18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מרדכי הגלותי והרצל הציוני

בתל חי נראה נוער אחר, הסדק במערכת היחסים בין ברק לנתניהו, ש”ס רוצה להמשיך את בועת הנדל”ן, מסע ההפחדות של הארץ

בסימן פורים ממרדכי ועד הרצל
תמיד גדלנו על הסיפור ולפיו מרדכי היהודי היה יהודי טוב אך אם נרד לעומק העניין שהרי מרדכי היהודי היה בעד התבוללות משום שאת אסתר נתן למלך אחשוורוש ואילו הוא נהפך למשנה למלך. כל זאת בתקופה שהיה אפשר לחזור לארץ ישראל אך היהודים בפרס העדיפו להשאר בגולה.
אז אולי היה צריך להתייחס אחרת לכל התופעה שנקראת פורים? הרי אם הסברה נכונה אם לא המן שהגיע כדי לפגוע ביהודים מרדכי היה מוביל התבוללות בגולה וכך נוצרה האגדה של פורים.
אפשר לבצע איזו שהיא הקבלה לחוזה המדינה תיאודור הרצל. הרצל הואשם בהתבוללות אך הוא שם פעמיו אל ארץ ישראל. הרצל אמר “אם תרצו” ובתהליך שנוצר נוצרה מדינת יהודים בארץ ישראל. אצל מרדכי הגולה נשארה המהות והוא הרי גם קיבל ג’וב אצל אחשוורוש.

בסימן תל חי   
בתל חי שבגליל ראינו את חברי תנועות הנוער, את בית”ר ואת הנוער העובד ופעילים פוליטיים אחרים. זה רק סימלי כי מי שהיו חלק מתקומת המדינה איבדו את כוחם. יוצאי תנועת העבודה איבדו את הציונות וכך גם אצל חלק מיוצאי תנועת החרות. בכל מקרה, היה חם בלב לראות כי יש עוד בני נוער בתנועות האלה, אולי לא רבבות, אך יש נוער שממשיך לשמור על הגחלת ויכול להיות שמהם יצמחו דורות של מנהיגים שישנו את המנהיגות הקיימת היום ללא אידאולוגיה.

נתניהו, ברק, עמידרור
במערכת היחסים של נתניהו עם ברק נראה כי נפער סדק צר וקטן. זה החל בעת המינוי של עמידרור כאשר ברק רצה את עמוס גלעד ונתניהו רצה את עמידרור. הדבר לא מצא חן בסביבת נתניהו כי המאבק על התפקיד עבר לתקשורת כאשר ניסו ליצור לעמידרור רצח אופי כי הוא קיצוני ולא מתאים. אמנם, הלחץ התקשורתי לא עזר ועמידרור נבחר אך נשאר טעם רע אצל נתניהו. גורם המקורב לנתניהו אמר לליכודניק כי ברק הרס את העבודה ועכשיו הוא עלול להרוס את הממשלה.

בועת הנדל”ן
הרבה מדברים על הפיתרון לבועת הנדל”ן. ש”ס, התנועה החברתית לכאורה, שוב מנסה לחמם את הבועה. שר השיכון בא בדרישה הזויה ומסוכנת ולפיה הוא רוצה סיבסוד משכנתאות. את השר הממונה לא מעניין הבועה אותו מעניין רק חרדים וחרדים. הרי סבסוד משכנתאות נועד רק לחבורה של משתמטים, כל הסיפור הוא שיווק של החוסר בדירות בשוק במכרזים במחיר למשתכן. אטיאס הוא שר רע למעמד הביניים ומטה זאת מכיוון שהוא לא מעוניין בפיתרון הבעיה, כנראה שהוא מושקע בכמה דירות וכך שומר על הנכסים שלו.
נתניהו חייב להתעורר : בועת הדיור היא אבן ריחיים על ממשלתו ועתיד הליכוד.

הארץ ומסע ההפחדות
בעיתון הארץ הפוסט ציוני יש מסע הפחדה. בספטמבר יהיה רע באו”ם – יחליטו כנגד מדינת ישראל. אז מה חידש לנו הארץ ? אנו לא יודעים שבאו”ם יש מנהיגים כמו אחמניגאד וקדאפי שהם המובילים? והאם אנחנו צריכים לרקוד לפי החליל של אחמניגאד או של החליל של לובש השמלות כפי שפרס הנשיא מכנה את רוצח עמו בלוב?
אז אני חוזר לסיסמה של 1999 : “לא מפחדים”

פעילות צעירים
בעבר התרענו כי אין פעילות צעירים. אז יש פעילות בתקופה האחרונה אך אין פעילות של נשים בתנועה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פילוג או אחריות – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

חשיפה : בוגי – השיחה האחרונה לפני ההתפטרות

אריק זיו ויזר

ציפורה חלולה/יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

במקום בו סוגרים עיתון ישרפו ספרים ?

אריק זיו ויזר

לפיד התעתוע

שגלילי פגש את פילבר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן