24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

“מצווה לבנות ביהודה ושומרון בתום הקפאת הבנייה”

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב שלמה משה עמאר פסק לח”כ דני דנון כי הבנייה ביהודה ושמרון היא מצוה. מדובר בפסק יוצא דופן שכן הרב עמאר מכהן כנשיא בית הדין הגדול והוא מנוע מלהתערב בנושאים פולטים

בימין נערכים כבר כמה שבועות לתום הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון , וכעת מגייסים לקראת ה-26 בספטמבר גם פסק הלכה תקדימי מהרב הראשי.
 
צו ההקפאה – אם לא יוארך – יפקע בעיצומו של חול המועד סוכות, שבו, על פי ההלכה, יש להימנע ממלאכות חשובות ומשמעותיות, אך הרב שלמה עמאר פסק: מצוות יישוב ארץ ישראל גוברת במערכת השיקולים ההלכתית על האיסור ולכן מותר לחדש בימי החג את הבניה ביישובים המוקפאים.
 
הנושא הובא להכרעת הרב הראשי על ידי חבר הכנסת דני דנון (ליכוד), לאחר שבקרב פעילי שטח בליכוד עלה חשש כי המגבלה ההלכתית תיפגע באופן משמעותי בתנופת הבנייה שהם מתכננים לימי חול המועד ותגרום לשומרי מצוות רבים שלא להירתם למהלך. הח”כ והרב נפגשו בסוף השבוע שעבר בלשכתו של האחרון, ומשם יצאה הפסיקה שלה ייחל דנן.
 
“מצווה לבנות בי”ח בתשרי”, אמר הרב עמאר, והסביר: “אמנם נאמר כי יש למעט במלאכה בימי חול המועד, אך כבר נפסק כי מצוות ישוב ארץ ישראל גוברת”. הרב הראשי ציין כי בשם ישוב הארץ הותר אף לבקש מאדם לא-יהודי לכתוב בשבת שטר בעלות על קרקע או על בית, ולכן בוודאי ש”מותר ואף מצווה לבנות בתים חדשים ביהודה ושומרון גם בחול המועד”.
 
ח”כ דני דנון נימק את פנייתו לרב בכך ש”כל יום שעבר מתוך 305 הימים של תקופת ההקפאה עצר את פיתוח ההתיישבות באזור ולכן מחובתנו לנצל כל יום אפשרי על מנת להדביק את הפער ולהחזיר את הפיתוח למסלול הנכון ביהודה ושומרון”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חייבים לחזק את ראש הממשלה!

אריק זיו ויזר

חברים לא מחרימים חברים

אריק זיו ויזר

ניצחון משכנע לוידל ברמלה : נבחר לראש עיר

אריק זיו

“שלום עכשיו” בלחץ מפעילות ההסברה בשומרון: “מהפכה של ממש בדעת הקהל בנוגע לשטחים”

אלי חזן

ערן שכטר יתמודד על מקום ברשימת הליכוד במחוז חיפה

אריק זיו

במועצה האזורית שומרון נערכים לקליטת אלפי מפונים מאזורי האש בצפון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן