19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

נבואת צוק איתן בתהילים

בפרק י”ח של ספר תהילים נכתבה במפורש נבואה – לא רק של כל מה שעובר עלינו לאחרונה מאז חטיפת הנערים ובמהלך מבצע מלחמת צוק איתן, אלא גם טיפים בדבר מה שעלינו לעשות כדי לנצח את האויב.

 

 

 

בתחילת פרק י”ח בתהילים מופיע תיאור מדוייק של השתלשלות האירועים: רצח שלושת הנערים בידי בני בליעל, ירי הרקטות על ישראל, מוראות המלחמה, האש, ההרג וההרס ברצועת עזה:

 

אֲפָפוּנִי חֶבְלֵי-מָוֶת וְנַחֲלֵי בְלִיַּעַל יְבַעֲתוּנִי. חֶבְלֵי שְׁאוֹל סְבָבוּנִי, קִדְּמוּנִי מוֹקְשֵׁי מָוֶת. וַתִּגְעַשׁ וַתִּרְעַשׁ הָאָרֶץ, וּמוֹסְדֵי הָרִים יִרְגָּזוּ; וַיִּתְגָּעֲשׁוּ, כִּי חָרָה לוֹ. עָלָה עָשָׁן בְּאַפּוֹ וְאֵשׁ מִפִּיו תֹּאכֵל; גֶּחָלִים בָּעֲרוּ מִמֶּנּוּ. יָשֶׁת חֹשֶׁךְ סִתְרוֹ, סְבִיבוֹתָיו סֻכָּתוֹ; חֶשְׁכַת-מַיִם, עָבֵי שְׁחָקִים. מִנֹּגַהּ נֶגְדּוֹ: עָבָיו עָבְרוּ בָּרָד, וְגַחֲלֵי-אֵשׁ. וַיַּרְעֵם בַּשָּׁמַיִם ה’, וְעֶלְיוֹן יִתֵּן קֹלוֹ; בָּרָד וְגַחֲלֵי-אֵשׁ. וַיִּשְׁלַח חִצָּיו, וַיְפִיצֵם; וּבְרָקִים רָב, וַיְהֻמֵּם…

 

…ולבסוף אפילו רמז על גילוי מינהרות התקיפה של החמאס שנחפרו עד היסודות התת-קרקעיים, וכאילו מים הבקיעו אותן:

 

…וַיֵּרָאוּ אֲפִיקֵי מַיִם, וַיִּגָּלוּ מוֹסְדוֹת תֵּבֵל:

 

וכאן הנחיה איך לנהל מו”מ עם האויב בפרט ועם העולם בכלל, כדי לגבור עליהם בחוכמה ושׂוּם שכל. אם הוא מתחסד – התחסד גם אתה כלפיו. אם לתומו יניח לך – הנח לו גם אתה (שקט ייענה בשקט). אבל אם הוא נבל – היה אתה נבל עוד יותר, ואם הוא מתעקש להתמודד איתך – סובב אותו בעורמה, התפתל והתעקש עוד יותר, רק לא לוותר:

 

עִם-חָסִיד תִּתְחַסָּד; עִם גְּבַר תָּמִים, תִּתַּמָּם. עִם-נָבָר תִּתְבָּרָר; וְעִם-עִקֵּשׁ, תִּתְפַּתָּל.

 

כדי לנצח במלחמה – יש לרדוף את האוייב ולהשיגו, לא לקיים שום הפוגה או הפסקת אש, ולא לשוב לגבול לפני שסיימנו לְכָלוֹת את כוחו לחלוטין:

 

אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם, וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם.

 

רק בדרך זו ניתן יהיה למחוץ את האויב בסופו של דבר, כי זה יסייע לצבא שלנו לאזור כוח ולהתגבר על כוחות הרשע העומדים מולו:

 

אֶמְחָצֵם, וְלֹא יֻכְלוּ קוּם, יִפְּלוּ תַּחַת רַגְלָי. וַתְּאַזְּרֵנִי חַיִל, לַמִּלְחָמָה, תַּכְרִיעַ קָמַי תַּחְתָּי. וְאֹיְבַי, נָתַתָּה לִּי עֹרֶף; וּמְשַׂנְאַי, אַצְמִיתֵם. יְשַׁוְּעוּ וְאֵין-מוֹשִׁיעַ; עַל ה’ וְלֹא עָנָם.

 

אם לא תהא ברירה – יש להפציץ, להרוס  ולשחוק עד עפר את קיני המרצחים:

 

וְאֶשְׁחָקֵם, כְּעָפָר עַל-פְּנֵי-רוּחַ; כְּטִיט חוּצוֹת אֲרִיקֵם.

 

גם במישור המדיני הבינלאומי יבינו שלא הייתה לנו ברירה אלא לפעול בדרך זו, כי גם עמי העולם חרגו מהמסגרת המקובלת נוכח איום ביטחוני עליהם:

 

תְּפַלְּטֵנִי מֵרִיבֵי-עָם: לְשֵׁמַע אֹזֶן, יִשָּׁמְעוּ לִי; בְּנֵי-נֵכָר, יְכַחֲשׁוּ לִי. בְּנֵי-נֵכָר יִבֹּלוּ וְיַחְרְגוּ מִמִּסְגְּרוֹתֵיהֶם.

ולבסוף – תודה לאל שניצלנו מההתנכלות של החמאס (כך, ממש כך, מופיע שם החמאס בפסוק מ”ט של פרק י”ח בספר תהילים):

 

חַי ה’ וּבָרוּךְ צוּרִי, וְיָרוּם אֱלוֹהֵי יִשְׁעִי, מְפַלְּטִי מֵאֹיְבָי, אַף מִן-קָמַי, תְּרוֹמְמֵנִי – מֵאִישׁ חָמָס תַּצִּילֵנִי.

 

 

לא נותר אלא להמשיך לפעול על פי ההנחיות הללו בתהילים, שכן הממשלה והצבא אכן פועלים כך, לפחות בינתיים. יש רק לקוות שיתמידו בכך ככל שיידרש ויתאפשר.

 

 

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא חבר מרכז, חבר מזכירות וחבר לשכת הליכוד, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המייסדים – הכוח החזק בליכוד

אלי חזן

חֵרות אישית וצדק חברתי

אריק זיו ויזר

נָחוּם הֵיימָן – חֲלוֹם יָשָן

עינר אביב

בִּרְעוֹם התותחים – להשתיק מוזות פוליטיות

אלי חזן

שואת האשליות והשאננות

מקור התעצמות הטֶרור הבינלאומי

אלי חזן
דילוג לתוכן