26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

נאום ח"כ אופיר אקוניס בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת

ח"כ אקוניס הגיב היום לטענות האופוזיציה

 

אדוני היו"ר, חברי הכנסת,

 

אנחנו נמצאים בשיאו של מאבק רעיוני, מאבק חשוב בזירה הבינלאומית: האם כופים הסדר מדיני על ישראל או שדבקים במתווה שכל ממשלות ישראל דבקו בו מול הפלשתינים: משא ומתן ישיר. ראשית, איך מדברים? בכל מקום מתוקן בעולם יושבים ומדברים. בעניין הזה יש הסכמה רחבה מאוד בקהילה הבינלאומית חוץ מגורם שהוא צד חשוב במו"מ: הפלשתינים. הכל לא טוב להם, כל מה שעושים ואומרים לא מספק אותם.בונים על תמיכה בינלאומית שתייתר משא ומתן,כי הרי תוצאותיו כבר יקבעו מראש-לשיטתם. וגם זה לא מספק אותם, על כל דבר שאומרים- רוצים עוד. מנסים לגייס את כל העולם, וגם את ידידתנו הגדולה, ארה"ב. גם לחץ אגרסיבי, חזק מאוד, חסר תקדים, בנושא ירושלים. בשבוע הבא נציין כולנו את יום השנה ה-43 לשחרור ירושלים. וגם אתם תדברו על המחויבות לירושלים המאוחדת לנצח נצחים, ריבונותינו שם כפי שגם אמר מייסד קדימה. לא שזה הפריע לגברת לבני לשאת ולתת על ירושלים, להבטיח הבטחות מרחיקות לכת לאבו מאזן וגם לאבו עלא, איתו דיברה פה במלון סמוך: הבטחה בנפרד, כמובן מהבטחות חסרות תקדים גם כן של ראש הממשלה לשעבר, מר אולמרט בנושאים המדיניים.לחלק מהדברים הייתה הגברת לבני שותפה, חלק מן ההבטחות הייתה שותפה והכחישה, חלק אולי לא הייתה שותפה, זה לא שינה את העיקרון, את התפיסות הבסיסיות ביותר של חולשה, רפיסות, כניעה לכל תכתיב ערבי ובינלאומי.דיברתם על להיות אופוזיציה לאומית, אחראית וממלכתית, במצבים דומים בעבר אנחנו שמנו בצד כל שיקול פוליטי, מפלגתי והתייצבנו בעצמה לצד ממשלות ישראל. הבטחתם, וכהרגלכם, דברים ריקים מתוכן. איפה הייתם במאבק על דעת הקהל בנושא ירושלים? לא שמענו כלום! דממה! רחש לא נשמע. אולי הייתם בחופשה בזמן הזה. אולי. אבל תעמדו ביושר, בעוצמה מול הקהל- לא רק בישראל, בעולם כולו, באמריקה, כן גם באמריקה. צריך לשנע לפעמים גם את הידידים הגדולים שלנו בצדקת דרכנו. נדמה לי שהודעת ראש הממשלה בנושא הזה חדה וברורה- לא מתפשרים בירושלים!
ובייחוד, כשזה חלק מהמצע שלכם.
"הכללת מקומות קדושים לדת היהודית וחשובים כסמל לאומי ובראשם, ירושלים המאוחדת, בירת ישראל"
אמירה ברורה שלכם, לכאורה. ואם אתם מאמינים במשהו, בשלמות ירושלים- תגידו זאת: תתייצבו לצד הממשלה! לא תפגעו מזה. יש בציבור הישראלי תמיכה עצומה וקונצנזוס רחב מאוד סביב ירושלים המאוחדת, כך זה היה וכך יימשך!
אתם מדברים כאן בשפה נמוכה ולא ראויה.
חשבתי שבחודש וחצי האחרון ינצלו חברי האופוזיציה זמן לחשיבה מחודשת, לבדיקה נוספת של התנהגות האופוזיציה בשנה האחרונה,לפחות במושב הקודם.
במעט ששמענו מכם זה היה בלשון בוטה,לא פרלמנטרית במיוחד. הרי כולנו מסכימים שהנושאים הם חשובים ומספיק מהותיים כדי לנהל ויכוח חריף ונוקב אבל מכובד. את זה לא עשיתם! לא ניצלתם את הזמן כדי לדבר מהות, הכל ממשיך להיות פוליטיקה ישנה שכבר מתפוגגת מהעולם. בדיוק הפוך ממה שהבטחתם, גם כשנולדה קדימה וגם פעמים רבות בבית זה. כך גם התחיל המושב הזה, רק לפני פחות משעתיים. חבל, אבל לא מפתיע!
הגברת לבני מדברת היום על שוחד פוליטי?
מי מדבר? יו"ר קדימה? הציבור שומע ונדהם צביעות! דו פרצופיות! גם הבושה כבר נעלמה!
האחרונה שיכולה להעלות על דל שפתיה את הביטוי שוחד פוליטי היא יו"ר קדימה!
מדברים על ביבילנד. אל תאלצו אותנו לומר לכם את האמת על קדימה: מפלגת הולילנד!

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דנון קוטע אלכוהול

אלי חזן

יו"ר הכנסת חשף תבליט מנורה בבית שערים: "אם לא נדע מאין באנו, נתקשה לדעת לאן אנו הולכים"

אריק זיו ויזר

פורום גליל גולן השתתף בועדת הכלכלה של הכנסת לחידוש הטיסות לקריית שמונה ותגבור הטיסות לצפון הארץ.

אריק זיו ויזר

ח"כ דנון: על אוהדי סכנין להיענש

אלי חזן

ועדת הכנסת דחתה את בקשת החסינות של ח"כ סעיד נפאע

אריק זיו ויזר

זאב אלקין, קברניט ספינת סיעת הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן