19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ניחום אבלים אצל משפחת עמאר – נבואני בג’וליס

אלעד מרון סופד לתת אלוף מוניר עמאר מג’וליס, שמונה בחודש פברואר 2016 לראש המנהל האזרחי באיו”ש והתרסק עם מטוסו בנחל צלמון

 

מוניר היה מפקד גדוד חרב, קצין אג”ם עוצבת גליל במלחמת לבנון השנייה, סגן מפקד חטמ”ר שומרון, קמב”ץ פיקוד צפון, מפקד חטיבת חרמון ומפקד מחוז חיפה של פיקוד העורף.

 

עד כאן סיפור רגיל של קצין צבא מוכשר מאוד שהתקדם במסלול הצבאי ובוודאי היה מגיע להיות הרמטכ”ל הדרוזי הראשון של מדינת ישראל, לולא נקטעו חייו באחת.

כמו כל עם ישראל, נחשפתי לפוסט בפייסבוק והגבתי בתגובה המקובלת “יהי זכרו ברוך”.

לאחר מספר שעות קיבלתי שיחת טלפון לא צפוייה. ידידי ואחי לדרך בתחום האבטחה, נג’יב נבואני (אתו חלקתי שעות אבטחה אין ספור ברפא”ל, בתעשייה האווירית ועוד), אח יקר, דרוזי מג’וליס, התקשר להודות לי על התגובה. כששאלתי אותו, מה לו ולמוניר, הוכיתי בתדהמה מתשובתו. מוניר היה דודו, אח אימו.

בשבת האחרונה נסענו, רעייתי ואני לניחום אבלים אצל משפחת מוניר עמאר – נבואני. נג’יב, אחי ורעי קיבל את פנינו, הוביל את רעייתי למקום מושב הנשים ואותי לסוכת האבלים בה ישבו הגברים.

זכיתי להכיר את המשפחה. 14 אחים ואחיות יש למוניר, הילדים ממשיכי דרכו. כולם דיברו על מוניר בהערכה רבה שכן האיש היה עילוי וסלל נתיב של ציונות ואהבת הארץ והאדם לצעירי המשפחה.

הכרתי את נור, אחיו הצעיר ואת רס”ן צחי, שליווה את מוניר דרך ארוכה כסגנו. צחי סיפר לנו על אירועים שחווה עם מוניר באיו”ש ובתפקידיו הקודמים. הסתבר לי שאיש מהמשפחה לא שמע סיפורים אלה. מוניר, אדם ענק, צנוע ונחבא אל הכלים לא סיפר אף פעם דבר ממה שחווה בחייו. נג’יב התוודא בפני כי בכל 30 שנות חייו, ראה את מוניר במדים רק פעם אחת. צחי תאר בפרוטרוט לאיזו מידה של כבוד זכה מוניר מפיקודיו ומההנהגה הפלסטינית באיו”ש. כולנו ישבנו בדממה מוחלטת במשך מספר שעות בעוד צחי מפליא בתיאורים על האירועים שחוו הוא ומוניר יחדיו.

בני משפחתו של מוניר נשארו פעורי פה. הם לא ידעו דבר וחצי דבר מכל מה שצחי סיפר להם.

אני, נדהמתי מתדהמתם של בני המשפחה. אתה חיי עם בן משפחה שנים רבות ומגלה שפרק שלם, הפרק הצבאי, נשאר הלום וגנוז. אירועי גבורה ומופת שאתה כלל לא ידעת עליהם.

יהא זכרו של מוניר עמאר גנוז ושמור בפרקי תולדות עם ישראל בארצו. בן מופלא לעדה הדרוזית המופלאה שכרתה ברית גורל עם העם היהודי במדינת ישראל!!

ת. נ. צ. ב. ה. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נאמנות ודמוקרטיה

אלי חזן

מי מפחד מארץ ישראל השלמה ?

אלי חזן

גרוש ילדים זו רשעות

אריק זיו ויזר

איפה העולם כשאסד מפציץ פלסטינים?

אלי חזן

עו”ד חיה תמר הר-פז בהרצאה בפני “חזון לאומי” על לאומיות פמיניזם ותמורות חברתיות במדינת ישראל

אלי חזן

מילותיו האחרונות של אלי כהן : “חבל שלא עשיתי יותר”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן