25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

נאום הבכורה של ח”כ מירי רגב במליאת הכנסת 04.03.09

אדוני היו”ר, כנסת נכבדה,
אני נושאת את נאום הבכורה שלי בכנסת ברגש של יראת כבוד, ברוח של שליחות, בהבנה של האחריות, ובהתרגשות אישית רבה. אני מביאה אל הכנסת את הקולות המיוחדים של המקומות מהם אני באה. אני, מירי, בת לפליקס ומרסל סיבוני, שעלו לארץ ממרוקו, והגשימו את האמונה הציונית שלהם במקום מגוריהם בעיר הפיתוח קרית-גת. הוריי חינכו אותי לאהבת הארץ, לאהבת המסורת ולאהבת האדם. אני מביאה לכנסת את הקול המיוחד הזה, של הציונות החמה של קרית גת.
אני, תת אלוף במילואים מירי רגב, שרתתי בצבא ההגנה לישראל שנים לא מעטות, בתפקידים רבים, ובראשם הצנזורית הצבאית הראשית ודוברת צה”ל.

בצה”ל הבאתי לידי ביטוי מעשי את יכולתה של אשה להיות קצינה בכירה המתנהלת לפי הערכים של צה”ל, ומשלבת מקצועיות , אחריות, דוגמא אישית ורעות.
אני מביאה לכנסת את הקול המיוחד הזה, של אשה בתפקיד בכיר בארגון ממלכתי חיוני. אני לוקחת על עצמי להשמיע את הקולות האלה בכנסת באופן חד, תמידי ואותנטי.

בדקות הבאות, אני מבקשת להציג בקיצור נמרץ את תעודת הזהות הערכית שלי, את מוקדי הפעילות שלי כחברת כנסת.

ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית.
אני רואה את עצמי שותפה מלאה לכל מאמץ לשמור על ישראל בתור מדינה יהודית, מדינתו של העם היהודי, במולדתו ההיסטורית.
באותו זמן ובאותה מידה, אני רואה את עצמי שותפה מלאה לכל מאמץ לקיים את ישראל כמדינה דמוקרטית, העומדת על העקרון המוסרי של כבוד האדם באשר הוא אדם.
אני מתכוונת להגן בכנסת על הצירוף של שני היסודות המכוננים של מדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית.

רעיון השוויון חרוט על דיגלה של מדינת ישראל, גם בתור המדינה של העם היהודי וגם בתור מדינה דמוקרטית. אני מתכוונת לפעול בכנסת להעמקת השוויון החברתי במדינה.
יותר מכל, מקומם אותי אי השוויון בין מרכז המדינה לבין הפריפריה שלה, בה נולדתי. מקומם אותי אי השוויון בין בעלי היכולת הבלתי מוגבלת לבין האנשים קשי היום שבשכונות, שנפשי יוצאת אליהם.
פגשתי רבים מבני הפריפריה והשכונות בשנות השירות הרבות שלי בצה”ל. הייתה להם יכולת אישית מרשימה. היו להם המידות הטובות של אדם ואזרח. הם הצטיינו בצה”ל, מפני שבצה”ל יש שוויון הזדמנויות מלא בין הבנים והבנות שלנו שגרים במרכז לבין הבנים והבנות שלנו שגרים בפריפריה ובשכונות, בין אלה שנולדו בני אמידים לבין אלה שנולדו בני עניים.
גם החברה האזרחית צריכה לפתוח בפני תושבי הפריפריה והשכונות את הדלתות שלה לרווחה. לשם כך, אני מתכוונת להציע הסדרים של “העדפה מתקנת”, שישלבו את אנשי הפריפריה והשכונות במעגלי העשייה, המתקדמים, הבכירים.

הסדרים של העדפה מתקנת הם הסדרים מוצדקים. יש בהם יחס מוצדק אל העבר: פיצוי. יש בהם יחס מוצדק אל העתיד: עידוד. הפנים שלי אל העתיד. אני מעוניינת להביא לכל מקום את בני הפריפריה והשכונות, כדי שבכל מקום חשוב תבוא לידי ביטוי נקודת המבט שלהם, יובאו בחשבון הצרכים שלהם בשיפור החינוך, בפיתוח התעסוקה ובקידום החברתי.

אני מתכוונת להגיש הצעת חוק שתחייב העדפה מתקנת של בני הפריפריה והשכונות במינויים, במקביל להעדפה המתקנת של נשים במינויים למשרות ציבוריות, בהיקף של עשרה אחוזים.

“לאמא שלי אין הרבה כסף, אני עצובה לראות אותה חוזרת הבייתה בשתיים עשרה בלילה……, היא פותחת מקרר ריק ואני כל כך דואגת לה , אני מוכנה להשיג כסף לזה , העיקר לראות את המשפחה מאושרת ….., בבקשה תעזרו לי…”, מיכתב קורע לב של נערה של בת שלושה עשרה מכרמיאל שפורסם בידיעות בבוקר.
מה ילדה בת 13 יכולה לעשות כדי להשיג כסף , להיות מנהלת שיווק , להיות מנכ”לית , לעבוד במיפעל ברור שהמצב הזה יביא אותה ודומיה לפשע, אלימות , זנות וסמים. מצב זה אסור שיקרה, עלינו כמדינה להתערב בתקופה זו על מנת למנוע סגירת מפעלים ופיטורי עובדים. מחמם לי את הלב לקרוא שאנשי עסקים בעלי יכולות מסייעים לחלשים ולפריפריה , זאת האחווה המיוחדת שכל כך מייחדת את עם ישראל, עם זאת חובתנו כמדינה לדאוג לצדק החברתי ולשיויון הזדמנויות אמיתי.

כולנו שומעים ורואים בימים אלה על חצור הגלילית, שהיא למעשה רק הסנונית הראשונה במשבר הכלכלי הנוכחי. פה ושם ראינו תמונות של הפגנה קורעת לב של פועלים ופועלות שנשבר מטה לחמם. אני רוצה שהסדרים מיוחדים של העדפה מתקנת יעזרו להם בשעת משבר כלכלי.
בשעה כזו, על המדינה לתת לכל השותפים במפעלים הנתונים בקשיים – הבעלים, הנושים והעובדים – תמיכה משמעותית, כדי שתהיה להם שהות מספקת להבראת המפעל או לארגון הסדרים משביעי רצון לגבי העובדים. לא ייתכן לפגוע בעובדים, בלחץ הזמן, בכפיית החלטות קשות ומורכבות תוך ימים ספורים. הצעת חוק בעניין זה תהיה בראש פעילותי בכנסת.
לא פחות מעתידם הכלכלי של בני הפריפריה והשכונות, יעסיק אותי בכנסת ביטחונם האישי של אזרחי המדינה וביטחונה של מדינת ישראל. המנהיגות הביטחונית של המדינה נמצאת לא רק בממשלה, בצמרת צה”ל ובצמרות הארגונים החיוניים של מערכת הביטחון. המנהיגות הביטחונית של המדינה נמצאת בחלקה כאן, בכנסת, קודם כל בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
בפני המנהיגות הביטחונית של המדינה עומדים אתגרים מורכבים ללא תקדים. כל אחד מאיתנו וכל אחת מאיתנו המסוגלים לתרום לבניין הכוח של המדינה לעמוד באתגרים האלה חייב לעשות זאת. אני רואה את עצמי כחברת כנסת שותפה ומסורה למאמצי ההגנה על מדינת ישראל ועל כל אזרחיה.

אני מבקשת לסיים את נאום הבכורה שלי ברוח התפילה של שליח הציבור לפני תפילת המוסף של יום הכיפורים:
“… אבקשך אלהי אברהם, אלהי יצחק ואלהי יעקב… היה נא מצליח דרכי… וכל צומותינו ועינויינו – מעשינו ומאמצינו – הפוך לנו ולכל ישראל לששון ולשמחה, לחיים ולשלום…”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סוף טוב: בליכוד מברכים את ההחלטה לפסול את זועבי

אריק זיו ויזר

בדרך להקלה על המורשת

עינר אביב

יו”ר הכנסת הפתיע את יו”ר הכנסת לשעבר

אלי חזן

כץ מקדם פיצויי טנק לעובדי מרכבה

אלי חזן

“ארוחה חמה לכל ילד – מרחיבים את מפעל ההזנה”

אריק זיו ויזר

שאמה מעמיד את זועבי לדין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן