21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

מרכז הליכוד יכונס בקרוב לדיון במחירי המים והדלק

סיכומים מכנס פורום לב המרכז שנערך השבוע

יו”ר מרכז הליכוד, השר משה כחלון, התחייב לכנס בקרוב את מרכז הליכוד לדיון במחירי הדלק והמים. בכנס של “פורום לב המרכז” שנערך באוניברסיטת בר אילן אמר השר כחלון: “זו תעודת כבוד לליכוד שהמרכז יתכנס לדון בנושא חברתי. אני אזמין את ראש הממשלה ואת שר האוצר שיציגו את עמדתם בצורה ענינית, ויסבירו לחברי המרכז ולעם ישראל מדוע הם מעלים את המחירים. דיון עניני כזה יוסיף לנו כבוד”.

הכנס היה מפגש ראשון של פורום חדש שמתקרא “לב המרכז”. בראשו עומדים אהרון גוזלן ושלמה אלמגור. את הכנס כיבדו בנוכחותם שרים וח”כים וראשי ערים רבים והשתתפו בו כ500 פעילים וחברי מרכז הליכוד.

הדבר המרכזי בארוע לא היה על בימת הכבוד, אלא ברחבת הכניסה של מרכז ווהאל. פעילי ליכוד מכל הארץ שוב נפגשו בשמחה והתחבקו ושוחחו בידידות, וגם התחככו זה בזה ובאנשי ציבור. האוירה היתה חמה ומשפחתית, והזכירה לנו את כינוסי המרכז המוצלחים מהתקופה לפני שביבי נטל מהמרכז את סמכויותיו. המפגש הזה החזיר את הצבע ללחיים של התנועה. אביגדור הדר מסניף רמת השרון היטיב להגדיר את המפגש בתור “מיני מרכז”. המארגנים הפצירו בקהל הרב להכנס לאולם, אבל פעילי הליכוד העדיפו להשאר מחוץ לאולם לפגישות עם מכרים ותיקים, ללחיצות ידיים ולחיבוקים ונשיקות.

מסכת הנאומים החלה באיחור של יותר משעה. כל הדוברים פתחו את נאומיהם בברכות לראש הממשלה על מינוי משה כחלון לתפקיד שר הרווחה. אהרון גוזלן הכריז שכחלון הוא “האיש הנכון במקום הנכון”. משה כחלון ריגש את הקהל כאשר פתח את דבריו בסיפור נוסטלגי אישי על הרקע העממי שלו ועל נעוריו בגבעת אולגה בימים שהצטרף לליכוד. כחלון ואלמגור היו גיבורי הערב, וזכו לתשואות רמות.

שר התחבורה ישראל כץ הציג את תוכנית “נתיבי ישראל” שנועדה לקרב את הפריפריה למרכז הארץ. הוא הכריז שזו “התוכנית החברתית החשובה ביותר והגדולה ביותר מאז תוכנית שיקום השכונות של מנחם בגין”. לדבריו הממשלה הזו היא הראשונה שפרצה את קו גדרה-חדרה.

יו”ר ועדת כלכלה ח”כ כרמל שאמה התייחס כי המאבק במחירי הדלק הוא לא מרד, כרמל אמר יש פער גדול בין מרד לבין שתיקת הכבשים, כרמל הוסיף ואמר כי כולנו מחוייבים לשמירת הקואליציה.

ח”כ דני דנון ביקש את עזרת המרכז כדי להשפיע על הממשלה להוריד את מחירי המים והדלק. ח”כ יריב לוין הוסיף על כך ואמר “כל מי שממלא דלק כיום, מקלל את הליכוד”. הוא אמר שכדי לשמור את השלטון בידינו אנו חייבים להתחשב ברצון הציבור יותר מאשר ברצון פקידי האוצר. ח”כ חיים כץ סיפר שהוא ביקש מביבי “תוריד את מחירי הבנזין והמים. אל תעשה צעדים שעלולים להחזיר אותנו ל12 מנדטים”.

בכנס נשאו דברים גם חברות הכנסת לאה נס ומירי רגב וח”כ זאב אלקין.

רשות הדיבור ניתנה גם לראשי הערים חיים ביבס ממודיעין ונסים גוזלן מבאר יעקב, שדיברו בגנות תאגידי המים. הם והמנחה ייצגו קבוצה נכבדה של כעשרים ראשי עיר וראשי מועצות מקומיות שישבו בשורה הראשונה. מדבריהם התברר לקהל שמטרת הכנס היא הפגנת כוח במחלוקת בין העיריות לבין משרד הפנים בנושא תאגידי המים. לא כל הנוכחים תומכים בעמדות ראשי הערים, ולכן חלקם החלו נוזלים החוצה. כמחצית מהקהל נטשו בשלב זה את האולם, אבל לא בהפגנתיות אלא בהתגנבות יחידים. ביניהם פגשנו בחוץ את יוסי פלח ודוד אושר מ”פורום הרצליה” שחשו מרומים. הפריע להם שראשי ערים אינטרסנטים משתמשים בחברי מרכז הליכוד לצורך מאבק פוליטי שלהם, מבלי ליידע מראש את החברים שמשתמשים בהם. “לא ידעתי שזה יהיה הנושא, ואני לא מוכן להיות סטטיסט בהצגה שלהם” התרעם יוסי פלח. כששאלנו אותו “אז למה באתם?”, השיב פלח: “כאשר שלמה וחגית אלמגור מתקשרים להזמין לכנס עם גוזלן, אז אנחנו מתייצבים בלי לשאול שאלות. במיוחד כשאומרים לנו שישתתף גם משה כחלון, השר האהוב ביותר בממשלה”.

ניתן לסכם ולומר שזה היה כנס גדול ומוצלח מאוד. אבל היו בו גם מעט תקלות שצרמו לחלק מחברינו. פעילים בליכוד זקפו גבות בתימהון כאשר המנחה, יוסי ברודני ראש עירית גבעת שמואל, הכריז “אלמגור וגוזלן הצטרפו ליוזמה שלי לקיים כנס חברתי ראשון של הליכוד”. עד הכנס ידענו שברודני נבחר לראשות עירו מטעם המפד”ל. לא ידענו שגם הוא הצטרף לליכוד ומתי. בקהל נשמעו ריטונים “מי אתה בכלל?”, “מה לך ולליכוד?”. אם הוא היה ליכודניק שורשי הוא היה יודע שערכנו כנסים חברתיים רבים בעבר, ואין זה הכנס החברתי הראשון, כדבריו. סגנון דיבורו היה זר לותיקים שבינינו, וניכר שאין הוא יודע לדבר בשפה “ליכודית”. כאשר הוא נאם קלישאות נבובות או הזמין את הדוברים, שמעתי סביבי אנשים בקהל ממלמלים בשקט אמירות בסגנון הפסוק “מי שמך לאיש שר ושופט עלינו?”…

אחד הביטויים הבולטים לחוסר הכרתו את הניואנסים של הליכוד היה בכך שהוא לא הזמין לשולחן הכבוד את עוזי דיין, אבל לעומת זאת כאשר אפי איתם הופיע באיחור הוא כן הוזמן לבימה. רבים בקהל נפגעו מהיחס לעוזי דיין, אך הפגיעה הגדולה היתה בדימוי של יוסי ברודני.

לאחר הכנס הגדול הסבירה לנו חגית אלמגור את הסיפור שמאחורי הכנס הזה. ראש עירית גבעת שמואל פנה לראש סניף הליכוד בבני ברק, שלמה אלמגור, בבקשה לסייע במאבק נגד תאגידי המים. שלמה אלמגור הסביר לו שבשפה ליכודית אומרים “מאבק בייקור תעריפי המים”, במקום הביטוי “מאבק בתאגידי המים” בשפה העברית. אלמגור גייס את אהרון גוזלן ויחדיו הם הראו לברודני מה הם מסוגלים לעשות ומה כוחם. ברודני ארגן את האולם והכיבוד והשילוט, וגוזלן ואלמגור ארגנו את הקהל והשרים והח”כים. ליוזמה המשותפת הם העניקו את השם “פורום לב המרכז”. על הפגנת כוח אפקטיבית שכזו לא יכולים ראשי הערים אפילו לחלום.

מכל מקום, מבחינתנו זה היה כנס מוצלח מאוד ומחמם לב. שבת אחים גם יחד, כפי שלא ראינו בליכוד זה זמן רב.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אביב של פריחה בסיעת הליכוד בהסתדרות

אריק זיו ויזר

לא ויתרתי על גרגיר מארץ ישראל

אריק זיו ויזר

איוב קרא על משפחת נתניהו: “זוג מדהים שפועל ללא רבב”

אריק זיו ויזר

במשך שעתיים נספרו הקולות ללא משקיפים

אריק זיו ויזר

התחממות ביחסי הליכוד-הונגריה

אריק זיו ויזר

מהפכת הקטיפה של שראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן