24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
זוכרים את בגין

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – יו”ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין

פרוייקט ליכודניק לרגל 20 שנה למותו של מנחם בגין. נבחרי הליכוד מעלים את זכרו

 

 

יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין מספר על המפגש הראשון שלו עם מנחם בגין:

 

“היה זה בחורף תש”ט (1948) כאשר ראיתי אותו לראשונה בחיי, בכניסתו לבית החולים “החלמה” של פצועי אצ”ל בירושלים, ב”וילה אגיון” ברחוב בלפור ברחביה, לימים מעונם הרשמי של ראשי ממשלות ישראל. מנחם בגין, מפקדו הנערץ של ה”ארגון”, דמות אגדית בעיני פקודיו-חייליו, נכנס לבניין וכולם עמדו דום. רוב הנוכחים ראו אותו אז לראשונה בחייהם, אחרי שנים בהן היה איש מסתורין לוחם במחתרות.לראשונה הם עמדו מול מנחם בגין, פנים אל פנים, לאור היום, ולא ידעו את נפשם מרוב התרגשות.

 

בגין, לבוש חליפה ועניבה, מלווה באימי רוחל’ה מנהלת בית החולים וחברה באצ”ל, ניגש אל כל אחד מהפצועים, עבר מלוחם ללוחם, חיבק, ליטף ועודד. הוא דיבר אליהם כאב אל בניו, כרועה אל צאן מרעיתו, מרעיף עליהם אהבה. חלקם הזילו דמעות של התרגשות למראה המפקד, המנהיג הנערץ, שיצא מהצללים וניצב לפניהם בשר ודם. בצד עמדתי אני הקטן, משתאה לנוכח המחזה המרגש כל כך, תוהה כיצד ייתכן שהאיש המהודר והעדין, נמוך הקומה ובעל הדיבור הרך, הוא דמות המסתורין של ילדותי, מפקדו הנערץ של ה”ארגון”, מי שתמיד דימיתי אותו לדמויות כבר כוכבא או יהושע בן-נון.

 

המעמד המיוחד הזה שבו נגלה אליי לראשונה מנחם בגין ה”אמיתי”, המנהיג הבשר ודם, נצרב בליבי כילד ולא מש מזיכרוני עד היום”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – סגנית השר לאה נס

אריק זיו ויזר

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – קטי שיטרית

אריק זיו ויזר

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – השר יוסי פלד

אריק זיו ויזר

נחמן שכטר מציג : אני ומנחם בגין

אלי חזן

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – ח”כ מירי רגב

אריק זיו ויזר

לזכור את מנחם בגין

אלי חזן
דילוג לתוכן