20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי בליכוד

מעוז צורי ליכודי

מתוך: חוברת חגי תשרי של “ליכודניק”, שתופץ בקרב חברי מרכז ומועצות סניפים לרגל ראש השנה תשפ”א

מנכ”ל הליכוד צורי סיסו מכהן כבר כ – 4 שנים בתפקידו. ההתעקשות של ראש הממשלה על מינויו הוכחה, שוב, כהתעקשות תבונית

 

בסוף 2016 סיים גדי אריאלי את תפקידו כמנכ”ל הליכוד. לאחר עשור בתפקיד היה נראה שהוא משאיר נעליים גדולות. המועמד של ראש הממשלה ויו”ר התנועה להחליפו היה צורי סיסו. הוא לא גדל בליכוד אלא הובא כאיש מקצוע והתברר עד מהרה שהוא מתאים כמו כפפה לידה של התנועה. בתחילה כיהן כמנהל אגף מחשב והצליח להשרות שקט במערכת. בהמשך, נתמנה למ”מ מנכ”ל ולמנהל האגף המוניציפאלי. הוא היטיב לעשות את עבודתו בשני התפקידים. אלא שכאשר ראש הממשלה העלה את מועמדותו קמו לו מתנגדים שאף דאגו להדליף לכתב הפוליטי של ידיעות אחרונות, יובל קרני, פרטים שלא בהכרח עולים עם המתרחש במציאות.

 

הכניסה של סיסו לא הייתה קלה. בתחילה כיהן כמ”מ בלבד ובהיעדר מנכ”ל קבוע שימש מנכ”ל בפועל. אלא שכבר מההתחלה הרגישו לא מעט ליכודניקים שמשהו שונה מתרחש במסדרונות המצודה. אם עד אז הבניין עמד שומם הרי שלאחר מינוי של סיסו הוא החל לרחוש. כך למשל, אגף הצעירים וצעירי הליכוד שהרגישו לא רצויים לפני כן קיבלו מסיסו תמיכה והרגישו שיש מי שרוצה בפעילותם. אך לא רק זאת : לאחר המון שנים הרגישו פעילי התנועה שהנה יש להם כתובת. שדלת המנכ”ל פתוחה עבורם כל הזמן. קבוצות אידאולוגיות בתוך הליכוד שלפני כן אף אחד לא ספר אותן הפכו למרכיב קריטי בזהות של התנועה. אם תשאלו את חברי הליברלים בליכוד תוכלו לקבל תמונה מלאה על כך. וזה לא רק הם. אגף קשרי חוץ בראשות אלי ורד חזן קיבל מסיסו גיבוי וורד חזן פרץ גבולות בינלאומיים עבור ראש הממשלה והליכוד.

בנוסף, סיסו חיבר את הליכוד לפריפריה בדיוק כמו שעשו יצחק שמיר ומנחם בגין בעברם. כך למשל, הוא פתח את סניף הליכוד בירוחם והודות לראש הממשלה העניק תמיכה למועמדת הליכוד בעיר נילי אהרון – כלומר, הוא גם נתן תמיכה לנשים ולצעירות – דבר שהליכוד צריך עד מאוד. צריך להדגיש : הוא עשה זאת לאחר שנים רבות בהם הדבר לא נעשה.

מה שמאפיין את צורי הוא שלמרות שבמערכת הפוליטית כמעט כולם רבים עם כולם הרי שהוא לא עושה זאת. הוא נמנע ככל יכולתו מלהיכנס לעימותים לא משום שהוא חושש ממשהו אלא משום שהוא לא מאמין שזאת הדרך הטובה ביותר לליכוד ולראש הממשלה. למרות שהקדנציה שלו הייתה מהמורכבות שידע הליכוד הרי שהוא התמודד עם המורכבות הזאת בצורה מאוד יצירתית. כך למשל, הוא החזיר את הכוח לידי המצודה בניהול מערכת הבחירות. אם בבחירות 2009, 2013 ו – 2015 מי שניהלו את מערכת הבחירות היו אנשים עם מטה נפרד הרי שבשלוש מערכות הבחירות האחרונות הכוח חזר למצודה שניהלה אותן בצורה מרשימה.

נתניהו ידע שיש לו על מי לסמוך שכן המצודה ידעה לנהל בהרמוניה עם אנשי מקצוע ממטה ההסברה, ובבחירות האחרונות עם ראש מטה הבחירות ישראל כץ את ניהול הבחירות. התוצאה : הצלחה שמשפיעה על התנהלות המפלגה כולה. אמנם, היה לזה מחיר כבד אך הוא היה שווה. נתניהו נשאר ראש הממשלה והליכוד נשאר מפלגת שלטון.

נחזור אחורה ארבע שנים ואז נקפוץ קדימה להיום : ההתעקשות של נתניהו על סיסו כמנכ”ל הוכיחה את עצמה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דוד שרן ירוץ במחוז תל אביב

אריק זיו

הם פשוט לא מבינים מהי דמוקרטיה

אלי חזן

הזמנה להשקת סניף קופיקס של חיליק אטיאס בהרצליה פיתוח

אלי חזן

מארק ואגף נשים בשירות נשים מוכות

אריק זיו

״כאן״: שידור תעמולה פרטי במימון ציבורי

דניאל נחמיה

אופוזיציה קואליציונית: הקרב על הליכוד בישורת האחרונה

אריאל אילוז
דילוג לתוכן