19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מקדימים את הבחירות

מזה מספר ימים שהפיד שלי בפייסבוק מוצף בהודעות של חברים מהשמאל על כך שהנה, אוטוטו, במושב הקיץ של הכנסת שנפתח השבוע, יפילו סוף סוף את ממשלת נתניהו השנואה עליהם כל כך. גם התקשורת התגייסה לקמפיין של מפלגות האופוזיציה ומפמפמת ידיעות ברוח ניחוח הבחירות שבאוויר.

 

אלא שכדי להפיל ממשלה בישראל, כנהוג בארצות הדמוקרעטי”א, האופוזיציה נדרשת להשיג רוב. כדי להפיל את הממשלה בהצבעת אי-אמון, לא רק שצריך רוב, אלא שמגישי ההצעה צריכים להיות מסוגלים להציג ממשלה חלופית משלהם, דבר שהוא בגדר מדע בדיוני בכנסת הנוכחית. גם להקדמת הבחירות דרוש רוב בהצבעה בכנסת.

אמנם לא הכל שקט בקואליציה בת 66 החברים. נושאים גורליים עומדים על הפרק- עתיד ההתיישבות ביהודה ושומרון וחוק טל הם שני נושאים שמסוגלים, כל אחד בנפרד, לפרק קואליציה, אם לא מיישבים אותם בצורה חכמה שתספק את שותפי הקואליציה השונים. באופן פרדוכסלי, במקרה של חוק טל, פתרון שיביא לפיצוץ מול הסיעות החרדיות הוא בדיוק אותו פתרון שאותו רוצים סיעות האופוזיציה. כך שאם הממשלה תפעל לפי רצון הרוב הלא-חרדי ולפי רצון האופוזיציה, היא עלולה ליפול, ואז יו”ר האופוזיציה החדש ימצא את עצמו במילכוד- הוא יוכל להצטרף ולהציל את הקואליציה, על אף שבמשך כל שנות כהונת הכנסת ה-18 קדימה הצהירה חזור והצהר שלא תעשה זאת, או שהוא יוכל לצפות בקואליציה נופלת, ועימה הפתרון לנושא שהוא אולי החשוב ביותר במדינת ישראל, מעבר לאיום האיראני.

בין אם תוקדמנה הבחירות ובין אם לאו, הסקרים העדכניים מראים שראש הממשלה הבא הוא בנימין נתניהו, והרכב ממשלתו לא יוכל להיות שונה בהרבה מהרכב הממשלה הנוכחית. הצטרפותו של יאיר לפיד לפוליטיקה חוצה את מפלגת האופוזיציה הגדולה לשתיים ומפוררת את גוש השמאל עוד יותר ממה שהיה עד כה. לפי סקר “הגל החדש” שהתפרסם היום בישראל היום, המרוויחה הגדולה ביותר מבחירות תהיה מפלגת העבודה שמחזירה לעצמה את המנדטים שאותם לקח אהוד ברק ועוד קצת, אך זה לא יביא לשום שינוי מהותי בהרכב הכנסת. גם הליכוד גדל, והוא יוכל להרכיב ממשלה בלי קשיים גדולים. לכן, הצהרות האופוזיציה על כך שבמושב הקיץ הם יפילו את הממשלה ויסתערו על השלטון הם עורבא פרח. אם הממשלה תיפול- זה לא יהיה בזכותם והם לא ירוויחו מזה הרבה. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרצוג טעית !

אריק זיו ויזר

יום האישה לזונה

אלי חזן

הכנה מנטאלית לחורבן

אלי חזן

אופניים חשמליים: לא מה שחשבנו

אלי חזן

הפחד הקמאי של ציפי לבני מיאיר לפיד

אריק זיו ויזר

ארבעת הצעדים שהימין צריך לעשות כדי לנצח את הבחירות

עזריאל צפר
דילוג לתוכן