26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

מנכ”ל ליכוד אנגלוס לנתניהו: אמץ דו”ח לוי, ודא שליכוד יישאר ליכוד

במכתב לראש הממשלה נתניהו, מנכ”ל ליכוד אנגלוס דניאל טאובר מסר תמיכה ברצון הממשלה לאמץ את דו”ח לוי, אך מבקש מרה”מ לא לדחות את דיון הממשלה. טאובר מדגיש שאימוץ הדו”ח מוכיח שהליכוד נשאר הליכוד. טאובר גם הודה לנתניהו על חסימת חברי קדימה שביקשול להפעיל את חבורתם במפלגה.


במכתב דחה מנכ”ל ליכוד אנגלוס דניאל טאובר את עיכוב הדיון הממשלתי בנושא דו”ח לוי שנבע מדברי היועץ המשפטי יהודה וינשטיין.


טאובר הביע תמיכה להחלטת נתניהו להעלות את דו”ח לוי לדיון ואימוץ, והדגיש כי וינשטיין מלכתחילה התנגד לסמכות הדו”ח והוסיף כי זה לא מקומו של וינשטיין למנוע את אימוץ מסקנות הדו”ח ע”י הממשלה.


לדברי המכתב, "הממסד המשפטי חייב להבין שדמוקרטיה היא לא רק מנגנון לקדם את הקמתה של מדינה פלסטינית והריסת יישובים ביהודה ושומרון. הציבור גם יכול להצביע על דרך חדשה – ולדחות את דרך התנתקות ואוסלו – כפי שהיא בחרה בבחירות האחרונות כשהליכוד נבחר להוביל את המדינה".


"אתה הוא זה שנבחר על ידי העם היהודי להחליט ולא וינשטיין.  לא ראוי לדחות ללא גבול את מועד דיון על הדו"ח מחמת התנגדותו."


טאובר טען שבמנוגד לעמדת וינשטיין שהממשלה הנוכחית היא ממשללת מעבר,"לא מדובר בממשלה שהתפזר כהשלכת הצעת אי-אמון או התפטרות ראש הממשלה," אלא בבחירות מטעם בקשת הממשלה.


"אי אפשר לדמיין, לדוגמה, שיועץ המשפטי לממשלת ארה"ב יחסם מדיניות נשיא ארה"ב גם בתקופת כהונתו שאחרי בחירת יריבו כנשיא הבא."


לכן, “זאת ממשלה לגטמית, שתשאר לגטמית עד הבחירות וכהונת ממשלה חדשה.”


המכתב גם טען כי אימוץ דו”ח לוי נחוץ כדי להפגין שהליכוד עודנה עומדת בעקרונותיה, בכללן “שמירת זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל, כזכות נצחית שאינה ניתנת לערעור, התמדה ביישובם ובפיתוחם של כל חלקי ארץ-ישראל והחלת ריבונות המדינה עליהם,” על פי חוקת המפלגה.


ממשיך המכתב “הליכוד היא לא קדימה – מפלגה שנולדה בבגידת אותם העקרונות.”


טאובר גם שיבח את מעשי הנהגת המפלגת המיועדים למנוע זכויות הצבעה פנים-מפלגתיים מחברי קדימה.


מפלגת קדימה נוסדה בשנת 2005 ע”י חברי ליכוד ועבודה לשעבר. בקרב התפוררות המפלגה החזויה, היה צפוי שחברי קדימה שעוד לא הוסרו מרשימות הליכוד ינסו להפעיל שוב את חבורתם בליכוד ללא תקופת המתנה כדי להצביע בבחירות הפנים-מפלגתיים (פרימריז) הבאות.


בשבוע שעבר, כנס הליכוד בראשות נתניהו אישר מניע לדבר.

(הנעשה לא בהחלט מונע מחברי כנסת קדימה לשעבר המבקשים להבחר בליכוד שיכולים לעקוף את התהליך דרך מזכירות המפלגה.)


טאובר ברך את נתניהו על התיקון וכתב  לגבי חברי קדימ, “הם הראו את צבעתם האמיתיים והפסיקו להיות חברי ליכוד. עכשיו כשברור להם שמפלגת קדימה היא רק ספינת פולטיקאים שאפתנים שמיועדת לטבוע, אין להם כל זכות לעקם את הדמוקרטיה הפנימית של” תנועת הליכוד.


###


ליכוד אנגלוס היא ארגון חברי ליכוד ממדינות דוברי-אנגלית המאמינים שהליכוד היא המפלגה המתאימה ביותר להנהגת מדינת ישראל. בארגון מאמינים כי ל”אנגלוס,” שעלו ממדינות דמוקרטיות ומפותחות, יש תרומה מיוחדת למדינה ולמפלגת הליכוד. הארגון גם משמש כקול לאוכלוסייה הזאת בקרב המפלגה וממשלת ישראל.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איינאו מסומן לכנסת מטעם קהילת עולי אתיופיה

אריק זיו ויזר

הצעה להצעת חוק : שעון עצר לפרסומות

אלי חזן

בוקר בנתיב ילדי תימן האבודים

ניסים עוג'ר

אביב איטח ורונן אהרוני פריימריז עכשיו !

הרויזיוניסט

אדלשטיין מרחיב את צוותו : ויטלי חייקין יתחיל לעבוד כיועצו

אריק זיו

האישה המובילה בליכוד : לבנת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן