25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי כללי

ממשלת השעטנז תתפורר

 

הבחירות נגמרו. המאבק עוד לא. יש עוד דך ארוכה הממשלה אך ראוי לתת שימת לב לחשבון נפש בליכוד. בזמן שהמערכת הפוליטית מתבוססת בתיקו ללא מוצא ראוי שהליכוד ימצא מוצא לעשות חושבים כדי שלא נחזור שוב על טעות השימוש באלקטור ואי מוכנות הפעלת השטח . 

אין ספק, נתניהו, כמו נתניהו…., נתן קמפיין מדהים. צוות הדיגיטל שלו הוא באמת צוות מעולה. ואולם, מה שהיה חסר בקמפיין הזה הוא קמפיין השטח. צריך להודות : אפליקציית אלקטור נכשלה. מצאנו כי חייבים אישיות כמו ישראל כץ, דוד ביטן וחיים ביבס כדי לנהל את קמפיין השטח. 

אותם חברי הכנסת שניהלו את השטח פשוט נכשלו משום שעל מנת לנהל את השטח צריך מישהו שמכיר את השטח ויודע להתנהל נכון. לא אזכיר שמות משום שהמטרה היא לא לפגוע באף אחד אלא להפיק באמת את הלקחים. 

ראש הממשלה נתן את הנשמה בקמפיין אך זה לא הספיק על מנת להוציא את התומכים מהבתים. הפרס על המאמץ של נתניהו הוא לא העובדה שאין לנו 61 להקמת ממשלה אלא העובדה שגם הצד השני לא באמת יכול. 

וקשה שלא להיזכר במילותיו המשעשעות של גדעון סער שאמר שהוא יוכל להקים ממשלה. העובדה היא שזה יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לעשות זאת. 

יהיו מי שיאמרו : יש אופציה לממשלה בראשות בנט. למען האמת, אני בעד. אני חושב שאסור לחברים לפחד מכך. הליכוד הוא מפלגה עם היסטוריה ומנהיגות רבת שנים. מאז המהפך הראשון של בגין ב – 1977 חוללנו מספר מהפכים ותמיד ידענו לחזור לשלטון. יש לזכור את דפוס הפעולה מאז 1992 : הליכוד נופל לקדנציה ואז חוזר לשלוט. כך היה לאחר הניצחון של רבין ז”ל, הניצחון של ברק ושל אולמרט שייבדלו לחיים ארוכים. אל לנו לשכוח : הליכוד ניצח ב – 2009 לאחר ששרון פיצל אותו ולאחר שצנח ל – 12 מנדטים. כלומר, כיום הבסיס שלנו אף גדול יותר.  

לך על מנת לשוב 
זוהי בהחלט תופעה מרתקת כיצד יריבי נתניהו מבקשים ממנו “לך” על מנת שנוכל להקים ממשלה. אנחנו אומרים לראש הממשלה אל תלך אבל תן להם להקים את ממשלת השעטנז, נפורר אותם מהר ובטוח ואז ננצח בבחירות הבאות.
אמנם בנט וסער אנשי ימין והטענה הייתה כי “הודרו” אך להם לשכוח שמדובר במערכת פוליטית שבה ההדרה נעשית לכולם. היריבות של שניהם עם ראש הממשלה לא הייתה חד סיטרית. הטענה לגבי בנט למשל הייתה שנתניהו פגע באשתו  אך בנט, לא לעג לאשת ראש הממשלה?

ולגבי סער – נו, באמת, מדובר בחתרן וכל מילה מיותרת.  
 בנט וסער חלק מהמחנה הלאומי אך הם חברו למחנה השנאה. לנתניהו יש אשמה בהתנהלות אך שניהם הוכיחו את היכולות שלהם וזה הזמן להתלכד מחדש. אתם יודעים את התנאים ואני משאיר לכם את המשחק. בכל מקרה, אם תחליטו לחבור לשמאל אני מאחל לכם דרך צלחה רק אל תצפו שהליכוד יבוא בלי נתניהו. אנחנו עם ביבי כל עוד הוא יסכים להוביל אותנו. היינו איתנו באופוזיציה עם 12 מנדטים והוא נבחר על ידי חברי המפלגה. 
בנט 
בנט הגיע למקום אליו חתר. הוא הגיע לבאר ואני במקומו הייתי שותה לרוויה. הוא הבטיח מעשים והבטיח פרנסה. אז לך תוכיח לנו מה אתה יכול. יבואו המתנגדים ויאמרו יש לו רק 7 מנדטים. זה נכון אך אל לנו לשכוח שליברמן מתנגד לו וכל השאר לא יכולים לעשות כמותו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צעירי הליכוד חסרי תועלת

אריק זיו

הליכודניקים החדשים יושבעו אמונים לליכוד במערת המכפלה

אריק זיו ויזר

שקט הורגים

אריק זיו ויזר

ביבס.מנהיג.אמיתי

מתוך פוסט של מורן עג'מי

ברוך שפטרנו מעסקן זה

עובד קראוס

פרס,ברק אנטומיה של אי חקירות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן