18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

נבחרי הליכוד – הותרתם אותנו לבד בקרב על קהילת הלהט”ב

ד"ר אוון כהן חש שנבחרינו נטשו אותו. גם מתיישבינו חשו כך השבוע. 

 

 

ביום שישי הזה התקיים בתל אביב אחד האירועים השנתיים הגדולים ביותר בארץ. לא בקהילה הלהט"בית (לסביות, הומואים, בי, טרנס) אלא בארץ כולה. 100 אלף אנשים צעדו, משפחות שלמות, קבוצות אינטרסים שונות, נציגי מפלגות רבות, השתקפות של כל החברה הישראלית כולה.

אך דבר אחד היה שונה במצעד זה, המתקיים זה שני עשורים. המצעד הנוכחי היה סימן דרך היסטורי בתולדות הקהילה הגאה – לראשונה צעדה קבוצת "גאווה בליכוד" לצד אחינו ואחיותינו לקהילה.

"גאווה בליכוד" הזמינה ארגונים ציוניים רבים, כולל קבוצות אחרות בליכוד, לחזק את המסר הציוני-לאומי במצעד. והם אכן עשו זאת: "אם תירצו" שלחו נציגים והארגון הצהיר על תמיכה בשוויון ללהט”ב, "חירות ישראל" הביעו תמיכה פומבית, התנועה הליברלית החדשה הגיעו מצוידים בשלטים ומוטיבציה, ועשרות חברים ב"גאווה בליכוד" הובילו את המסר הציוני ברחבי תל-אביב.

הקבוצה הקימה דוכן התפקדות בגן מאיר, בהפנינג שקדם למצעד. תוך שלוש שעות, עשרות חולצות של "גאווה בליכוד" חולקו, 500 מדבקות הודבקו גאווה בליכוד הודבקו,5,000 פלאיירים חולקו, מאות אנשים נתנו פרטים כדי לקחת חלק בפעילות – ו-80 אנשים התפקדו לליכוד באמצעות "גאווה בליכוד”.

לא מר"צ, ששנים נהנתה מהגמוניה בקהילה, הייתה הקבוצה הכי גדולה שם, גם לא עבודה – אלא הליכוד.

אך על החגיגה הציונית-לאומית והגאה הזו העיב רק דבר אחד. לא נמצא נציג ליכוד רשמי אחד שהגיע. אך לא אחד.

אחת המטרות המרכזיות ששמנו לנו בגאווה בליכוד היא לקרב את הקהילה לליכוד. שעות על גבי שעות של דיונים בשמש הקופחת אל מול קהילה סקרנית אך הססנית, שכנועים, דיבור אל רגשותיהם הציוניים של להט"בים רבים ותומכיהם, הביאו לליכוד לבבות רבים שאילולא קיומנו לא היו מוצאים לעצמם בית. אבל כל זאת ללא התמיכה הפומבית של נבחריהם בתנועה הלאומית-ליברלית – הליכוד.

ולמי הליכוד חייב את ההצלחה האדירה הזאת? לעשרה אנשים חדורי מוטיבציה, מועצת "גאווה בליכוד", עשרה אנשים שעובדים כולם במשרה מלאה אךהשקיעו מזמנם, ממרצם ומכספם (100 חולצות, 5,000 פלאיירים, שלטים ודגלים – לא ניתנו בחינם) כדי שהאירוע יצליח. והוא אכן הצליח – ב-ע-נ-ק, היום אין עוררים בקהילה על כוחה של "גאווה בליכוד" בתוכה.

ולמי איננו חייבים את ההצלחה הזו?

מאז החלה גאווה בליכוד לפעול לפני כחצי שנה, זכינו ליחס חם ביותר משרים, ח"כים, חברי מרכז, וחברים רבים. הוזמנו לפגישות, קיימנו אירועים, השתתפנו בכנסים, והפכנו לפנים מאוד מוכרות במסדרונות המפלגה. זכינו לחיבוק חם מהמפלגה שלנו, מפלגה שאנחנו בשר מבשרה, חיבוק אמיתי עתיר רוח לאומית-ליברלית. אולם חיבוק זה נעצר בדלתות ביתנו הפוליטי. המפלגה שמחבקת בתוך הליכוד, ממאנת להעניק את החיבוק החם הנחוץ לפעילות שלנו, לחיזוק מעמדנו בתוך הליכוד, ובעיקר, לחיזוק הליכוד בתוך הקהילה – באופן ציבורי.

אז נכון שתקציבים רבים עוברים למוסדות הקהילה, וישנה תמיכה רבה בוועדות ומאחורי הקלעים – אבל החשש של נבחרי המפלגה ממתן תמיכה פומבית הוא תעודת עניות למפלגה ולנבחריה. היום היינו מלאי גאווה, חדורי ציונות ולאומיות, היום תמכו בנו ארגוני ופעילי ימין נוספים, היום היה יום מוצלח מאוד עבורנו. אבל בכם, נבחרינו, נבחרי הליכוד הלאומיים ליברליים, היום – אנו התביישנו בכם.

אל תגרמו לנו להתבייש בכם שוב.

חג גאווה שמח.

הכותב הוא ד"ר אוון כהן, יו"ר "גאווה בליכוד".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ניצחון אובמה בבחירות – על המשמעויות עבור ארה"ב וישראל

אלי חזן

"אין כובשים את ראש הסלע – אם אין קבר במורד"

אלי חזן

נתניהו ואפריקה : היסטוריה והיסטריה

עינר אביב

הפרשנות הסוערת של מזל מועלם

אלי חזן

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולוחמי המחתרות וקורבנות הטרור

גבאי ותחבורה ציבורית בשבת : הונאה פוליטית

אלי חזן
דילוג לתוכן