26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מתגעגעות לגדעון סער

הנשים בליכוד זוכרות כיצד סער היה משתף פעולה איתן, כאשר כיהן כיו”ר הועדה למעמד האישה, והיום בחשבון נפש מרגישות כי התקווה הגדולה ציפי חוטובלי מתעלמת מהן, מדוע ?

 

תחילת שנה במיוחד כשהיא גם באמצע קדנציה , היא זמן טוב להערכות מצב ולחשבונות נפש. החלטנו לבדוק מה תמונת המצב בגזרת הנשים בליכוד.

 

פתחנו בציפי חוטובלי, חברת הכנסת הצעירה ביותר, הן בגיל והן בחיים הפוליטיים, ובעלת הזיקה הגדולה ביותר לנושא מתוקף תפקידה כיו”ר הועדה למעמד האשה.

 

אין ספק שהועדה למעמד האשה עברה כברת דרך ארוכה ממועד מינויה של חוטובלי לראשותה במאי 2009 , נדונו בה מגוון נושאים והיא היתה אחת הועדות הפעילות בכנסת, יחד עם זאת,   נכון ליום כתיבת שורות אלה, לא ידוע על שום שיתוף פעולה בין מישהי מנשות הליכוד לבין ח”כ חוטובלי. “פורום נשים ציוניות”, אשר רוב חברותיו פעילות ליכוד, פנה אליה מספר פעמים ביוזמות ובבקשות להיפגש, אך לא נענה. חוטובלי אף הגדילה לעשות, כאשר בחודש פברואר, האחרון, הפורום פנה אליה והציע לתכנן במשותף ישיבה לרגל “יום העגונה הבינ”ל”, החל ב”תענית אסתר”. חוטובלי לא השיבה לפנייה, אולם כעבור שבועיים התקבלה במענו של הפורום, הזמנה לדיון בועדה למעמד האשה, לרגל “יום העגונה הבינ”ל” וזאת בלי להזכיר את הפורום בהזמנה, או לתת לו קרדיט כלשהו.

 

גם פנייה שנעשתה לחוטובלי ביוני 2010 על ידי מספר ארגונים מהמחנה הלאומי, שכללה את ארגון נשי חירות, דוברת תא לביא ופורום נשים ציוניות, זכתה להתעלמות.

לינק לפניה

מתקיים כאן פרדוקס מעניין שרבים מתקשים להסבירו, בשעה שאין מי שמטיל ספק בנאמנותה ובמסירותה של ח”כ חוטובלי למטרה הלאומית, נראה שדווקא בתפקידה הפרקטי כיו”ר הועדה למעמד האשה , היא מעדיפה לשתף פעולה עם ארגוני שמאל. כך לדוגמה בחרה להענות לדרישת ארגון איתך-מעכי לקיים דיון בהחלטה 1325 של האו”ם, למרות היות הארגון גוף אנרכיסטי, שהביע תמיכה במשט הטורקי לעזה ואשר מסמכים פנימיים שלו , המגלים אג’נדה שמאלנית ראדיקלית נחשפו בעבר  באתר ליכודניק  לינק לפרסום

ואף הובאו לידיעתה של חוטובלי. ארגונים כמו אדווה, שדולת הנשים בישראל ו”משפטניות למען צדק חברתי” הם דוגמאות לארגונים נוספים, אשר נתמכים ע”י הקרן החדשה לישראל ואשר נוכחותם בוועדה היא עניין שכיח.

 

העדפה זו משמעותית לא רק מפני שיש בה לחזק את ארגוני השמאל ואת שליטתם בדיון המגדרי בישראל, אלא מפני שהיא גורמת לכך שענייני נשים בעלי גוון דתי, או לאומי לא זוכים לדיון.  כך למשל אין דיון בבעיית הירידה בפוריות ובריבוי ההפלות של נשים המתגוררות בשדרות וסביבותיה, כך גם למשל, הועדה לא נחלצה לעזרתה של הכדורסלנית הדתיה , נעמה שפיר, אשר כמעט נפסלה מלשחק, עקב סירובה לשחק בגופיה.

 

גם נושא עבירות המין על רקע לאומני , שמטופל ע”י פורום נשים ציוניות , לא זוכה להתיחסותה של חוטובלי וזאת למרות עדויות של נפגעות שהפורום העביר למייל שלה ואפילו לא על רקע התגברות התופעה והתקיפות האחרונות של נערות יהודיות שארעו בבאקה אל גרביה ובכרכור. (עניין זה מפתיע לכשעצמו גם משום שחוטובלי הרבתה להתבטא בישיבות השונות על דאגתה הגדולה לנפגעות עבירות מין, אף על פי כן היא לא בוחרת לטפל בנושא וגם לא לקדם את הצעת החוק שהפורום הניח על שולחנה לטיפול בסמי אונס).

 

נראה שהאישה היחידה מתוך הימין שנהנית מ”דלת פתוחה” אצל חוטובלי היא אורית סטרוק, חברת מפלגת “איחוד לאומי” ובהחלט יתכן שחוטובלי מעדיפה לשתף פעולה עמה במיעוט המקרים שהועדה כבר מטפלת בנושאים לאומיים, משום שהיא מעדיפה שלא לקדם נשות ליכוד שעלולות להוות לה תחרות בהמשך.

 

יחד עם זאת, יתכן גם שהתנהלותה של ח”כ חוטובלי היא השתקפות של משבר רחב יותר בחברה הדתית “הסרוגה”, אשר, מעבר למסירות נפש לארץ ישראל השלמה לא השכילה לפתח מעולם תכנים חברתיים ותרבותיים משל עצמה, בניגוד לחברה החילונית מחד ולחברה החרדית מאידך ולכן היא נוטה לשאוב לתוך הואקום הזה תכנים צפוניים- אליטיסטיים. ניתוח זה עשוי להסביר את הנהייה של צעירות לאומיות דוגמת ח”כ חוטובלי, אחרי הפמיניזם דווקא במתכונתו השמאלנית- הריאקציונרית.

 

יתכן גם שניתן למצוא לכך רמז בהתבטאויותיה של ח”כ חוטובלי בדיון של הועדה מיום 16.11.10, שנערך בהשתתפות שגרירת ארה”ב באו”ם לענייני נשים. כאשר חוטובלי משבחת את מפלגת קדימה באומרה לשגרירה ” המפלגות האחרות הן יותר פלורליסטיות ושואפות לשוויון, בדומה למפלגה של מרינה סולודקין” ובמקום אחר היא מאמצת סטריאוטיפים עדתיים של האליטות, כשהיא אומרת לשגרירה “יש את הקהילה האתיופית שאיננה מפותחת”.

 

 

 

להלן תגובתה של חברת הכנסת חוטובלי

 

1.      שיתופי הפעולה שלי ושל הוועדה לקידום מעמד האישה בראשה אני עומדת עם גורמים חוץ פרלמנטאריים, הם רבים ומגוונים.

דבר לא היה נולד לו הייתי מסרבת לשמוע, להקשיב ולהירתם לרעיונות וליוזמות של אנשים מבחוץ. ישנם מספר רב של הצעות חוק שהצעתי שנולדו כתוצאה משיתופי פעולה שכאלו, וככל שיוזמות אלו עולות בקנה אחד עם תפיסתי, אני משתדלת לקדמן וליישמן. גם עו”ד הר-פז השתתפה כמדומני בישיבה שקיימה הוועדה בנושא התבוללות בנות צעירות בישראל. ישיבה זו לא הייתה נולדת ללא חיבורים איכותיים עם גורמים אלה (ארגון רבני צוהר ועמותות נוספות).

שיתוף פעולה נוסף הוא עם ארגון נשות חירות בראשותה של חברת התנועה יעל שמרגד בנושא פיקוח על חוק מעונות יום והשלכותיו על קהל הנשים.

 

לינק לכנס בנושא התבוללות:

http://www.tzipi.org.il/%D7%97%D7%9B-%D7%97%D7%95%D7%98%D7%95%D7%91%D7%9C%D7%99-%D7%9C%D7%94%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%93-%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%94%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%9C%D7%9C%D7%95%D7%AA

2.      בנושא העגונות בישראל בחרתי לטפל לא דרך כנס (שהציעה עו”ד הר פז) אלא דרך הצעת חוק ייחודית המקשה על חייהם של סרבני גט המונעים מנשים מלהקים משפחה בשנית. הצעת החוק הייתה לדעתי דרך מעט יותר פרקטית לטפל בנושא. מצורפת למייל זה הצעת החוק.

3.       אין זה סוד שישנם תחומים חברתים בהם הליכוד צריך להתחזק ולתגבר את היקף הטיפול בהם. בחלקת האל-הים הקטנה שלי בוועדה לקידום מעמד האישה אני פועלת ע”מ להוות ראש חץ למאבקים חברתיים כדוגמת התנגדות  להעלאת גיל הפרישה לנשים ומימון מעונות יום למשפחות בהן האישה עובדת(כולל התיקון להכללת נשים העובדות בחינוך:http://www.tzipi.org.il/%D7%94%D7%A0%D7%97%D7%94-%D7%91%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%92%D7%9D-%D7%9C%D7%90%D7%9E%D7%94%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA)

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ועדת פסגה של שר האוצר ושר התחבורה אצל ח”כ ציון פניאן

אריק זיו ויזר

כנס חירום נגד החלטת הממשלה להקפאת הבניה /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

ההצלחה של בנט, הצלחה של נתניהו

אריק זיו ויזר

חנוכה בסימן של ייהוד הגליל

אריק זיו ויזר

ח”כ אלקין:”גברת “פוליטיקה אחרת” ומפלגתה פוגעים באינטרסים הישראלים.

אריק זיו ויזר

כנס מוצלח לפורום הנהגת יו”ר סניפים בליכוד /מאת: רון בן גור – אתר פורום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן