23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

נחום, תקום!! / כתב: נרי אבנרי

נחום ברנע "הגדול", חתן פרס ישראל לתקשורת הפשיט את עצמו מכל כללי האתיקה, וככה כשהוא עירום, הקליד בשכיבה את התקפת הארס על ירון זליכה. נחום תקום, תלבש אתיקה, ורק אח"כ תפיץ את הגיגיך!

בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה בריאה, התקשורת חופשית. ישראל איננה דמוקרטיה בריאה. כאן התקשורת מתמסרת. נותנת את עצמה מרצונה החופשי, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת".

 

תקשורת כזאת, לא משרתת את האזרחים ו/או את הדמוקרטיה. מה שבאמת מעניין אותה, זו אידיאולוגיה אדומה, שמאלנית. אם מקובל לכנות את העיתונאים "כלבי שמירה", הרי שהכלבים הישראלים, נגועים בסכיזופרניה קשה. תוצאה בולשביקית של הכלאה לא מוצלחת בין כלב ציד לכלבת שעשועים.

 

נחום ברנע, הוא אחד ממנהיגי העדר. גם השבוע, נעץ שיניים בבשרו של החשב הכללי ירון זליכה. זאת הסכיזופרניה. בזמן שהוא נועץ את שיניו בזליכה, הוא חושב על אולמרט וזנבו רוטט. מאז הניצחון הסוחף על נסראללה, לא ידע ראש ממשלתנו, רגע אחד של מנוחה. הוא נוהג על מסלול עתיר מטעני צד. התחושה אצל רוב הפרשנים היא, שאם זה לא יהיה וינוגרד שיעיף אותו באוויר, זה יכול להיות מזוז.

 

מה שיכול למנוע את סילוקו של ראש הממשלה, זה מאמץ ברוטאלי של העדר, לפרק את כל המוקשים בדרכו. זה הצליח עם הרודן המושחת שקדם לאולמרט. זליכה הוא אחד המוקשים, וברנע הוא אחד המפרקים. קראתי בעיון רב את מאמר ההתקפה של ברנע על זליכה (ידיעות-אחרונות / 31.8.07), ולא ידעתי את נפשי. נחום ברנע "הגדול", חתן פרס ישראל לתקשורת, הפשיט את עצמו מכל כללי האתיקה, וככה כשהוא עירום מאתיקה, הקליד בשכיבה את מאמרו.

 

"זליכה הוא פקיד שהכוח עלה לו לראש", כותב ברנע. "הוא איש מסוכן, חסר מעצורים, בלי קשר למה שהוא אומר על אולמרט. אולמרט לחוד וזליכה לחוד. ושני המקרים הבאים יוכיחו". במקרה הראשון כותב ברנע, זליכה מנע ממשפחה שכולה קבלת תשלום שלפי דעתו של הכותב מגיע לה. ובמקרה השני, זליכה הערים קשיים על האלוף קפלינסקי, והמפכ"ל לשעבר משה קראדי, שרצו מימון קורס באוניברסיטת הארוורד.

 

קראתי פעמיים, ותהיתי: אלה שתי הוכחות שזליכה הוא איש מסוכן? אני בטוח שגרסתו של זליכה, תדלל עוד יותר את הצבעים הדהויים של התמונה שניסה לצייר ברנע. ובכל זאת, מתוך הנחה שכל מה שכתב ברנע מדויק (מה שאני לא בטוח), אין כאן עבירה על החוק. יותר מזה: יש כאן שמירה על הקופה הציבורית. התיאור על ההתעמרות במשפחה שכולה, מריח ממניפולציה.

 

לנחום ברנע אני מציע לקרוא שוב את מה שכתב, בהיפוך שמות. "אולמרט הוא מנהיג שהכוח עלה לו לראש. הוא איש מסוכן, חסר מעצורים, בלי קשר למה שהוא אומר על זליכה. זליכה לחוד, ואולמרט לחוד. ושני המקרים הבאים יוכיחו זאת" (כמובן שיש יותר משני מקרים שמוכיחים שאולמרט הוא "איש מסוכן וחסר מעצורים".).

 

מנקודת מבטם של היושבים בטריבונה, ברור שהקרב בין אולמרט וזליכה, זמנו קצוב. יגיע רגע שבו המציאות תכריז על המנצח בין השניים. במקום שברנע ישב בטריבונה ביחד עם אוהדי אולמרט (המכנה המשותף שלהם: שנאת ביבי), יפצח גרעינים ויכסוס ציפורניים, הוא השליך את עצמו לזירה, ומאז הוא חובט בזליכה. ומה אם יתברר שהחשב הכללי צודק, והאיש חסר המעצורים אהוד אולמרט, אכן עבריין?

 

במקרה כזה, כל אחד היה מתבייש בגין תמיכתו ב"איש הרע", והמלחמה שאסר על ה"איש הטוב". לא ברנע. כל זמן שהוא אחד מעדר שלם, הוא חסין בושה. בדיוק כמו נודיסטים שלא מתביישים איש מרעהו, כך כלבי השמירה הסכיזופרנים. הם ימשיכו להתערטל מהאתיקה, ולהפיץ את המסרים שלהם בשכיבה, כשהם עירומים.

נחום, תקום!- תלבש אתיקה, ורק אח"כ תפיץ את הגיגיך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

במותם, ציוו עלינו לעשות חיים

אריק זיו ויזר

שירה אביטל, זה בשבילך

אריק זיו ויזר

מכתב גלוי לנוני מוזס

אריק זיו ויזר

יצחק רבין, זה בשבילך

אלי חזן

תגובה למאמר של יצחק זמיר

אריק זיו ויזר

משה פייגלין, לך בכוחך זה ושרוחך תנשוב קדימה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן