף אלפי שקלים בשנה"

נשיאות הכנסת אישרה שאילתה דחופה של ח"כ כרמל שאמה הכהן בנושא:גביית עמלת חבילות שהטילה לאחרונה רשות הדואר. השאילתה תענה ע"י שר התקשורת ביום רביעי הקרוב 10.11.2010 במליאת הכנסת.

מתוך השאילתה:"בעוד מס' חודשים רשות הדואר תגבה עמלות על חבילות מחו"ל. כל החבילות שיישלחו באמצעות דואר ישראל, ששווי תכולתן נמוך מ-50 דולר, יעברו הליך של בדיקה במכס, ויחייבו בעמלת שחרור ממכס של 38 שקל במקום 0 ₪ כיום, בנוסף כל חבילה ששווי תכולתה גבוה מ-50 דולר ונמוך מאלף דולר, שעד כה לא עברה הליך של בדיקת מכס תעבור אף היא הליך בדיקת מכס, ובמקום אפס שקלים כיום, תחויב בתשלומי מע"מ, מכס, ועמלת שחרור ממכס. ברצוני לשאול מדוע הוטלו עמלות אלו הפוגעות בצרכן הישראלי והאם יש תקדים לכך במקומות נוספים בעולם"

ח"כ שאמה:"מדובר על פגיעה קשה באלפי צרכניים, הזמנת פריטים מחו"ל תתייקר מאוד ותהפוך ללא משתלמת. לדוגמא אם צרכן יזמין מאמזון ספר ששווי 5 $, הוא יצטרך לשלם בדואר עוד 38 שקל. ציבור גדול יפגע מהעמלה לדוגמא:חיילים בודדים שמקבלים חבילות מהוריהם בחו"ל על בסיס קבוע יאלצו לשלם מאות ואף אלפי שקלים בשנה כדי להמשיך ולשמור על קשר זה, בעלי תחביבים כמו טיסנאים שזקוקים באופן שוטף לחלפים שאי אפשר להשיג בארץ ועכשיו התחביב שלהם יהפוך ליקר מידי. גם צרכנים שמוסרים מכשיר לתיקון אצל בעל מקצוע שמזמין חלק חילוף במיוחד מחו"ל לצורך התיקון, יאלצו להוסיף עכשיו עוד 38 ש"ח לחשבון הסופי.במיוחד שאין אלטרנטיבה לרכוש אותם בארץ"

 

עוד ציין ח"כ שאמה שכיון שרשות הדואר היא מונופול בתחום שילוח החבילות, אין לצרכן הישראלי ברירה אלא להשתמש אך ורק באמצעות הדואר כשמקבלים חבילה. העמלות המיותרות האלה יביאו לעליית מחירים מצב

 שבו כל יבואן או משווק ישראלי יוכל לגבות סכומים גבוהים על מוצרים זולים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

היום בכנסת

אריק זיו ויזר

פיניאן תובע בירור בנושא המים

אריק זיו ויזר

ח"כ כרמל שאמה :בתגובה לפשרה שהושגה בעניין חוק ממ"י

אריק זיו ויזר

12 הרוגי מלכות לא נפלו לשווא

כרמל שאמה למזוז לפתוח בחקירה פלילית בחשד של הסתה והמרדה כנגד מנהל בית הספר עירוני א' בעקבות התבטאויותיו המסיתות

אריק זיו ויזר

הקואליציה במצב אנוש – אף אחד לא חש זאת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן