24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

משה (בוגי) יעלון במפגש עם שמיניסטים בבית שמש: “אי הצבעה היא ביטוי לחוסר אחריות”/מאת: משה שפיבק

מועמד הליכוד לכנסת, רב-אלוף (מיל’) משה יעלון, נפגש היום (שני) עם שמיניסטים בבית הספר ‘ברנקו וייס’ בבית שמש. “מנסים למכור לנו שההתנחלויות הן הבעיה. זו פוליטיקה שקרית שמגובה בתקשורת שקרית וזה מדאיג אותי” מועמד הליכוד לכנסת ה-18, רב-אלוף (מיל’) משה יעלון, נפגש עם שמיניסטים בבית הספר ‘ברנקו וייס’ בבית שמש. חלקם יצביעו הפעם לראשונה בחייהם. יעלון פרש את משנתו בפני התלמידים. הוא סיפר על תולדות חייו, מילד בקריית חיים, דרך הגיוס לצבא, הקיבוץ והחזרה לשירות קבע עד לתפקיד הרמטכ”ל. “התגייסתי אחרי מלחמת ששת הימים כשהאווירה הייתה שלא תהיינה מלחמות יותר”, אמר יעלון, “וחזרתי לשירות קבע לאחר ה’טראומה’ של מלחמת יום הכיפורים, מתוך אכפתיות. ב-1995, שנתיים לאחר הסכם אוסלו, חל אצלי המהפך המחשבתי. התמניתי לתפקיד ראש אמ”ן ופתאום ראיתי שהפער בין המציאות בשטח ובין מה שהפוליטיקאים והתקשורת מנסים למכור הוא רב. אנשים לא קולטים ששלום מבחינת הצד השני הוא חיסולה של המדינה. במערכת החינוך הפלסטינית מחנכים ילדים קטנים להיות שאהידים ושתל אביב היא התנחלות, עם הדור הזה נעשה שלום? אלה יהיו ‘פרטנרים’? מ-1947 ועד היום, הפלסטינים דחו כל מה שהציעו להם, והציעו להם הרבה. באנאפוליס הוצע נוסח הצהרה בדבר ‘שני מדינות לשני עמים’, אבל אבו מאזן דחה אותה, מבחינתו קיים כאן רק עם אחד וזה לא אנחנו. אחר כך באים ומאשימים את ההתנחלויות בתחלואים הביטחוניים, הכלכליים והמוסריים של המדינה. זה שקר. קל להאשים את עצמנו, כי זה מקרין שהכדור בידינו והכול תלוי ביכולות שלנו”.
יעלון הדגיש את החשיבות של מימוש זכות ההצבעה: “אי הצבעה היא ביטוי לחוסר אחריות. אני רואה גם חשיבות בהצבעה למפלגות גדולות. אני רואה מפלגות נישה קטנות שמצטמצמות לנושא אחד, כמו איכות הסביבה, מלחמה בפשע ונושאים נוספים. אלו נושאים שמקבלים ביטוי ביוזמות של חברי הכנסת שלנו. לליכוד יש אידיאולוגיה סדורה, זאת בניגוד ל’קדימה’, שאין בה שום אידיאולוגיה, רק אופורטוניזם. תופעה כזו מן הראוי שתחלוף מן העולם”.
בסיכום דבריו אמר יעלון: “יש לנו מדינה טובה ויפה. מצד אחד אנו מדינת שפע מערבית ומצד שני נלחמים על קיומינו. אנשים נוטים לראות את חצי הכוס הריקה. זה חשוב, כי שם נמצאים האתגרים. חצי הכוס המלאה היא בזכות אותם אנשים אכפתיים שיש לנו במדינה, אנשים עם רוח ומוח, אנשים שלוקחים אחריות”.
במפגש נכחו שני מועמדים נוספים מרשימת הליכוד, הלוא הם קטי שטרית (31, מחוז ירושלים) ושלום לרנר (39, אח”י), שניהם תושבי העיר בית שמש.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרעננאים משתתפים בצערה של משפחת פאר

אלי חזן

מקבלים שלטון ויאללה פוגעים בחלשים/מאת:איציק דדוש

אריק זיו ויזר

ניצחון או בזיון /מאת שלמה מדמון

אריק זיו ויזר

שלמה פורטל לנבחרים: “אנחנו לא עבדים שלכם”

אריק זיו ויזר

מועדון debate בליכוד-שינוי מרענן

אריק זיו ויזר

תוכנית ירושלים-רבתי בכנס בית”ר / מאת: תומר זילבר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן