11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
יצחק שמיר

נבחרי הליכוד סופדים ליצחק שמיר

תנועת הליכוד לבשה עצבות עם מותו של יצחק שמיר, מנהיגה השני וראש ממשלת ישראל

 

בתו של יצחק שמיר, גלעדה, סיפרה כי אביה "היה שייך לדור אחר לגמרי של מנהיגים, אנשים עם ערכים ואמונה ואני מקווה שיהיו לנו עוד אנשים כמותו גם בעתיד. אין ספק שהעשייה המדינית שלו השאירה חותם על מדינת ישראל".

 

"אבא היה איש מדהים, איש משפחה במלוא מובן המילה, אדם שהקדיש את עצמו למדינת ישראל אבל לא שכח ולו לרגע אחד את בני משפחתו. הוא היה אדם מיוחד במינו", הוסיפה.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שכיהן כסגן שר החוץ בממשלת שמיר אמר כי הוא היה "מופת לנאמנות לארץ ישראל ולערכי הנצח של העם היהודי". ראש הממשלה הוסיף : "יצחק שמיר שייך לדור הנפילים שהקימו את מדינת ישראל ונלחמו על חירותו של העם היהודי בארצו", ציין נתניהו. "הוא הוביל את מדינת ישראל תוך נאמנות עמוקה לעם ולארץ".

 

שר החינוך, גדעון סער: "יצחק שמיר היה מגדולי המאמינים והלוחמים למען הקמת המדינה (כמפקד בלח"י) ולמען ביטחונה ועתידה (כמדינאי). אדם בעל אישיות מפלדה וכוחות נפש אדירים. ציוני מובהק. כראש ממשלה ייזכר כבעל זכויות היסטוריות במפעל האדיר של הבאת קליטת העלייה הגדולה ממדינות חבר העמים וגם מאתיופיה. מנהיג אמיתי שפעל על פי טובת המדינה וידע בחייו להיאבק על אמונותיו גם נגד הזרם. מופת לעמידה איתנה על זכויותיו של עם ישראל בארץ ישראל".

 

 

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הודיע הערב (ש') כי ההלוויה הממלכתית ליצחק שמיר ז"ל תחל ברחבת הכנסת ביום שני הקרוב, וכי הציבור יוכל לעבור על פני ארונו. לאחר מכן, ייצא מסע ההלוויה לחלקת גדולי האומה בהר הרצל. פרטים מלאים יימסרו בהמשך.
ריבלין ספד לשמיר ואמר: "איבדנו מנהיג גדול שהיה ביסודו איש העם. פגשתי את יצחק שמיר בתחנות רבות בחייו: כלוחם ומפקד בלח"י,כראש תנועת החירות, כיושב ראש הכנסת וכראש הממשלה. אך מי שבאמת רוצה להבין את אישיותו של שמיר, את עמדתו העיקשת על עקרונותיו, ואת סירובו להתפתות לכל מהלך מדיני שעשוי להחליש את ישראל, צריך היה לשמוע אותו נואם ביום השואה".
ריבלין הוסיף: "שמיר היה סמל לתקומה מאפר השואה אל עוצמת הקוממיות. מתוך החיבור הזה נוצקה אישיותו, כאיש מפוכח וריאליסט, כאידאולוג צרוף שעומד בלחצים קשים מבית ומחוץ, כאיש שנאבק על כך שלא יקרה מצב שלעם ישראל לא יהיו אדמה ומדינה משלו. כאשר שעמדת לצדו חשת תמיד שיש מנהיג ומוביל, שמסוגל לקבל הכרעות ללא היסוס".

 

השר דן מרידור, שכיהן תחת שמיר כמזכיר הממשלה וכשר בממשלות ישראל אמר :  "הוא היה ציוני בכל לבו, וראה עצמו כמשרת של החזון הציוני. ביחס בין החזון לבין האגו, האגו כמעט ולא היה קיים. היה לו איפוק עצום במלחמת עיראק וכשכולם רצו לתקוף – הוא הוביל קו שלא תוקפים. הוא הוביל את ישראל לשיחות במדריד, לשיחות עם ערבים. הוא היה מאוד מעשי, מאוד מציאותי", הוסיף.

 

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין הודיע בכרטיס הפייסבוק שלו : "יצחק שמיר ז"ל היה ראש ממשלת ישראל השביעי ושר בממשלותיה, יושב ראש הכנסת, ראש האופוזיציה, מבכירי "המוסד" וממפקדי הלח"י. כולנו מרכינים ראש לזכרו, תנוח על משכבך בשלום".

 

המשנה לראש הממשלה והשר משה יעלון אמר : "יצחק שמיר, שהלך הערב לעולמו, השתייך לדור שאהבת עמו וארצו הייתה צרובה בנפשו וברוחו, בגופו ובדמו ממש. בשנות מנהיגותו של יצחק שמיר עמדה ישראל מול אתגרים רבים והוא השכיל לנווט את הספינה הציונית במים הסוערים בשׂוּם שֶׂכֶל ובתבונה רבה, מתוך ניסיון עתיר שנים. זכיתי לפגוש ביצחק שמיר בעת שהיה ראש הממשלה. הגעתי אליו, כמפקד סיירת מטכ"ל, לאשר מבצעים. הוא היה חד כתער באבחנותיו ובשאלותיו. אני יכול לספר על ההקשבה, על השאלות החדות המשקפות אבחנה חשובה בין עיקר לטפל, על ההתלבטויות בהן שקל תועלת מול עלות וסיכויים מול סיכונים. ניסיונו היה עצום, וממקומי כקצין צעיר יכולתי להבחין בעמידתו העקרונית על דברים שהאמין בהם. יצחק שמיר פעל לפי מצפן ולא לפי שבשבת רוחות – הוא פעל לאור עקרונותיו ואמונתו ולא לפי סקרים או אופנות חולפות. גם כשספג על כך ביקורת, ניווט את דרכו על פי אמונותיו וערכיו. יצחק שמיר היה סלע איתן מבחינת השקפותיו, נאמן לארצו ולעמו, גם מול לחצים אדירים שהופעלו עליו.אלו ערכים שהדריכו את יצחק שמיר בכל שנותיו והקרינו על מנהיגותו. אני בטוח שההיסטוריה תזכור זאת.  

יהי זכרו ברוך.

  

 סגן יו"ר הכנסת אופיר אקוניס כתב : " הלך מאיתנו אחד מהגדולים שבראשי ממשלות ישראל. יצחק שמיר ז"ל ניווט שנים רבות את מדינת ישראל כצוק איתן. דרכו הייתה ברורה, נחרצת וללא היסוס. מורשתו: אהבת ארץ ישראל, אהבת העם וקליטת עלייה".

 

סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון, אמר : "היווה מגדל-אור ערכי לכל אוהבי ארץ ישראל. דרכו מנחה את הליכוד בעשייתו ותרומתו למדינת ישראל לא תשכח לעולם. ליצחק שמיר ז"ל יש מקום של כבוד בדפי ההיסטוריה של העם היהודי כולו ודמותו צרובה בדמותה של מדינת ישראל". דנון אשר הכיר את שמיר ז"ל היטב ובאופן אישי, יקים דף ניחומים באתר האינטרנט של הליכוד העולמי.

 
יו"ר ועדת העבודה והרווחה חיים כץ : "היום הלך לעולמו איש גדול, מנהיג ולוחם שראה לנגד עיניו תמיד את טובת המדינה ופעל במסירות לשירותה. מרכינים ראש לזכרו של יצחק שמיר ז"ל, יהי זיכרו ברוך".
לקראת ישיבת סיעת הליכוד שתערך היום לכבוד יצחק שמיר ז"ל אומר סגן השר איוב קרא: " שמיר היה רוה"מ מזן מיוחד ששילב בין הערכים והאידיולוגיה הימנית הבלתי מתפשרת, לבין אהבת בני אדם באשר הם ולא חשוב דתם או מוצאם, בכול פגישה ידע להחמיא לי על עמדותיי האידיולוגיות, ובד בבד תמיד שאל אותי אם אני בקשר ושומר על אנשי אבו גוש שסייעו לו בלחי, ועל דודי שהיה בין מקימי תנועת חרות".  סגן השר קרא מוסיף : " הצניעות והיושר באיש שלא היה מוכן להיות שונה הביאה אותי ליזום אישית דיון על מימון בגין אחזקתו הסיעודית בועדת הכספים לפני חמש שנים"



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סדרי הלווייה של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז"ל

אלי חזן

חברי סיעת הליכוד בכנסת זוכרים את יצחק שמיר

אלי חזן

"לא מסרתי סמ"ר מאדמת ארץ-ישראל"

אלי חזן

על דרכו של יצחק שמיר וראייתו הנכונה את הנולד

אריק זיו ויזר

לזכרו של יצחק שמיר

אלי חזן

יצחק שמיר – המנהיג שאהבתי

אלי חזן
דילוג לתוכן