19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מנחם בגין של שוש הלוי

שוש הלוי ומנחם בגין כפי שהיא תפסה אותו

 

 

 

במלחמת יום הכיפורים , הייתי נערה צעירה מאד. המלחמה תפסה אותי לא מוכנה נפשית. אבי ז”ל חפר שוחות בגינה הפרטית שלנו , ושם הסתתרנו בעת האזעקות. הפחד היה גדול, היות שגבול מצרים היה קרוב מאד אלינו בימים ההם (אני התגוררת, כידוע בצפון הנגב), ושמענו את הדי ההפגזות די מקרוב.

 

עקבנו אחר התפתחות המלחמה בשידורי הרדיו והטלויזיה (שהיתה אז רק בשחור/לבן). “רב סרן שמועתי” עבד אז שעות נוספות , ובכל יום , התבשרנו על אבידה נוספת של תושב העיר. אחי היה אז מפקד טנק בקרבות המיתלה , ושלושה חודשים לא קיבלנו כל מידע אודותיו. מובן אם כן , מצב הלחץ הנפשי והמתח בו היינו שרויים.

 

בעיצומם של הקרבות, הופיע בקולנוע “כוכב” בעיר -מנחם בגין. הוא נשא נאום חוצב להבות , שנסך בכולנו תחושה של ביטחון ואמונה שנצא מהמערכה כשידנו על העליונה.

 

לא היכרתי את מנחם בגין , עליו השלום, קודם לכן, ואולם – מאותו היום בו ראיתי אותו אצלנו באופקים, ושמעתי אותו נואם בצורה כל כך נוסכת שלווה ורוגע, נישביתי בקסמי הרטוריקה והאישיות המיוחדת של האיש. מאותו הרגע – ידעתי שננצח את המלחמה הקשה ההיא. ואכן – ניצחנו , כידוע.

 

שאר עלילותיו של מפקד האצ”ל , ולימים ראש ממשלת ישראל, ומנהיג בעל שיעור קומה מיוחד במינו , ומנהיגנו הרוחני, כתובים  על ספר הימים של מדינת ישראל.

 

יהי זכרו ברוך !

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פשיטת רגל לזכויות אדם

אריק זיו ויזר

אולמרט : אירוניה פוליטית

דנה רביב

אנא, אל תעצרו את השינוי!

אלי חזן

כצ’לה, תתפכח!

אריק זיו ויזר

קריאת השכמה

אלי חזן

סמימיאן דרש בישראל היום : המחדלים האמיתיים מול איראן

לימור סמימיאן דרש
דילוג לתוכן