20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
כנס מועצת ישע
סניפי הליכוד

מפגן כוח של מועצת יש"ע

בכנס רב משתתפים משותף של השר יוסי פלד ,סילבן שלום, זאב אלקין ויריב לוין עולה כי אין ספק שהנוכחות של פעילים מיש"ע הייתה ברורה וראשי המועצות התאמצו להפגין את כוחם כאשר אנשיהם החרימו את הכנס של נתניהו ערב ראש השנה.

היחיד מבין הדוברים שהתבטא נגד ביבי היה השר יוסי פלד שאמר "לא יתכן ששרים לא יהיו שותפים לגיבוש דרכה של המדינה. נבחרנו לתת כתף להחלטות ולהשתתף בדיונים, והחלטות ודיונים צריכים להיות ליד שולחן הממשלה ולא בחדרי חדרים". עם זאת גם הוא איחל הצלחה לביבי עם הסתייגות קלה "תומכים בך כי רוצים לתמוך במדינת היהודים ובקיומה לתמיד".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר : ״יעלינו לומר באמירה אמיתית ולעומתית לעולם: הרף לכם. ירושלים היא הערובה היחידה שלנו לחיות בארץ הזאת, והיא תוכל לשמש סמל לשלום רק אם תהיה בה ריבונות אחת."

 

השר שלום הפגין לויאליות לביבי מול קהל גדול ומול עיתונאים רבים שציפו לשמוע ממנו מסר אופוזיציוני וניגוח של ראש הממשלה

"אנחנו שולחים לך, ראש הממשלה, ברכת הדרך ומאחלים לך הצלחה במסע שאתה עושה מחר" הכריז סילבן שלום בכנס הסברה שערך לכבוד השנה החדשה. עם זאת הוא הסביר שהצלחה בעיניו היא שמירה על ערכי הליכוד. לדבריו, בראש התורן של הליכוד נמצא דגל ההתישבות לצד הדגל החברתי והבטחוני ודגל השלום. לדעתו אסור לליכוד ולראש התנועה להוריד את הדגל הזה מראש התורן. השר שלום ציין שמי שהניף את דגל ההתישבות היה מנחם בגין ז"ל שהכריז "עוד יהיו הרבה אלוני מורה", ובמדיניות זו פעלו כל ממשלות הליכוד מאז.

שלום סיפר לקהל שהוא התנגד להחלטה על הקפאת הבניה לעשרה חודשים בגלל הערכים וגם בגלל סיבה פרקטית. הוא הזהיר כבר אז שבתום עשרת חודשי ההקפאה תידרש ישראל להמשיך במדיניות זו. המציאות הפוליטית כיום מוכיחה ששוב צדק סילבן.

השר שלום הוסיף אזהרה חדשה ואמר שפגיעה בעקרונות הבסיס של הליכוד בנושא הבניה וההתישבות עלולה לגרום לתנועה נזק אלקטורלי בבחירות הבאות. "אם רוצים ליכוד גדול, הליכוד צריך לבנות בגדול, ואז הליכוד ינצח בגדול בבחירות הבאות".

הדרישה של אבו מאזן להמשך ההקפאה אינה מתקבלת על הדעת לאור העובדה שאבו מאזן ניהל מו"מ במשך שנתיים עם אולמרט בלי לבקש הקפאת ההתישבות. גם קודמו, עראפאת, ניהל מו"מ במשך שנים מבלי לדרוש זאת. גם הנשיא סאדאת בא לירושלים ולדיונים בקמפ דייויד בלי לדרוש תנאי מוקדם של הקפאת בניה. לכן גם כיום אין בסיס מדיני להתנות מו"מ בהקפאה.

השר שלום אמר שהרעיון להגביל את הבניה רק לגושי התישבות הוא איוולת מדינית. בכך מוותרת ישראל מראש על התנחלויות מחוץ לגושים, ובמו"מ נשאר לפלסטינים לדרוש דיון על גושי ההתישבות, וישראל תיאלץ לוותר גם בגושים.

סילבן שלום הכריז "אנחנו נחזור לתנופת בניה בעוד 10 ימים לא בגלל החלטה פורמלית על תום מועד ההקפאה, אלא בגלל שהבניה היא זכות בסיסית ומוסרית שלנו שמקורה בספר הספרים". הוא סיים את נאומו בציטוט מהתנ"ך בדברי הנביא יחזקאל, שהגדיר את "האומרים לא בקרוב בנות בתים" בתור "אנשים החושבים אוון והיועצים עצת רע".

את הערב הינחה אבי נעים, ראש מועצת בית אריה. בכנס ההסברה נאמו גם רובי ריבלין, יריב לוין וזאב אלקין. גם הם הביעו תמיכה בראש הממשלה בדיוניו בועידת שארם.

כנס מועצת ישע

מעבר לתוכן הנאומים והמסרים בכנס, היתה זו הפגנת כוח ועוצמה של מועצת יש"ע כמות הליכודניקים שהשתתפו בכנס של המשותף של פלד,סילבן,אלקין ויריב לוין, היתה בערך פי שלשה מאשר ההשתתפות בכנס אחר שערך ביבי באותו אולם לפני כשבועיים לכבוד ראש השנה. ביבי לא הצליח למלא את האולם, ולעומתו אצל סילבן האולם עלה על גדותיו. כ450 איש ישבו ליד שולחנות ועוד כמאה עמדו במעברים ולאורך הקירות. בנוסף להם התגודדו בחוץ עוד כ300 איש שלא נמצא להם מקום בתוך האולם.

אבל תהיה זו טעות להסתפק בספירת ראשים בלבד. אי אפשר להתעלם גם מאיכות המשתתפים והנכבדים. לכנס של סילבן באו כ40 ראשי ערים ומועצות, שמהוים את שלד העצמות שעליהן נעטפים הבשר והרקמות של השטח הליכודי. בשולחן הכבוד ישבו גם חברי הכנסת רובי ריבלין, יוסי פלד, יריב לוין,מנכ"ל הליכוד גדי אריאלי,איוב קרא, זאב אלקין, דני דנון וציפי חוטבלי. השתתפות מרשימה כזו לא ראינו באף אחד מהטקסים הרבים להרמת כוסית לראש השנה שערכו בכירי הליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פורום מדברים מהשטח בשיתוף פורום ראשי הסניפים בסיור מרהיב באריאל

אריק זיו ויזר

הפעילות של מטה הבחירות הליכוד אור יהודה

אריק זיו ויזר

מכתב גלוי לראש הממשלה מכתב גלוי לראש הממשלה

אריאל קלנר מועמד מחוז חיפה לכנסת הבאה.

אריק זיו ויזר

הטיפול במערכת החינוך- תציל את מדינת ישראל מן הכאוס הכללי אליו נקלעה.

אריק זיו ויזר

"הדרך" של ציפיטפוט – מוטי בן אברהם – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן