26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

נבחרי הליכוד מבקשים פיתרון יצירתי למשבר עם קדימה

בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה בצהריים התייחסו הח"כים והשרים למצב

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

"אנחנו מחויבים לחלוקה שוויונית יותר וצודקת יותר בנשיאה בנטל. אני עובד עם המשנה לרה"מ השר שאול מופז, כדי להביא לפתרון מוסכם. יש לא מעט הסכמות עד עכשיו כולל יעדים הולכים וגדלים, והכללת סנקציות אישיות. יש גם כמה פערים. אני מקווה שבעבודה משותפת נצליח להתגבר עליהם בימים הקרובים.

היעדים שאנחנו מציבים הם שאפתניים מאוד. אנחנו מדברים על כ-6,000 משרתים כבר בשנת 2016 ואני רוצה להזכיר לכם שבשנת 2007 היו כ-300 . בשנת 2011 היו 2,400-2,450. אנחנו מדברים על יותר מהכפלה ואחר כך זה ימשיך לעלות. אבל עם כל השאפתנות, צריך לעשות את זה בהדרגה ולא בצורה חזקה מדיי, כי זה יכול להביא לתגובת נגד, קרע בעם, וגם לנסיגה בכל מה שהושג בנח"ל החרדי, תוכניות שח"ר – הטכנולוגית של צה"ל וכדומה.

אנחנו מאמינים שניתן להביא להעצמה גדולה מאוד של ההתגייסות והשירות, גם של החרדים וגם של האזרחים הערבים במדינת ישראל. אני מבקש מהשר יעלון למסור דיווח לסיעה.

במקביל, אני מבקש לציין שאנחנו מביאים היום לפני הכנסת החלטה היסטורית לא פחות חשובה, וזה בעצם חוק הריכוזיות. אנחנו פועלים כדי לצמצם את הריכוזיות בכלכלת ישראל כדי להגדיל את התחרות זה דבר שהוא נכון גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה חברתית, וזה אחד מהשינויים הרבים שמביאה הממשלה למדינת ישראל".

אני רוצה להזכיר לכם שהקמתי ממשלת אחדות בכדי לפתור את הבעיה הזאת. זאת אומרת בקלות יכולנו ללכת לבחירות ולא לפתור את הבעיה הזאת. אבל אני חשבתי שהמטרה של ממשלת האחדות  היא להגיע לדבר מוסכם שייתן לנו באמת תוצאה מוצלחת, בהדרגתיות, גם אם היא שאפתנית וזו למעשה המטרה שבגללה הקמנו את הממשלה הרחבה הזאת. אני מקווה שהכוחות הגדולים בה, קרי, הליכוד יחד עם קדימה יתלכדו לאותו המתווה שיביא את התוצאה הרצויה מבחינת מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

 

 

השר משה (בוגי) יעלון

"בתחילת השבוע שעבר הטיל עלי ראש הממשלה את המשימה להביא הצעת חוק משותפת, קודם כל בין קדימה לבינינו, לקידום השילוב בשירות והשוויון בנטל ולקחתי את המשימה מתוך תחושת אחריות, אפילו בחרדת קודש, תוך הכרות הנושא כלובש מדים לשעבר וגם את הרגישויות השונות במגזר החרדי.

אנחנו רוצים להגדיל את מספר המתגייסים והנושאים בנטל ולדעתי זה בר השגה. במחצית השבוע שעבר הבנתי שנציגי קדימה סביב השולחן מנסים להוביל מהלך של "ייקוב הדין את ההר" שמבחינתי הוא לא ישים ובמקום להביא להגדלת מספר המתגייסים – היה מביא להקטנתם. ראינו את התגובה במגזר החרדי לעצם העלאת הנושא החוצה כהצעת קדימה.

המתווה שאני הצעתי ואני מציע הוא מתווה הדרגתי, ישים, שניתן לעיכול קודם כל על ידי הצבא, צריך להקים מסלולים, יחידות, וגם על ידי המגזר החרדי. אי אפשר להביא לשינוי אחרי 64 שנים במהלך אחד. זה צריך להתבצע בהדרגה עם הצבת אותם היעדים. המספר שציין ראש הממשלה של 6,000 משרתים סביב 2016 הוא מספר שמקובל גם על נציגי קדימה, רק שהם רוצים לעשות זאת בדרך של "ייקוב הדין את ההר" ובדרך של כפייה. לדעתי, הסיכוי שהמהלך יצליח, ואני מאמין שיש סיכוי שהוא יצליח אם נעשה אותו בהדרגה, הוא בדרך הדרגתית, ולא בדרך של "ייקוב הדין את ההר". ניסינו, עד עכשיו לא מצאנו נוסחה מוסכמת. אני מקווה שנוכל למצוא נוסחה מוסכמת. הדלת שלנו עדיין פתוחה ואנחנו לא רוצים קרע. לא בקואליציה, ודאי לא בעם".

 

שר החינוך, גדעון סער, אמר בישיבת סיעת הליכוד כי יש לעשות כל מאמץ לגשר על הפערים בנושא הגיוס והשוויון בנטל. על אף התנהלות ״קדימה״ בשבועות האחרונים- יש אינטרס לאומי לגבש פיתרון שיאושר על ידי הכנסת בחקיקה ויש למצות את הניסיון לגבש פיתרון כזה.

נושא השוויון בנטל והצורך לחולל שינוי בנושא לאחר 64 שנים היה ביסוד החלטת רה״מ להקים ממשלת האחדות לפני כחודשיים.

ואילו סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון, פנה לרה"מ בישיבת סיעת הליכוד ואמר על ח"כ יוחנן פלסנר: "נתנו לפירומן לכבות שריפות. פלסנר מצית אש שמאיימת להבעיר את הציבור הישראלי וליצור קרע עמוק, במקום לפעול כ'סופרטנקר' שמכבה שריפות ופועל לאחדות העם- יש לגנוז את מסקנות פלסנר ולגבש חוק שיקדם את השוויון בנטל לכולם- ערבים וחרדים ומבלי ליצור קרע בעם", אמר דנון ופנה לרה"מ: "להדיח את קדימה מהקואליציה לאלתר- הם סוס טרויאני שפוגע באזרחי המדינה מתוך הקואליציה"



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושר החוק לסליקת כרטיסי אשראי של ח"כ דני דנון

אריק זיו ויזר

אושר בכנסת: חיילי מילואים יזכו למלוא התגמול שמעביר הביטוח הלאומי למעבידים

אריק זיו ויזר

מחצית סיעת הליכוד במפגש חסר תקדים עם זקני רבני הציונות הדתית

אריק זיו ויזר

יעוגנו בחוק מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לטיפול במפוני גוש קטיף

סגן יו"ר הכנסת דנון התגייס לטובת ההסברה הישראלית

אריק זיו ויזר

ועדת העבודה והרווחה בסימן 100

אלי חזן
דילוג לתוכן