11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

מעמד סליחות מרכזי התקיים בהריסות בישוב חומש


בהשתתפות מאות מרחבי הארץ ובמעמד רב העיר צפת הרב שמואל אליהו.

 

התקיים הריסות הישוב חומש  בצפון השומרון מעמד אמירת סליחות,  תשובה ותפילה עם הרב שמואל אליהו רבה של העיר צפת והרב המקובל חכם ישועה בן שושן.

בארוע שהתקיים בשעות הלילה בהריסות הישוב שנעקר לפני שש שנים הלילה ללא בקשת אישור, השתתפו מאות אנשים מכל רחבי הארץ  בחורי ישיבות , בנות אולפנה ואוהדים רבים.

בארגון "חומש תחילה",  שהוביל את עליות עשרות האלפים ההמוניות לחומש לפני ארבע שנים,ממשיך  ופועל   לחזרה לחומש. במקום קיימת ישיבה גבוהה ומתנדבים מכל הארץ מגיעים  לשהות בישוב, יחד עם משפחות ממאה המגורשים מחומש ושא-נור, גרעין השיבה לחומש.

על אף למעלה וחמישים פינויים (!) ממשיכה השהייה הקבועה בחומש כבר למעלה מארבע שנים.

כזכור, לפני כשנתיים סיירו בחומש ארבעה שרים מרכזיים: המשנה לראש בממשלה השר משה (בוגי) יעלון, שר הפנים אלי ישי, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין ושר המדע דניאל הרשקוביץ. בסיורם צפו השרים מחומש לעבר מישור החוף והשרון יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון גרשון מסיקה,  והביעו את תמיכתם בהקמת הישוב מחדש. במקביל,  חתמו כארבעים חברי כנסת על מכתב תמיכה בחזרה לחומש מחדש.

בסיום אמירת ה"סליחות", פנה רב העיר צפת הרב שמואל אליהו בתפילה לריבונו של עולם ואמר:

"ריבונו של עולם אנו רוצים את משיח צדקנו,

בריתך זכור ואל תשכח, אנו אומרים בסליחות 'יופי אדמתנו לזרים נחלתנו לנכרים', ואנו מחזיקים בבריתך.

אנחנו רוצים, מתחננים  ומשוועים אליך, נאחזים בחומש עם כל תלמידי הישיבה הלומדים במקום במסירות נפש. זורקים אותנו מחומש ואנו חוזרים, זורקים אותנו עוד פעם ואנחנו שוב חוזרים.

באנו לכאן מתוך כאב על החורבן והריסת הישוב, ואנו כאן  כדי  שיתקדש שמך בעולם".

"במעמד התשובה בחומש  לא דיברו  רק  על עברות אישיות וחשבון הנפש של היחיד עם אלוקיו אלא קודם וראשית  עסקו בחשבון נפש ציבורי של עם ישראל" – סיפרו משתתפים באירוע –

"בחומש דיברו הצימאון לישועת ה', על החטא שבוויתור על חלקים נרחבים מארץ ישראל כדי להקים מדינה פלשתינאית, על עצימת העיניים המתמשכת מכך שפלשתינאים אינם חפצים בשלום עם ישראל וכל נסיגה ונסיגה שנערכה רק מחזקת אצל אויבנו את תקוותם שיום יבוא ומדינת ישראל תקרוס ותעלם ממזרח התיכון".

בארגון "חומש תחילה" אמרו אמש:

"הישוב חומש מבטא יותר מכל את הרצון והכמיהה של כולנו  שמדינת  ישראל תחזור להתנהל כמדינה יהודית.

כיום,  כשמזמן כבר ברור לכל בר דעת שהגירוש מישובי צפון השומרון וגוש קטיף היה טעות נוראית וכולם  כבר מבינים שכמעט עשרת אלפים גורשו מבתיהם פשוט לחינם,

יש לתקן אותה ולהקים מחדש את הישובים שנעקרו בצפון השומרון. הישובים שנעקרו בצפון השומרון, חומש, שא-נור,  גנים וכדים, נשארו בשליטה מלאה של מדינת ישראל, היות ואפילו מתכנני הגירוש הבינו שמדינת ישראל לא יכולה לוותר מבחינה בטחונית על השליטה בהם.

כל התשתיות קיימות למעט הבתים, צה"ל וכוחות הבטחון משתמשים בשטח פעמים רבות לפעילות עקב השליטה האסטרטגית האדירה מהם. כל מה שנדרש זו החלטת ממשלה.

במשך כל  חמש השנים האחרונות אנו שבים בפועל  לחומש ומקיימים במקום חיים יהודיים בדמות  ישיבה גבוהה, אירועים וסיורים בהם השתתפו בשנים האחרונות עשרות אלפים. נמשיך לפעול  עד לחזרה מלאה לישובים שנעקרו, לתיקון הטעות  האיומה ההיא ולשיבה – אל ישובי צפון השומרון ובעצם, כעם וכחברה, אל עצמנו".

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המר"צ מחולק לשניים

אריק זיו ויזר

בידוד מדיני? שגריר ראשון לישראל בנאטו

אריאל אילוז

מאבק דוד מול גולית : קרב על עצמאות הסוכן ונאמנות הלקוחות

אריק זיו ויזר

חוטובלי קוראת ליצירת ירושלים "רבתי"

אריק זיו ויזר

ענת ומיקי מילאו את בית האזרח ברמת גן

עינר אביב

זעזוע – מבנה הקבר חולל ע"י ערבים בכתובות גראפיטי של צלבי קרס

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן