24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

משט של טרור

ליכודניק מביא בפניכם את עיקרי נאומו של השר זאב בנימין בגין אמש במליאת הכנסת

ראשית , אני מבקש באמצעותך להודות לראש האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני, על התייצבותה הבוקר. כביכול, הדברים הם טבעיים ומובנים מאליהם. לא תמיד הדבר הוא כך, ועל כן ראוי להערכה ולציון.

 

אני חושב שראוי לא לאבד את הנתונים היסודיים בשלל הידיעות המתרגשות ומתרחשות עלינו מאז הבוקר – מצערות, צריך לומר; איננו רוצים באובדן חיים, לא בפציעתם של אנשים – אבל צריך לדבר על היסוד, על הנסיבות היסודיות במי מדובר.

 

מדובר בארגון “חמאס”, שעלה לשלטון באופן חוקי לאחר בחירות פתוחות, עצמאיות, אמרו גם הוגנות. הארגון הזה, ארגון טרור שכוונתו המוצהרת השמדת מדינת ישראל והעלמתה מארץ ישראל, מ- Palestine, מפלסטין. הארגון הזה השתלט על עזה ביוני 2007, ומאז התעצם במאוד-מאוד, כשהוא נתמך על-ידי אירן, מפקדתו בדמשק, הוא למעשה שליח של אירן לחוף הים התיכון, כמו הארגון האחר – חיזבאללה – בלבנון, שליח נוסף של אירן לחופי הים התיכון – זה דרומית לישראל, זה צפונית לישראל.

 

הארגון הזה ממשיך לא רק לחרוש רעה אלא גם להתעצם – גם ברקטות ארוכות-טווח, באופן יחסי, כאלה העלולות להגיע למרכזי אוכלוסייה בישראל. לא מדובר בתיאוריה, כל אחד ואחד יודע, ודאי בארץ, גם בעולם, בוודאי בדרום הארץ – לא מדובר באיזה איום תיאורטי. ה”חמאס”, ותחת שלטונו “הג’יהאד האסלאמי”, הפלסטיני, מתחמשים בעיקר בעזרתה של אירן.

 

אסור לנו, כבעלי אחריות, לאפשר התעצמות חופשית של הישות העוינת הזאת למדינת ישראל – הגדרה שאומצה על-ידי הממשלה הקודמת באופן רשמי, ובצדק. זו חובתנו בהסתכלנו ובצופנו פני העתיד, להגן על מדינת ישראל ועל אזרחיה מראש, לא לאפשר את חיזוקו של ה”חמאס”, לא לאפשר את התבצרותו כתרופה לאפשרות שיטופל ביום מן הימים אם שוב ישלח רקטות לעבר אזרחי מדינת ישראל.

 

ארגונים תומכי “חמאס”, יחידים תומכי “חמאס”, תומכי טרור, עלו על ספינות באופן הפגנתי למשט שכותרתו “משט שלום”. קשה למצוא דוגמה לצביעות כזאת, לשימוש כזה בשפה, כשהאמת היא היפוכו של שלום.

 

לא מדובר בשייטי קיאקים, לא מדובר בשיט-מפרשיות למען השלום במפרשי לבן או תכלת, כצבע השמים. לא, מדובר בכוונת מכוון, והראיה: משך שבועות אחדים הממשלה ניסתה לבוא בדברים – הן עם ממשלות, הן עם ארגונים, אפילו עם הארגונים המשלחים – כדי למנוע עימות כזה.

 

המצג הוא מצג-שווא. אין צורך בסיוע הקרוי הומניטרי בעזה. אלפי טונות – אלפי טונות – של מזון, של תרופות, של הדרוש, מסופקים בחבל עזה למעשה מדי יום ביומו על-ידי ממשלת ישראל, אבל מתוך בדיקה קפדנית כך שהדברים האלה – הסחורות האלה או סחורות אחרות שאיננו רוצים שייכנסו לחבל עזה ומטרתן חיזוק “חמאס” – יגיעו לידיו. זה יכול להיות באמצעים המאפשרים ייצור אמצעי לחימה מתוצרת עצמית וזה יכול להיות אמצעים ש”חמאס” זקוק להם להתבצרותו.

 

על כן, לא היה מנוס מהחלטה שמשמעותה עצירת המשלוח הזה. מיהם האנשים, אנחנו יודעים בשעות האחרונות עוד יותר טוב ממה שניתן היה להניח קודם לכן. והיו הצעות פשוטות, על-פי הסדר, שאנחנו הצבנו כבר לפני שנים אחדות – אין ספינה נכנסת לעזה ללא בדיקה.

 

ועל כן, ההצעה היתה שהספינות האלה יבואו לנמל אשדוד, המפגינים – אם הם רק מפגינים- יירדו אל החוף, המטען ייבדק כהלכה, סחורות שאינן פוגעות בביטחון יועברו לחבל עזה כפי שאכן נעשה פעמים רבות. היתה הצעה מצרית שההסדר הזה יוחל באמצעות הנמל באל-עריש, המעגן באל-עריש – גם לכך סירבו האנשים האלה, תומכי הטרור על הספינה.

 

ניסיון ההשתלטות של כוחותינו – בגבורה ובמיומנות – הופעלה עליהם אלימות קשה בכלים שאנחנו יודעים עכשיו, הוּכַנוּ מראש לצורך כך – גם סכין הורגת, גם אלה פוצעת קשה, גם מוט ברזל מהווה סכנת חיים. וכאשר המון מתנפל, חובה על חיילינו להגן על עצמם – כך עשו, הגנו איש על רעהו.

איננו אלא מצטערים על התוצאה אבל כאשר קבוצה נחושה בדעתה להביא מזור ל”חמאס” ולהתעלם מכל ההסדרים הנכונים וההוגנים המוצעים לה, לעתים תוצאות אכן אינן כאלה הרצויות לאף אחד.

 

אבל, להווי ברור וידוע – לא נפר את אחריותנו ונמשיך לא לאפשר הבאת סחורות ואולי גם אנשים, אנשי טרור, מומחים לעניין זה או אחר – על-פי מה שניתן היה לשער, גם במשטים נוספים. לא הלכנו בדרך הקלה ואמרנו: נו תעברו הפעם. לא היתה החלטה נכונה לוּ קיבלנו כזאת, והאחריות הזאת המוטלת על כתפינו היא זו המכתיבה את החלטותינו – אני חוזר: להווי ידוע, גם כאן וגם מעבר לים.

אדוני היושב ראש, אני מודה לך על נדיבותך. חשבתי שהיה מוטב, ביום סוער זה, גם להביא דברים אלה, הנוגעים לזכותה של מדינת ישראל ולזכותם של אזרחיה להגנה עצמית.

 

התוצאות של הוועידה הידועה כ”וועידת סקר” – תרגום מן המילה review, אני חושב: תרגום לא רע – לעניין האמנה למניעת הפצת הנשק הגרעיני, ההחלטות האלה לא רק שאינן מאוזנות, כפי שנטען בהודעה רשמית מסוימת, אלא גם החלטות מעוותות. לא רק מעוותות, גם מעוותות.

 

 

הנה, חברה בארגון למניעת הפצת הנשק הגרעיני, חתומה על כל ההסכמים, מפרה אותם, כידוע, זה שנים אחדות, במירוץ נחוש להשגת נשק גרעיני. חברה שראשיה מאיימים על שלום העולם, בוודאי, אבל קודם כל בפירוש, בגלוי, שוב ושוב, קיומה של מדינת ישראל ושלומם וביטחונם של אזרחיה, מדינה כזאת, אם חלילה תינתן לה ההזדמנות להפגיש את רצונה עם אותו חימוש – המדינה הזאת אינה נזכרת כלל בהחלטות אלה. איזו אירוניה, ואיזה צער, ואיזה חוסר הגינות. והדמוקרטיה המתגוננת שלנו – בסביבה אלימה, על-פי ניסיוננו וניסיון העולם כולו, שנים רבות מאז נולדה – המדינה הזאת דווקא נזכרת, וכלפיה – מעלים דרישות. ולגביה – מתכננים תוכניות.

 

ההחלטה הבלתי מאוזנת הזאת, המעוותת, המעוותת, איננה מחייבת כלל וכלל את מדינת ישראל ולא תחייב אותה. אכן, כפי שציינו דוברים אחדים, נגרם נזק. עמדתה של ארצות-הברית, תמיכתה בהצעה הזאת, אינה מפצה על הודעות ההסתייגות שפורסמו לאחר קבלתה. ההצבעה פה אחד נרשמה. ומי שמפרש, גם במזרח התיכון, את משמעותה – מפרשה. ולכן, קשה להקל ראש באותו נזק – האם ניתן לתיקון, האם ידידינו האמריקנים ירצו לתקן, באיזו מידה ירצו או יוכלו לתקן –  הרי זו שאלה שעדיין עומדת בפנינו, אבל אני מסכים עם אותם מציעים שהעלו, אל”ף, את ההצעות האלה מבחינת חשיבותן, אבל גם הדגישו את הנזק הזה, לא רק לעניינה של מדינת ישראל.

 

זוהי בשורה של אי-יציבות למזרח התיכון. זהו היפוכו של הרצון להביא לכך שכאן יהיה שלום ותהיה שלווה, או למצער יציבות. כי יש לא מעטים מבין השליטים באזורנו, שמפרשים הצהרות כאלה ותמיכות בהן כחולשה, כחולשה של הדמוקרטיות המערביות, ככניעה ללחץ של מדינות רבות. מהי דמוקרטיה – אפילו לא התחילו לנסות לפתוח את הספר הראשון המסביר את יתרונותיה, גם את בעיותיה, לפעמים. על כן, אנחנו צריכים לצפות בזהירות, שוב, באחריות, ולהביא במידת האפשר לידיעת אומות העולם: לא נוותר על זכותנו הטבעית, הפשוטה, האנושית, הצודקת, ההוגנת, להגנה עצמית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מרים בדרך למנהיגות בלאומית

אריק זיו ויזר

בוגי: “פני הפלסטינאים לא לשלום”

אלי חזן

השר כחלון החל את השנה בכפר סבא

אריק זיו ויזר

שר החינוך הגיע לעמק

אריק זיו ויזר

ועדת השרים אישרה אמש את הצעת חוק בשארה

אריק זיו ויזר

השר יוסי פלד בסיור בחברון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן