32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

מנכ"ל "ליכוד אנגלוס",דניאל טאובר, הגיש עתירה נגד ביטול הבחירות לליכוד העולמי

דניאל טאובר, מנכ״ל "ליכוד אנגלוס" וחבר מרכז מירושלים, הגיש עתירה לבית המשפט של הליכוד בעקבות ביטולן של הבחירות לצירים הישראלים של הליכוד בוועידת הליכוד העולמי. קיום בחירות אלה נדרש על ידי חוקת הליכוד

 

 

טאובר טוען שהצורה בה הבחירות נוהלו, ובסופו של דבר בוטלו, מהווה הפרה של זכויות חברי הליכוד על פי חוקת הליכוד.

 

"מדינת ישראל, עם ישראל, מצביעי הליכוד וחברי הליכוד סומכים עד מאוד על הליכוד… להציג מועמדים למשרות שונות במוסדות המדינה", כתב בעתירה. "אסור לאפשר לאמון זה להיות מנוצל לרעה, בין אם בכוונה בין אם לאו."

 

נציגי הליכוד בוועידה משתתפים בבחירת נציגי הליכוד העולמי בקונגרס הציוני העולמי, השולט בסכומי כסף משמעותיים המושקעים הן בארץ והן בחו״ל. הוועידה, עם ציריה הלא־ישראלים, בוחרת גם את יושב ראש הליכוד העולמי, כעת השר דני דנון.

 

הבחירות בוטלו בעקבות הסכמה בין הקבוצות המתחרות. אמנם ההודעה בדבר הבחירות הועלה לאתר הליכוד ב־16 באפריל – רק ימים ספורים לפני התאריך האחרון להגשת מועמדות, יום שני, ה-19 באפריל – וההודעה לגבי הבחירות לא כל כך התפרסמה.

 

טאובר טוען שתאריכי היעד שנקבעו, אשר היו קרובים מאוד לפרסום ההודעה, ותקופת ההתראה הבלתי מספקת העניקו יתרון משמעותי לקבוצות הפעילים שהיו מודעים מראש לקיום הבחירות – ולדברי טאובר, סביר שמדובר בכ הקבוצות. חברים מן השורה שאינם נהנים מכל מידע פנים, טוען טאובר, הושארו מחוץ לתמונה.

 

טאובר ציין בעתירתו מקרים קודמים שבהם הצבעות ובחירות לא התנהלו כיאות, כשהוא מציין שכל מקרה כזה היה צעד נוסף במדרון החלקלק.

 

"ביטול בחירות אלה מביא אותנו קרוב מאוד לסוף המדרון – אם לא לסופו ממש", טען.

 

טאובר מתנגד זה שנים לתמרונים שמטרתם הגבלת או ביטול בחירות פנימיות בליכוד. הוא עשה עבודת שדולה מול חברי כנסת מהליכוד בשנת 2012 על מנת להתנגד להצעות לביטול הבחירות המקדימות של הליכודהתנגד למיזוג עם "ישראל ביתנו", כשהוא מציין שנציגי "ישראל ביתנו" לא נבחרו בצורה דמוקרטית; נאם במעמדים רבים נגד ביטול הבחירות המקדימות; ואף הציע להוסיף לחוקת הליכוד פסקה המעגנת את קיומן של הבחירות המקדימות, וכן שורת תיקונים נוספים המיועדים לחזק את ההליך הדמוקרטי בליכוד.

 

העתירה המקורית של טאובר נדחתה על ידי בית המשפט של הליכוד, וטאובר כבר הגיש בקשה לקיום דיון חוזר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פניה למנכ"ל הליכוד,לקיום יום עיון לחברי סיעת הליכוד במכון ז'בוטינסקי

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף רעננה

אריק זיו ויזר

נתניהו הסתכל לגדי בלבן של העיניים

מי מטעה את המזכירות בנסיונות להחזיר חברים שהורחקו

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף הוד השרון

אריק זיו ויזר

בן יוסף זאב – מועמד מס' 18 לוועדת חוקה

אלי חזן
דילוג לתוכן