23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

מעתה לגופי הצעירים הנבחרים בליכוד תהיה יותר עצמאות ומשאבים לפעולה, כך במסגרת הצעה לתיקון החוקה.

תיקון חוקה שהוגש לועדת החוקה של הליכוד ע”י יהונתן יחזקאל, נדב מרון ואלה קובלנץ מבקש לקבוע את שכרו של יו”ר ועידת הצעירים ,רכזי אזורים וכן לתקצב אחת ולתמיד את פעילות הצעירים בתנועה.

 

הקו שהנחה את המגישים בניסוח ההצעות לשינוי החוקה מתבסס ראשית על ההכרה בכך  שבתנועה הליכוד היא התנועה השלטת לא מתקיימת שום פעילות פוליטית מפלגתית צעירה במסגרת גופים נבחרים כפי שמתחייב מתוך חוקת הליכוד מזה שנים רבות. העדרה של פעילות זו מטילה בהכרח צל כבד על  החיות והחיוניות בתוך התנועה, על יוזמות פוליטיות ליכודיות וכמובן על בנייתה של  המנהיגות הבאה בתנועה. כולנו רוצים בתנועה תוססת נמרצת, שחבריה מחליפים דעות, משפיעים זה על זה, נבנים זה מזה, פועלים בחופשיות בתוך התנועה ובשמה מחוצה לה. עתידה של התנועה תלוי בהחייאת הפעילות בגופיה הנבחרים בכלל ובגופי הצעירים בפרט.

מטרת ההצעות המפורטות מטה היא ליצור מצב שלגופי הצעירים יש עצמאות ויכולת פעולה, משכורות צנועות וסימליות מאוד לבעלי תפקידים ותקציבים לפעול החוצה מול תאי הסטודנטים . דינמיקה מובנת כזו שמחייבת את הגופים להתכנס לדון, לקבוע מטרות ולבחון את ההתקדמות.  התיקונים  נותנים לראשונה משמעות ומשקל לחברות  במועצה הארצית של צעירי הליכוד  והועד המנהל, החברים יוכלו להשפיע באופן ישיר על מערכת קבלת ההחלטות והקצאת המשאבים  של פעילות הצעירים. לדעת המציעים להצביע בעד התיקונים הללו הוא כמו לומר כן, הליכוד היא גם תנועה של צעירים , הצעירים הם המשאב המרכזי של התנועה.

הצעה זו קיבלה הסכמה בע”פ  של ח”כ צחי הנגבי ורוב חברי ועדת החוקה אשר הודיעו כי יתמכו בה. היא טרם עלתה לדיון והצבעה והעיניים נשואות ליו”ר הועדה ח”כ דני דנון שיעלה אותה.

 

143כא(ה) יו”ר צעירי הליכוד הנבחר יקבל את משכורתו ממנכ”ל הליכוד בהתאם להחלטתו ולא פחות משכר המינימום כמקובל במשק

143כא(ו) במידה ויו”ר צעירי הליכוד מתפטר מי שמחליף אותו זה יו”ר המועצה הארצית

פרק חדש – צוות רכזי פעילות  אזוריים צעירים

 

דברי הסבר:

בפרק הזה יתווספו רכזי פעילות ארציים בשכר אשר ימונו ע”י  יו”ר הצעירים, בעלי תפקידים אלו יהיו שקופים ונתונים לביקורת של המועצה הארצית והועד המנהל וידווחו באופן תכוף על פעילותם. פעילותם תהיה נגזרת של החלטות גופים אלו.

פרק זה אינו קיים  כיום והוא התוספת העיקרית אותה אנו מבקשים.תוספת זאת נועדה לתת זריקת עידוד לפעילותפנים בצעירי הליכוד .

 

143 כא (ז) יו”ר צעירי הליכוד ימנה שני סגנים ויצטרך את אישור המועצה על מנת למנות עד שמונה רכזי פעילותאזוריים בשכר. הצוות יעבוד מול תאי הליכוד באוניברסיטאות ובמכללות. שכרם של הנ”ל ישולם ע”י מנכ”ל הליכוד, ויהיה לא פחות מחצי משכר המינימום הנהוג במשק או אם יותר לפי החלטת מנכ”ל הליכוד.

143 כא (ח) גילם של הסגנים ורכזי הפעילות לא יעלה על 35 והם יהיו חברי ליכוד לא פחות מ 18 חודשים, והיה כי אחד מהנ”ל עבר את הגיל משכורתו לא תשולם.כמו כן והיה כי אחד מהם מחזיק בתפקיד למעלה מארבע שנים – משכורתו לא תשולם

143 כא (ט) יו”ר צעירי הליכוד יקבל לידיו תקציב פעילות ממנכ”ל הליכוד .

143 כא (י) גובה התקציב יהיה 10 אחוזים מסך כל דמי החבר שמשולמים לתנועה מידי שנה ע”י חברי התנועה אשר גילם אינו עולה על 35 שנים.

143 כא (יא) פעילות רכזי המחוזות תתבצע בהתאם לבנק המטרות שתקבע המועצה הארצית.

143 כא (יב) תקציבי הפעילות במחוזות יאושרו ע”י הועד המנהל באד מכינוסיה הסדירים , אחת לחודש.

143 כא (יג) פעילות רכזי המחוזות תהיה שקופה ונתונה לביקורת המועצה הארצית.

143 כא (יד) צוות הרכזים יגיש דו”ח פעילות למועצה הארצית ולוועד המנהל על תחומי והיקף הפעילות אחת לארבעה חודשים.

143 כא (טו) יו”ר צעירי הליכוד יכנס את המועצה הארצית והועד המנהל כדי לדווח על הפעילות שהתבצעה ועל הוצאותיה, ולקבוע בנק מטרות עתידי ולאשר תקציבי פעילות אחת לארבע חודשים לכל הפחות, ללא כינוס זה לא יהיה ניתן להקצות תקציבי פעילות.

 

על החתום, חברי הוועידה

נדב מרון- סניף ירושלים

יהונתן יחזקאל- סניף קריית אתא

אלה קובלנץ- סניף אריאל

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אמנת הליכודניקים לחידוש ההתיישבות ביהודה ושומרון

אריק זיו ויזר

ארדן שוב הפסיד

אלי חזן

המחטף הגדול במרכז

אריק זיו ויזר

המרכז החדש מת, יחי המרכז הישן

אריק זיו ויזר

רשימת הליכוד כפי שהוגשה לועדת הבחירות

אריק זיו ויזר

ליכודניקים מבקשים להוקיר את פעילותו של יחיאל קדישאי

אלי חזן
דילוג לתוכן