19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

משה קנטור ירחיב את עסקיו לפולין

האוליגרך הישראלי-שוויצרי, משה קנטור, עשוי בקרוב להרחיב את פעילותו העסקית גם לפולין, כך מעריכים בכירים המקורבים לנושא. לדבריהם, קנטור צפוי לזכות בימים הקרובים בסיוע משמעותי עם מינויו הצפוי של מקורבו וסגן האוצר הפולני, פאוול טמבורסקי, בתפקיד מנכ”ל הבורסה המקומית.

 

קנטור (61), מיליארד יהודי-רוסי, עומד בראש אימפריית הדשן אקרון ומכהן גם כיו”ר קונגרס יהודי אירופה. הוא מחזיק בין היתר באזרחות ישראלית ומחלק את זמנו בין ישראל לשוויץ. נחשב לבעל קשרים משמעותיים בקרמלין ומקורב לבכירים בממשל הרוסי, ומחזיק בתפקיד משמעותי ביותר כאחד ממנהיגי היהודים באירופה. לצד פעילותו העסקית, קנטור אינו מסתיר את גאוותו על יהדותו, ופעל בשנים האחרונות רבות למיגור תופעות אנטישמיות באירופה.

 

 

 

קנטור צפוי לזכות בימים הקרובים בסיוע משמעותי עם מינויו הצפוי של מקורבו וסגן שר האוצר הפולני, פאוול טמבורסקי, בתפקיד מנכ”ל הבורסה המקומית.

 

לדברי גורמים בוורשה, קנטור שוקל כעת להרחיב את פעילותו העסקית במזרח האירופה גם לפולין. אם אכן ימונה  כצפוי סגן שר האוצר הפולני פאוול טמבורסקי לתפקיד מנכ”ל הבורסה. שנחשב לאחד ממקורביו של קנטור. מנכ”ל הבורסה בפולין הוא אחד מתפקידי המפתח בכלכלה הפולנית, והמינוי הצפוי עשוי להשפיע על החלטתו הסופית להשקיע במדינה.

 

לדברי גורמים המקורבים לנושא, מדובר באחד מחבריו הקרובים של קנטור בצמרת מקבלי ההחלטות בממשל הפולני, אשר לצד שר האוצר לשעבר מיקולאי בודזנובסקי רצו לקדם את כניסתו לשוק הפולני.

 

הונו של קנטור נאמד על פי פרסומים שונים בכ-1.5 מיליארד דולרים, בעיקר בשל עסקי הדשן של התשלובת שבבעלותו הפועלת בעיקר ברוסיה ובסין.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברדוגו צודק : במחלוקת סביב ועדות החקירה

אריק זיו ויזר

חכ״ל שולי מועלם הצטרפה לליכוד

דניאל נחמיה

ח”כ דני דנון בסיור במאחזים ביו”ש ועל הכוונה לדחות את פינויים

אריק זיו ויזר

נציגי “גאווה בליכוד” ייצגו את התנועה בכבוד מול נציגי מפלגת העבודה

אלי חזן

סוחט דמעות : הלוויתו של הדר גולדין ז”ל

אלי חזן

ציונים מפגינים מול שגרירות טורקיה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן