11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

מעיין "עין כפיר" שנהרס ע"י המנהל, נבנה ונחנך מחדש

המעיין יותר חדש ויותר יפה. כולם מברכים על כך

אירוע השיא של תיירות הפסח בשומרון, במהלכם טיילו בשומרון עשרות אלפי  אזרחים, התקיים ללא ספק אמש (ה) בכניסה לאלון מורה.
בטקס מרגש בהשתתפות מאות תושבים מהשומרון ומטיילים מרחבי הארץ, נחנך  מעיין "עין כפיר" המחודש באלון מורה.
המעין, שהוקם ע"י משפחת חזי מאלון מורה כפינת הנצחה לזכר בנם סמ"ר אבנר כפיר חזי שנפל בלבנון, נהרס ע"י המנהל האזרחי לפני כחמישה חודשים, בצעד שזכה לגינוים חסרי תקדים מקשת פוליטית רחבה ביותר, כששר הבטחון אהוד ברק מתנער מאחריות ומודיע בכלי התקשורת שלא הוא נתן את ההוראה בעוד שהדרגים ברשויות השונות מפנים את האצבע כלפי הדרג המדיני..
תמונה שנחרתה מאותו אירוע היא קצינת נפגעים שנשלחה לנחם את האם השכולה מחדש זמן קצר לאחר הרס פינת ההנצחה.
כבר באותו היום הודיע ראש מועצת שומרון, שנשלח לבשר לבני המשפחה השכולה על ההרס, גרשון מסיקה כי המעיין יבנה מחדש, והוא יהיה יותר גדול מהקודם.
אמש, בשיא אירועי התיירות במהלכם טיילו בשומרון בחול המועד עשרות אלפים, נחנך המעיין המשוקם מחדש בטקס בהשתתפות תושבים, המשפחה השכולה, ראשי ההתיישבות בשומרון, אורחים רבים ומאות מטיילים.
באירוע, בהנחיית אסף קליין (רדיו קול חי), הופיעו הזמרים שי גבסו, יונתו רזאל ואבישי רוזן.
 
ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר באירוע:
"המעיין הזה נהרס באטימות לב וברשעות מלכתחילה.
מנוחתו של מי הוטרדה מפינת הנצחה, מעיין בשטח פתוח באדמות המדינה של אלון מורה – ששיקמה בעשר אצבעותיה משפחה שכולה לזכר בנם שנפל על הגנת המולדת בלבנון?
 הבריכה נבנתה מחדש – הרבה יותר גדולה והרבה יותר יפה, לרווחת אלפי המטיילים בשומרון, שיוכלו לשוב וליהנות מהמעיין, לשחות במימיו וליהנות מפינת חמד יפהפיה. עשרות אלפי המטיילים שטיילו בשומרון בחול המועד הינם חלק מתנופת המטיילים בשומרון בשנתיים האחרונות, מרגש לעמוד בצידי הכבישים ולראות את עם ישראל מגיע בהמוניו למטייל בשומרון ומוחק את 'הקו הירוק' ברגליים. ההתיישבות בשומרון תמשיך להתחזק ולגדול: בתושבים, בבניה, בחקלאות וגם בתיירות" – אמר מסיקה.
הרב האזורי בשומרון הרב אליקים לבנון אמר: "הכוח המרכזי שלנו היא האמונה, אנו פועלים מתוך אמונה. זהו כוחנו ומתוכו אנו נעמוד באתגרים הרבים שמולנו".
יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר אמר בטקס: "בניית מעיינות ופינות שכשכוך היא גם חלק ממהלך ההתיישבות בארץ ישראל. כל דבר הוא התקדמות, ואנו זוכים לראות בעינינו את השומרון הולך ופורח".
יו"ר מזכירות הישוב אלון מורה שריה דמסקי הודה לכל אלו שעסקו במלאכת שיום המעיין, ובמיוחד לבני הנוער שהתנדבו וסייעו: "חנוכת המעין המחודש היא חזרה בתשובה על ההרס" – אמר דמסקי.
האם השכולה, שרה חזי, הודתה לכל המסייעים וברכה אותם בהתרגשות: "זוהי נחמה קטנה" – אמרה.
 
 
חברי כנסת הצטרפו לברכות
יו"ר סיעת האיחוד הלאומי ח"כ אורי אריאל אמר: "שיקום המעיין ובניית הבריכה הם צעד טבעי ופשוט. הריסת המעיין ופינת ההנצחה שהיו פתוחים ונגישים לרווחת כולם היתה מפגן מיותר של אטימות ואפילו רשעות – כשבהר ממול עשרות בתים ערביים לא חוקיים נבנים באין מפריע".
גם סגן יו"ר הכנסת ח"כ דני דנון (ליכוד) הצטרף: "אני מברך על הקמת המעיין מחדש, אבוא לבקר במעיין המשוקם בקרוב".
 
עשרות אלפים טיילו בשומרון בחול המועד
בימי חול המועד גדשו למעלה עשרות אלפי מטיילים את אתרי התיירות, ההסטוריה, האטרקציות ומעיינות המים בשומרון, במסגרת "פסטיבל פריחת האביב בשומרון".אלפים נוספים סיירו ברחבי השומרון עם המדרשות לידיעת הארץ מכון חלקת השדה ומדרשת שומרון, ביום שלישי הקרוב, איסרו חג פסח, יתקיים "כנס שומרון העתיקה- חידושים ותגליות" במדרשת שומרון, שיכלול גם סיורים מודרכים בגן הלאומי שומרון העתיקה, ליד הישוב שבי שומרון (להרשמה – מדרשת שומרון: 09-8841359)
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציונים מפגינים מול שגרירות טורקיה

אריק זיו ויזר

אנחנו ברחנו מעזה , והחמאס טבח בנו !

אריק זיו ויזר

כך מטפחים מורשת : קטי שטרית בסליק אשר בנווה שאנן

אלי חזן

מרד חסר תקדים בצה"ל בהשבעת טירוני גדוד שמשון: החיילים שהושבעו הרימו שלטים נגד הפינויים בחומש שמבצע הגדוד.

אריק זיו ויזר

"יש לי סימפטיה לאנשים מהשומרון"

אריק זיו ויזר

יפו. שבת בבוקר. או שמא נאמר שבת פיל בוקרה

אלי חזן
דילוג לתוכן