20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

משטרת ההדלפות – יומן פוליטי – אריק זיו

שוטרים רוקדים עם עיתונאים, דמוקרטיה לא הייתה שם, כברוזים היינו ב443, בוגי אבן שואבת לצעירים,רפואה שלמה ליועץ. המעצר המתוקשר של לחיאני
התנהגות המשטרה במעצר ראש העיר של בת ים הייתה מחפירה. דומה כי המשטרה נדבקה בצורות העבודה השנויות במחלוקת של רשויות השלטון אשר מתקשרות את עצמן לדעת. ככלל, אזרחים רבים מרגישים כי המשטרה אינה שלהם. הם תופסים את משטרת ישראל רק כפלטפורמה וירטואלית לשמירה על החוק. כי זאת בעצם המציאות : המשטרה מראה הישגים רק מול מצלמות הטלביזיה. כאשר פונים אליה אזרחים, בייחוד בתלונות כנגד שוטרים, הרי שרבות מהתלונות נגמרות בתיוק אנכי, כלומר, התלונות נגרסות על ידי המגרסה, בתשובת הכסת”ח המיתולוגית – “אין עניין לציבור”. וזהו בעצם הפרדוקס הגדול : שוטרים מבצעים עבירות אשר אזרחים מצליחים להביא הוכחות לקיום אותן עבירות. אזרחים מתלוננים בצירוף אותן הוכחות אבל מח”ש וגורמי משטרה אחרים אשר מכסת”חים על חבריהם טוענים כי “אין עניין לציבור”. ולא כך היא. העבירות שמולבנות רק מוסיפות לשנאת הציבור כלפי המשטרה. שוטרים מתוסכלים אשר רבים מהם הגיעו מאשפתות ואשר מתנהגים בצורה שנויה במחלוקת רק מעוררים אנטגוניזם מכיוון האזרחים. סגירת תיקי שוטרים רק מחריפה את השנאה. לתשומת ליבו של השר אהרונוביץ’.
שלומי לחיאני הוא ראש עיר ססגוני. אף על פי שיש עננת חשדות כבדה כנגדו אי אפשר להתעלם מהצלחתו בעיר. דומה כי בשל הססגוניות שלו השפילה אותו המשטרה במעצר מול מצלמות. התגובה המצחיקה ביותר של המשטרה בהקשר הזה היא התגובה הקבועה : זה לא אנחנו הבאנו את המצלמות. אנו רק שואלים הכיצד לפנות בוקר פושטות מצלמות התקשורת עם שחר ? על פי פרסום באחד הערוצים, מצלמת אחד הערוצים מוקמה ברכבו של הדובר. נו, והם טוענים כי זה לא הם. ממש משטרה למופת.
מרכז הליכוד
ישיבת המרכז הליכוד מהווה בזיון לדמוקרטיה המפלגתית. מאז ותמיד היה מאבק כוחות בין המנהיגות לחברי המרכז אך הנהגת הליכוד היום נגועה באובדן דרכה הדמוקרטית.
מנהלת הליכוד רומסת את כל התהליכים הדמוקרטים בכל צורה. כך התעלמה המנהלת מהצגה של האפשרות להצבעה חשאית על הצעת היו”ר. ההצעה עברה לכאורה כאשר הרבה פתקים צהובים הורמו בשאלה בדבר אישור הצבעת היו”ר.
זאת ועוד, מי שהיה בוועידה יכול היה לראות מצביעים שהחזיקו 2 פתקים. יתר על כן, נשמעו טענות כי חלק מהמצביעים אינם חברי מרכז. חבל שהדמוקרטיה בליכוד נרמסת על ידי המנהלת.
בכל מקרה, ההחלטה עוברת לידי בית הדין של הליכוד והעתירות בדרך.
443
אטימות בג”צ שוב מכה את מדינת ישראל. כביש 443 נחסם למעבר פלסטינים לא בגלל שקמנו יום אחד והחלטנו על הפרדה אלא בגלל הטרור שעברו נוסעי הכביש היהודים. כך בשנים האחרונות נסעו היהודים בכביש ללא פחד. ואולם, השבוע בית המשפט העליון ירד לתחתית הביבים כאשר הורה לפתוח את הכביש לטרוריסטים ובכך ייסתם הגולל על האלטרנטיבה לירושלים של כביש 1. כך, שוב בהחלטה של חבורה הנשמרת ע”י אבטחה אישית האזרחים יהפכו לברוזים במטווח של בג”ץ.

קדימה פילוג
במשך חודשים רבים נרקמה המזימה לפירוק קדימה, זאת בשעה שהנהגת קדימה הייתה מפוררת עד היסוד. הקור העז שהקרינה היו”ר לבני כלפי חבריה רק זירז לשלוח אותם לבית החם בליכוד, אך חובבנות יתר וריצה לתקשורת הרסה את המהלך. החובבנים שלקחו לעצמם את הקרדיט, הלוא הם היועץ הפוליטי של ראש ממשלה ושר התחבורה, ישר האשימו את יעקב אדרי, אך ברור כי האשמה רק בהם.
בכיר בליכוד סינן השבוע כי נתניהו צריך בצוות שלו אנשים שיעבדו למענו ולא לעצמם. אותו בכיר הוסיף כי בתקופת שרון לא ראית את ארז חלפון מתחזק עיתונאים. ארז חלפון היה שומר הסף של ראש הממשלה. פה אתה רואה את מובילי המהלכים הופכים לדוברים ומתדרכים. אין ספק כי נתניהו לא היה זה שעשה את העבודה, אך נתניהו צריך לעשות סדר בנושא.
לא פעם ולא פעמיים היו דברים שיצאו מהשיחות לכתבים והכתובת הייתה רק סביבת ראש הממשלה. כאשר פונים אלי אני דורש לדבר רק עם נתניהו נקודה.
אינני סומך על הצוות שלו ובדרך כלל הם לא מדווחים את כל האמת לנתניהו.
צעירים
השבוע היה עוד מפגש של Debate והפעם עם בוגי. המארגנים נדהמו לראות את הקומה מתמלאת עד אפס מקום. הרבה ביקורת הייתה על ההתנהלות של הצעירים. בעיקר טענות של חוסר מעש וחוסר אונים. כאשר החלו את הדיבייט לא האמינו כי זה יעורר פעילות, השבוע הוכח כי פעילות שואבת כוחות חדשים לתנועה והפעם ראינו דמויות חדשות וצעירות.
נכון שחלק גדול מכמות האנשים הגיעה בגלל הדובר הראשי בוגי יעלון אך צריך לברך את העושים.
אולי מנהלת הליכוד תפיק לקחים ותתחיל להקצות משאבים לפעילות. אולי תבינו סוף סוף שכאשר לא משקיעים שוקעים.
נשים
השבוע לא הייתה פעילות נשים בליכוד.
יש לשבח את תמר הר פז שמובילה מאבק של נשים ללא תפקידים, אך מאבק של נשים בימין..
כל הפעילות שלהן לא נתמכת ע”י מנהלת הליכוד.

רפואה שלמה
מתברר כי היועץ הפוליטי נדבק מהבוס אחרי השבוע הקשה שעבר כאשר בתחילתו חש באיגרא רמא ובהמשכו נפל לבירה עמיקתא. היועץ נפל למשכב. מערכת ליכודניק מאחלת רפואה שלמה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי יחליף את יריב

לבני לא עברה טסט/יומן פוליטי – מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

שלי בחסות השטאטל החרדי

אריק זיו ויזר

ברקת – ממש, אבל ממש, לא מה שניסו למכור לכם

אריק זיו ויזר

ההצגות של ריבלין

אריק זיו ויזר

נתניהו לוחץ או לחיץ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן