19 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

מרכז הליכוד אישר שינויים בסדרי הפריימריס בישיבה חגיגית במיוחד – מאת יעקב מאור

ישיבת המרכז האחרונה החזירה את הצבע ללחיים של פעילי הליכוד. האולם הגדול בגני התערוכה היה מלא מפה לפה, ורבים נאלצו להסתפק במקומות עמידה. זאת לעומת ישיבת המרכז הקודמת שהתקיימה באותו אולם, כאשר יותר ממחצית הכיסאות נותרו ריקים מיושב.

המרכז אישר את ההצעות שהתקבלו בועדת החוקה בשבוע שעבר לגבי שינויים בסידורי ההצבעה ובמיקום המקומות המשוריינים. לנציג העולים שוריינו מקומות 12 ו-30 ברשימה. לנשים שוריינו מקומות 10, 20, 24, 29, ו34. שאר המקומות המשוריינים למחוזות יישארו באותן משבצות כמו בבחירות הקודמות.
עוד הוחלט כי כל מתפקד יבחר 10 מועמדים ברשימה הארצית ואת נציגי המגזרים. נציגי המחוזות ייבחרו רק במחוזות שלהם.
בתחילת הכינוס עלה לדוכן הנואמים אלי שטרית מחוג תגר, ומחה בשם המייסדים על ההחלטה החדשה לבחור רק 10 מועמדים. “כל השנים היה נהוג בתנועה שלנו להצביע עבור 15 מועמדים, ואני מציע לכבד את המורשת ולהצביע גם כעת על 15. לא נסכים לשינוי ל10 מועמדים בלבד בתוספת מועמד אחד למחוז”. בסיום דבר קרא שטרית “מי בעד?”, ורוב הידיים באולם הורמו אל על.
בהמשך הכינוס נישאו נאומים רבים, ולקראת סוף הערב העלה יו”ר המרכז משה כחלון את הצעתו להצבעה, ובסופה הכריז “ההצבעה עברה!”.
מיד קמה מהומה באולם. רבים צעקו “לא נכון!” ודרשו להעלות להצבעה גם את הצעתו של אלי שטרית. כחלון התעלם מהקריאות, והעביר בחטף את הצעתו.
“גנבו את ההצבעה” שמענו קולות של רבים באולם. “בושה וחרפה” זעקו אלי שטרית וחבריו בגרון ניחר. לאחר סיום הישיבה הודיע שטרית כי חוג תגר יגיש עתירה לבית הדין של הליכוד. הוא הסביר לנו: “המרכז הוא שסוברני להחליט על שיטת הבחירות הפנימיות, ולא ועדת הבחירות. כאן לא נתנו למרכז אפשרות להחליט”.
אבל המחטף האנטי דמוקרטי של כחלון ונתניהו העיב רק במקצת על האוירה החגיגית בכינוס המרכז. גיבור הערב היה בני בגין שהתקבל בתשואות רמות ובמחיאות כפיים קצובות וארוכות יותר מכל הדוברים האחרים גם יחד. הקהל צעק בהתלהבות “בגין, בגין” בסגנון שהיה שמור לאביו ע”ה מנחם בגין. בני בגין אמר בנאומו שממשלות העבודה וקדימה עשו שני ניסויים מדיניים בישראל, ובמתכונת דומה. היו אלה הסכמי אוסלו וההחלטה על הריסת גוש קטיף וגירוש מתיישביו. אחר כך התברר ששני הניסיונות כשלו וגרמו לקשיים ביטחוניים. “אין להתיר עוד ניסויים כאלה בישראל” קרא בני בגין. “בחודשים הקרובים נעבוד יחדיו שכם מול שכם ובאמונה ובהתלבות וברוח הליכוד כבימים ימימה. נעשה ונצליח!”.
סילבן שלום ציין בנאומו ש”הנצחון בולט לעיין, והסימן הוא שכל התקשורת הגיעה לכאן”. הוא ברך את המצטרפים החדשים ופירש “הליכוד נקרע בעבר, ועכשיו ההצטרפות ההמונית היא תנועה הפוכה של המטוטלת”. אך יחד עם זאת קרא סילבן שלום לנוכחים שבהצבעה בפריימריס “יש לזכור את הח”כים שנשאו בעול ותרמו לעלית הליכוד לשלטון”. בדבריו הוא חלק שבחים לנתניהו. “הוא היה ממוקד מטרה, ביקש סיוע וקיבל. ויחד הבאנו בחירות חדשות”. הוא ברך גם את רובי ריבלין “שהצליח להביא את ביבי ואותי לשבת יחד, ומאז הליכוד מתרומם ועולה”. בהמשך דבריו ערך השוואות בין המנהיגות המנוסה של הליכוד לבין הכשלונות והמחדלים של ציפי ליבני ומנהיגי קדימה.
גם סילבן שלום התקבל באהדה רבה ובמחיאות כפיים ארוכות אף יותר מאלה שזכה להן נתניהו, אם כי פחות מהתשואות של בני בגין.
את נאום הסיכום נשא נתניהו שהכריז “אזרחי ישראל מצפים היום למנהיגות חדשה ולדרך חדשה. בעוד שלשה שבועות נעמיד בפניהם את הנבחרת הטובה ביותר להנהגת מדינת ישראל”. הוא ריגש את הנוכחים כאשר ציטט מדברי ז’בוטינסקי רעיון שכאילו נכתב כיום על המצטרפים החדשים. “תנועתנו היא אילן כביר היונק את שורשיו מכל שכבות הקרקע הלאומי, ואילן כזה מסתעף לענפים הפונים לכל צד”. לכן לדברי נתניהו גם כיום אנחנו שואפים להביא אלינו ענפים שפונים לצדדים שונים, ולא רק לצד ימין.
נאומו היה נאום בחירות שבו הציג את הרעיון של “שאיפה לשלום ובטחון, שמושתתת על הבנה שהשלום יושג רק מתוך עוצמה”. לדבריו נסיגות חד צדדיות רק מעודדות את הטרור “וכשאתה בורח מהטרור – הטרור רודף אחריך”. לכן הבטיח לנהל שיחות מדיניות מתוך שמירה על אינטרסים ביטחוניים של ישראל. הוא הציג בקצרה גם את משנתו לגבי המדיניות הכלכלית שלו שתוביל צמיחה ולמקומות עבודה. הבטיח לתת רשת בטחון לקופות הפנסיה של אזרחי ישראל. נתניהו דיבר גם על החינוך. “נוציא את הבינוניות ונחזיר את המצוינות. נוציא את הנכבה מספרי הלימוד ונחזיר את מורשת ישראל”. הוא הבטיח שממשלתו תטפל גם בביטחון האישי של אזרחי המדינה. “ננהיג יד ברזל נגד פשיעה ונגד אלימות” אמר. כמה קטעים מנאומו הזכירו לנו את תעמולת הבחירות שלו בשנת 96, כשחזר על המסר “אנחנו לא יכולים לסבול מצב שבו הורים חוששים לשלום ילדיהם, ואמהות ואבות נמצאים בבית בחרדה מתי יחזור הנער הביתה”. ב96 הוא אמר זאת בהקשר לפיגועי האוטובוסים, והפעם התייחס לאלימות במועדונים וברחובות.
לסיכום אמר “יחד נצא לדרך באמונה ובנחישות, עם נבחרת מעולה שתוביל את עם ישראל לדרך חדשה. יחד ננצח! אתם יודעים את האמת: רק הליכוד יכול!”.
בכנס נאמו גם חברי הכנסת יובל שטייניץ, גדעון סער, רובי ריבלין, מיקי איתן. בנוסף נאמו גם חברי מרכז כמו נחמן גת מסביון, אריה אזואלוס, ציפי בר ואחרים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דנון נבחר ליו”ר נשיאות הועידה

אריק זיו ויזר

בתי הדפוס המורשים להדפיס טפסי ההצבעה

אריק זיו ויזר

מחזירים את הליכוד לליכודניקים

אריק זיו ויזר

שקיפות ודמוקרטיה – יסודות ההצלחה /מאת:שלמה מדמון

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף רמת השרון

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף מעלות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן