26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

מנהיגות צעירה: ראיון עם היו”רים של תא ‘לביא גלעד’ באוניברסיטת תל אביב

פרויקט “מנהיגות צעירה” של ליכודניק וצעירי הליכוד, מביא לכם סדרת ראיונות עם היו”רים של תאי הליכוד באוניברסיטאות השונות


 


עדי אטון, היא אחת מהיו”רים של תא לביא גלעד באוניברסיטת תל אבי. אטון, בת 24 , במקור ירושלמית. לומדת אומנות התיאטרון, שימשה בעבר כעוזרת אישית לרעיית ראש הממשלה הגב’ שרה נתניהו, קצינת חינוך, מפקדת צוות וס’ מ”פ בקורס קצינים, יו”ר מועצת התלמידים והנוער של ירושלים. חובבת כתיבה ואוהבת לטייל בארץ ובעולם.


הודיה שחר, גם כן משמשת כיו”ר התא. שחר היא בת 23, גרה בעיר אשדוד, סיימה את לימודי התיכון בכיתת מצטיינים במקיף ו’, זכתה בתואר כלת התנ”ך של מחוז דרום והשתתפה בחידון התנ”ך הארצי בשנת 2009, בשירותה הצבאי בסדיר ובקבע הוצבה בחיל המודיעין, שימשה כשליחה של הסוכנות היהודית בניו יורק בקיץ 2013, בוגרת קורס “מסבירנים חשאיים” במרכז הישראלי לדיפלומטיה ציבורית ולומדת לתואר ראשון במדע המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב.



ספרו לנו קצת על התא שלכן:


“תא לביא גלעד באוניברסיטת תל אביב מונה כיום כ-30 פעילים לערך. הנהגת התא הוחלפה לפני מספר חודשים ובוצעו בו מס’ שינויים ארגוניים, נקבעו תפקידים חדשים שלא היו קודם לכן:  מזכיר, דובר, אחראי פעילים, אחראי פעילויות, וגזברית. התא מקיים ישיבות הנהלה ופגישות תא בתדירות קבועה. מעבר לפן הערכי בו התא פועל, אנו משתדלות לשים דגש חברתי ולגבש את כל הפעילים. על כן מתקיימות לא מעט ישיבות חברתיות בפאבים ובבתים של הפעילים. חברי התא כולם ליכודניקים מבית או ליכודניקים שגיבשו את דעתם בחייהם הבוגרים, חילוניים, דתיים, בנות ובנים, כל אחד מביא גוון אחר של הליכוד – ישנם ליברליים יותר בפן הכלכלי, אחרים שמרנים יותר בנושאי דת ומדינה, לרוב יש ביננו הסכמה בנושאי הביטחון.”



 

אלו תוכניות מיוחדות יש לכן בתא השנה?


“נכנסו לשנה של בחירות, לכן לקחנו חלק בהרבה פעילויות השנה. ראשית, התא לקח חלק פעיל מאוד בפריימריז לליכוד, פעילים שלנו עזרו לח”כים ולמטה המפלגה. בנוסף, התא הראה נוכחות מוגברת ב”שבוע הפוליטי” שהתקיים באוניברסיטת תל אביב. אל השבוע הפוליטי הגיעו (עפ”י הסדר): ח”כ זאב אלקין, סגן השר אופיר אקוניס, ח”כ מירי רגב לפאנל כלכלי, השר גלעד ארדן,  יריב לוין לפאנל על מתקן חולות ומהגרי עבודה, ח”כ גילה גמליאל לפאנל נשים.


הוכחנו לכולם  שגם במעוז השמאל, אוניברסיטת תל אביב, נוכחותו מורגשת. בנוסף, הרמנו דוכן של הליכוד, שכלל התפקדויות למפלגה וצירוף פעילים לתא. נציין שהיינו התא היחיד במחנה הלאומי שהקפיד על הבאת דגלי ישראל. כל שאר המפלגות הביאו פוסטרים עם מותג המפלגה שלהן. בנוסף, כל אחד לוקח חלק פעיל במינוף המפלגה לקראת הבחירות. הודיה מארגנת פאנל פוליטי בתיכון שלה באשדוד לצעירים שיקבלו זכות בחירה לראשונה, עמית דוד, מזכירת התא, מארגנת פאנלים בברים בעיר הרצליה, וכן השתלבות בצוותים בפורום צעירי הליכוד – עדי מארגנת את צוות השחקנים והסרטונים, עומרי חן הדובר שלנו מנהל את צוות הכתיבה והקופירייטינג לקראת הבחירות. אנו שואפים לקחת חלק פעיל בכל מסגרת אשר תתרום להצלחת הליכוד בבחירות.


לאחר שהבחירות יהיו מאחורינו אנו מתכננות סמינר לפעילי התא, בן יומיים. נפרגן לתא לביא באוניברסיטה העברית, שלקחנו את הפרויקט הזה בהשראתם.”



 

איך אתן תופסות את השתלבות הצעירים במפלגה?


“אין ספק שלאחרונה חל שיפור משמעותי במעמד הצעירים במפלגה. ראשית, נבחר יו”ר צעירי ליכוד, דוד שאיין, אשר הביא עימו תמיכה גדולה של צעירים מהשטח. הוא מלווה אותנו בפעילותנו היומיומית ונותן את דגשיו בנושאים הרלבנטיים. שנית, מונה לראש מטה הליכוד צעיר בן 25, דור בן דוד, אשר עושה עבודה נפלאה ומספק לנו המון כלים וחומרים לעבודה ממשית בשטח. גוף צעירי הליכוד הוא גוף שלא היה קיים קודם לכן ודרכו קיבלנו מנדט אמיתי להשפיע כצעירים במפלגה.


אנחנו מקוות שראש הממשלה והח”כים במפלגה יבינו שהצעירים הם הדור הבא במפלגה ובפוליטיקה הישראלית. לכן, ככל שתהיה לנו לגיטימציה להיות מעורבים עוד מהיותנו סטודנטים, כך נהייה יותר מקצועיים ומגובשים ערכית ופוליטית בעתיד.”



 

אלו אתגרים עומדים בפניכם בקמפוס?


“אוניברסיטת תל אביב היא לחלוטין לא מקום נינוח לימנים וזאת לא קלישאה. רוב הסטודנטים בקמפוס הם מצביעי שמאל ומחזיקים בדעות שמאלניות. מתקיימות הפגנות של ערבים לעיתים תכופות ובנושאים חריגים מאוד – למשל הפגנה להזדהות עם שהידים ועם דם השהידים והבאת מחבלים להרצאות בקמפוס כאורחי כבוד (וכל זאת באישור ההנהלה בקמפוס).  בנוסף, לא רק הסטודנטים מחזיקים בדעות קיצוניות כאלה, אלא גם המרצים. לפני מס’ חודשים הייתה תערוכה של מתנחלים באוניברסיטה ומרצים מסגל ההוראה מחו על פרסום התערוכה ואמרו שאינה לגיטימית, משום שמי שיצר אותה הם מתנחלים. הם הקימו הפגנה לביטול התערוכה ואף ניתן לומר שהצליחו בה, כי הפרסום לתערוכה ירד. אולם בעינינו, במעשה זה הם רק ביזו את עצמם ואת מעמדם.


אנחנו חושבות שאחד האתגרים הגדולים שלנו באוניברסיטה הם להכניס את הציונות לקמפוס, כמה שיותר דגלים, כמה שיותר כחול-לבן, שאנשים יתגאו לומר שהם ציוניים ואוהבי ארץ ישראל. מסתבר שזה לא תמיד מובן מאליו.”



 

כמה מנדטים יקח הליכוד בבחירות?


“הלוואי שהליכוד ייקח 30 מנדטים או יותר, אך בשלב זה אנחנו מעריכות שהליכוד ייקח 24-25 מנדטים.”

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מחווה ברשת: צעירי הליכוד מצדיעים לחיילי צה”ל

אריאל אילוז

עומרי אקוניס בגלויה לצעירי הליכוד : “חג פסח שמח”

אלי חזן

מרשימתו של עזריאל צפר על המתרחש בכנסת

אריק זיו ויזר

סיור צעירי הליכוד לתמיכה בישוב היהודי בחברון

אלי חזן

סיעת הליכוד ברעננה מבקשת להגן על התושבים

אלי חזן

פורום הצעירים למען הדרום החל בעבודתו

אלי חזן
דילוג לתוכן