26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מתמחים מול מתפקדי מבשרת

מתבסמים מסקרים,סילבן על הכוונת של נתניהו,תקציב ועידת הליכוד בעייתי מול תקציב ועידת הליכוד ב2001, תזכורת ההרשמה למוסדות הליכוד עד 15 בנובמבר.

מתמחים מול מתפקדים

כבר חודשים מתנהל מאבק בעייתי שהחל כמאבק מוצדק אולם הפך למאבק מעוות. מדובר במאבק המתמחים למען הרפואה הציבורית, אמנם יש הגזמה בדרישות של המתמחים, אך האם אי אפשר היה לחזות את המצב ולהגיע להסכמה ועל ידי כך לסיים עם הסאגה הזאת? מנגד אנו רואים כי לשר האוצר יובל שטייניץ יש את הזמן להופיע מול סניף מבשרת ציון בלילו של יום רביעי בשבוע האחרון. בסניף זה יש  312 מתפקדים וכבוד השר מודיע להם כי “פרויקט כביש אחד”, כביש המחבר את ירושלים למרכז הארץ בדרך חדשה וקלה יותר, ייבחן מחדש. אני מוכרח להזכיר כי עניין הכביש עבר החלטת ממשלה לאחר אין ספור שיקולים בהם בחנו את כל ההיבטים. הואיל ושטייניץ הוא שר אוצר שככל הנראה יש לו בעיה בספירה אני אספור עבורו : בירושלים, שם מחכים לכביש הגישה, יש כ – 8000 מתפקדים, אבל אתה מקריב אותם על חשבון 300 מתפקדי מבשרת. יותר מכך, כביש הגישה ישרת את כל תושבי מדינת ישראל ולכן מהפ 7.2 מיליון לעומת 300 מתפקדי ליכוד וכמה אלפי תושבי מבשרת?  אם שטייניץ היה מגלה רצינות הוא היה מבין כי הפיתרון של אלף המתמחים המתפטרים יותר חשוב מ – 312 מתפקדי מבשרת.

מתבשמים מסקרים
בתקופה האחרונה התפרסמו סקרים המראים כי נתניהו והליכוד מתחזקים בציבור עד כדי כך שהמגמה היא שקדימה והעבודה החליפו את המקומות. היום כבר יש מגמה שבה חברי קדימה מחפשים בית חדש לקראת הבחירות הבאות.
אם לפני הזינוק של העבודה בסקרים הייתה מגמה של חברי כנסת המבקשים להימלט מהעבודה לכיוון קדימה אזי עכשיו אנו שומעים חברי כנסת מקדימה המנהלים שיחות עם העבודה, וגם עם הליכוד. אם מגמה זאת תתייצב ההערכה היא שקדימה אולי תשרוד את הבחירות הבאות אך כמפלגה בעלת מנדט חד ספרתי.
בכל זאת, מקורב לנתניהו אמר השבוע לליכודניק כי “העבודה רבה ולא צריך להתבשם מהסקרים הטובים”.

סילבן
מתברר כי לראש הממשלה נמאס מאופוזיציונר המשנה שלו והוחלט כי מי משרי הליכוד שמעכשיו יטרפד את החלטות הממשלה והצעות נתניהו, ייענש בחומרה. מי שמדליף בשיטתיות יבואו עימו חשבון. לכן נתניהו הפסיק לתדרך את סילבן. כך למשל בעיסקת שליט. כך כפי הנראה נתניהו הפסיק לתדרך את סילבן בעוד נושאים. השבוע תודרכו בעלי תפקידים בסיעה כי לא תהיה סלחנות כלפי חברי הסיעה שיחברו לאופוזיציה להחלטות נגד הממשלה.

ועידה הליכוד

הועידה בפתח וכבר עכשיו מתחיל המרוץ להשפעה בתנועת הליכוד. מתברר כי השר כץ רצה שמחיר דמי התמודדות יהיה 300 ₪ למרכז ו – 180 ₪ למועצות הסניפים אך מנהלת הליכוד דרשה כי המחיר יהיה 850 ₪ למרכז ו – 600 ₪ למועצת הסניפים. בפועל נקבע המחיר כאשר המנהלת הדפיסה את הטפסים כאשר המחיר  500 ₪ למרכז 300 ₪ למועצת סניף.
הטענה שהוציאה מנהלת הליכוד הייתה כי מחיר הוועידה יעלה כ – 14 מיליון שקל, בשיחה עם מנכ”ל הליכוד הקודם אריק ברמי עולה כי מחיר ארגון ועידה עלה כ – 5 מיליון שקל. לכן, נראה כי ועידה שהמחיר שלה 14 מיליון שקל תלושה מהמציאות. לכן, תהיה דרישה של שקיפות ההוצאות.
הרי אם ב – 2001 שולמו כ – 5 מיליון שקל הרי עכשיו כל החומרה היום זולה בעשרות אחוזים וכך גם הטכנולוגיה  ולכן המחירים צריכים להיות יותר זולים. .
צריך לזכור כי ב -2001 מספר המתפקדים מנה 280 אלף יותר מעל הכמות היום בכל צורה.
לכן כל מחיר של הועידה לא צריך להיות יותר מ – 2001. נקודה.

נקווה שמנהלת הליכוד, ועדת הבחירות ומזכירות הליכוד יתנו את הדעת על הנושא.
פעילי הליכוד שרוצים לכהן כחברים במרכז ומועצות הסניפים חייבים להגיש את המועמדות שלהם עד ל –  15 בנובמבר.

חצור
ביום ראשון יתקיים אירוע הצדעה לראש הממשלה בנימין נתניהו בחצור הגלילית. הכנס מהווה כנס מרכזי לקראת פתיחת המושב של הכנסת והועידה של הליכוד שההכנות שלה בתקופה זאת בעיצומם.
אין ספק כי נאומו של נתניהו יהיה נאום מפתח לקראת פתיחת המושב של הכנסת. ביום שני נתניהו יעמוד באירוע שהתמיכה בו היא מלאה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התרופה של הסרוגים בליכוד : חיים ביבס

אריק זיו ויזר

מי יותר ימין, השכל או חזן

אריק זיו ויזר

בוגי קצין ולא ג’נטלמן

אריק זיו ויזר

משטרת ההדלפות – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

לבני, מה עם החוב ?

אריק זיו ויזר

לא לאוסלו כן לבגין – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן