22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

מרידור, הו מרידור

תהודה רבה עשתה הכתבה על דן מרידור, ברדיו ובעיתונות הכתובה.

קראתי את הכתבה ב-news1  מחלקה ראשונה(יואב יצחק) תחת הכותרת "של מי הליכוד?" מאת דר' צ'לו רוזנברג. בכתבה יורד הדר' על הליכוד.

למה אתם כועסים על דן מרידור? הוא כותב ,הרי הליכוד לא השתנה הוא אותו ליכוד אז והיום. גם אז ,אומר דר' צ'לו  הליכוד היה ימני קיצוני רק עשה זאת בצורה דיפלומטית יותר.

ממשיך הכותב "ראשי הליכוד כולל מנחם בגין לא הסתירו את דעותיהם לגבי עתיד השטחים, תוכנית האוטונומיה שלאחר הסכם השלום עם מצריים רק חיזקה את התפיסה שערביי השטחים לא יהיו אזרחי ישראל ויישאו תעודות זהות ישראליות" בכתבה מוזכרת תקופת החישוקאים (מי שמכיר יודע) ליל המיקרופונים בוועידת הליכוד וגם על מנחם בגין הוא לא פסח וכך כתב.

"הוא זה ששיסה אלה באלה המטיר דברים קשים ביותר על יריביו והפך אותם לאויבים המרים ביותר של המדינה" כחברת  תנועת החרות- ליכוד מזה שלושה עשורים אני רואה לעצמי חובה להשיב לדר' הנכבד.

ברור שהכותב לא הצביע ליכוד וזכותו כמובן לבחור בכל מי שחשקה נפשו הרי אנחנו מדינה דמוקרטית, חופש ההצבעה ,הביטוי, המחשבה והכתיבה הוא חשוב ויסודי והנה מתוך חופש זה הציבור בחר בליכוד פעם אחר פעם לנהל את המדינה (את המחנה הלאומי)  וטוב שכך, הייתי עצובה ומודאגת אם השלטון היה עובר לשמאל.

אני מעריכה ואוהבת את דן מרידור וחבל שלא נבחר לכנסת אני הצבעתי עבורו.

איש ישר והגון עם הדר בית"רי , לדעתי הוא חסר לליכוד. יש דברים שמרידור צודק ויש דברים אחרים, כמו ערביי ישראל ומסתננים שבהם הוא טועה וחי עדיין בתקופת מנחם בגין.

דברים השתנו ,עברו שנים  כשישראל מתמלא באלפי מסתננים או כאשר הח"כים הערביים דורשים מדינה לכול אזרחיה , גם מרידור צריך לדאוג.

צביונה היהודי של המדינה כן בסכנה אם כל אזרח חמישי הוא לא יהודי זה צריך להדאיג, את כולם.

צריכים וחייבים להיות דמוקרטיים ןהגונים אבל אם יש סתירה ויש סתירה בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית , צריך פתרונות ,לא להשתלח  על הליכוד. אני מפרידה בין נושאים אלה לבין נושא השטחים. לא נחזור ל1967 למלחמה ולניצחון כאשר ישראל הגנה על עצמה ונלחמה מחוסר ברירה, לא "גנבנו" כלום זו תוצאת המלחמה.  לא אומר שאני נגד פשרות, ההיפך, אני חושבת שכן צריכים

להידבר זה טוב יותר מהרג צעירים חיילים ואזרחים , כן צריך להגיע להסדר ובהסדר ישנן פשרות כמו בכל תחום בחיים. אחרת נאבד הכול. קבוצת הח"כים שעליה כתב דר' צ'לו לא מוכנה לפשרות  לדעתי (רק לדעתי) אין להם רוב בליכוד בקרב מצביעי ומתפקדי הליכוד. רוב הליכוד ורוב הציבור כן רוצה מדינה יהודית עם פחות ערבים ,שתי מדינות לשני עמים. הם שם, אנחנו כאן, דווקא בגלל שהליכוד נאור ומוסרי, בגלל שהליכוד דואג לזכויות האדם, מתוך דאגה ללאום הערבי ולזכויות הלאומיות שלהם. אי אפשר שני עמים שני לאומים באותה מדינה. אחד מהלאומים יאבד את  זהותו ואני לא רוצה שזה יהיה אנחנו.

בקשר להסתה שדר' צ'לו כתב, הרשו לי להזכיר את פרשת אלטלנה המלאה שנאה והסתה מצד "האחר הפוליטי"  אלטלנה הייתה האמא של כל ההסתות. מנחם בגין לא הסית אלא קרב אליו את "ארץ ישראל השנייה" (מונח שמתקשר למזרחיים) שנדחקו  ע"י השלטון דאז  ואלה החזירו לו בגדול.

לדעתי צעד חכם וגדול שהוביל את מנחם בגין היישר לכס ראשות הממשלה ומאז הליכוד בשלטון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

על דמוקרטיה, שוויון וזכויות הפרט לפי משנת זאב ז'בוטינסקי

אלי חזן

תפסיקו לריב

אריק זיו ויזר

"המטרה שלנו היא להביא את המדינה חזרה ללבנון "

אריק זיו ויזר

צ'כוסלובקיה 1938 – ישראל 2009?

אריק זיו ויזר

כ"ט בנובמבר הישראלי והפלשתיני

אלי חזן

החינוך כערך עליון

זאב בן יוסף
דילוג לתוכן