24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
צילום : דוברות הכנסת
באנר ראשי באנר ראשי בליכוד

ממארקרת את הליכוד בשלטון

מתוך: חוברת חגי תשרי של “ליכודניק”, שתופץ בקרב חברי מרכז ומועצות סניפים לרגל ראש השנה תשפ”א

 

היא פרצה לחיינו בחודשיים האחרונים בסערה גדולה אבל צומחת בליכוד כבר שלושים שנה. בתם של רינה ויעקב אדרי מאופקים, משפחה ליכודית שורשית שזכתה לארח בביתה ראשי ממשלות : מבגין ועד נתניהו.

היא לא מפחדת ממה שיגידו עליה בתקשורת ובשמאל, העלבונות הגזעניים לא עוצרים אותה. להיפך, היא כאן כדי להוכיח שגם לילדה מאופקים יש מקום בצמרת ההנהגה הישראלית. היא כאן כדי להראות למי שזרק את ההורים שלה במעברות של הנגב שתקופת ההגמוניה של מפא”י הסתיימה והיא כאן בעיקר כדי להישאר.

ח”כ אוסנת מארק היא עורכת דין ממעלה אדומים. ניהלה במשך למעלה מעשור משרד מצליח שהתמחה בדיני משפחה, נשואה לשמעון ואמא למתן, לידור ונריה, בית של עצמאיים מתחומים שונים.

במקביל לקריירה שלה כעורכת דין, מילאה מארק שורה של תפקידים ציבוריים ביניהם יו”ר סיעת  הליכוד בנעמ”ת, חברת מזכירות הליכוד וכחברה בלשכת המסחר בירושלים.

באוקטובר 2018 החלה לכהן כחברת כנסת מטעם הליכוד ולאחר מכן נבחרה לקדנציה נוספת בבחירות לכנסת ה 21. בבחירות הנוספות שהתקיימו ב 2019, היא לא נכנסה לכנסת אך הובילה את אגף הנשים בליכוד ואת מטה הנשים בשני סבבי הבחירות האחרונים. המטה שהובילה היה אחד המטות הפעילים והמדוברים, בנמרצות ובנחישות. היא חרשה את הארץ לאורכה ולרוחבה והביאה קהלים חדשים של נשים לליכוד.

היא שבה לכנסת ה – 23 וכבר כובשת את מסדרונות הכנסת ואת השיח הציבורי. אין היום הרבה אנשים בישראל שלא מכירים את השם אוסנת מארק. בשונה מהרבה אנשי ציבור, מארק לא מפחדת להגיד את האמת גם אם היא לא נעימה לכל מי ששומע אותה. החזית הישירה שפחתה מול מערכת המשפט מציבה אותה כלוחמת צדק של ממש.

“אני מאמינה במערכת המשפט הישראלית. אני חושבת שמערכת המשפט צריכה להיות האורים והתומים של החברה בישראל, אך לצערי יש במערכת המון ליקויים וחוליים שמחייבים תיקון כדי להשיב את אמון הציבור”

הגישה של מארק והרקע המקצועי שלה היו אלה שהביאו את ראש הממשלה נתניהו להציב אותה כמועמדת מטעם הליכוד בוועדה למינוי שופטים, וביולי האחרון היא נבחרה לכהן כחברה בוועדה לאחר שגברה בבחירות חשאיות שנערכו בכנסת על שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ועל ח”כ קארין אלהרר.

עם היבחרה הציבה מארק את המטרות שלה מהקדנציה בוועדה: מינוי שופטים שמרנים שיאזנו את האקטיביזם המשתלח של בג”צ ויחזירו את אמון הציבור למערכת המשפט” כמו גם “חשיפת הליך המינוי והנגשתו לציבור ע”י הגברת השקיפות של דיוני הוועדה באמצעות פרוטוקולים וצילומים חיים ממליאת הוועדה.

לאחרונה, הגישה מארק הצעת חוק מהפכנית לביטול לשכת עורכי הדין. לדבריה, לא ייתכן שמקצוע עריכת הדין בישראל מתנהל באופן שאין לו אח ורע בעולם. המצב לפיו אדם שלמד משפטים, סיים התמחות ועבר את מבחני ההסמכה, מחויב לשלם אגרה מופקעת של 1,112  ₪ בשנה כדי לקבל רישיון לעסוק במקצוע, זה מצב אבסורדי שמנוגד מהיסוד לעקרון השוק החופשי. לטענתה, מוקנית למי שרוצה להתאגד תחת איגוד מקצועי זכות הבחירה. אין מקום לחייב אדם להתאגד בישראל של 2020. בנוסף לאלה, מארק טוענת שהנוכחות של חברי לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים יוצרת ניגוד עניינים מובנה. לא ייתכן שעורך דין ישב ויגזור את דינו של מועמד לשפיטה או לקידום בערכאות ולמחרת יופיע אצלו באולם. זה מתכון מובנה לשחיתות ולאבדן אמון הציבור במערכת.

כמי שהגיעה מהמגזר העסקי וכמי שכל בני ביתה הם עצמאיים, הניפה מארק את דגל הסיוע לעצמאיים ולבעלי העסקים. בשורה של הצעות חוק שהגישה בעניין אשר יעניקו לבעלי העסקים זכויות במס הכנסה ובביטוח לאומי, היא מייצבת את עצמה כקול של העצמאיים בכנסת.

ח”כ מארק הגישה הצעת חוק נוספת אשר תשים סוף לאפליית חברי מרכז הליכוד במכרזים לתפקידים הבכירים בחברות הממשלתיות. כיום החוק לא מאפשר לחברי מרכז להגיש מועמדות מתוקף היותם חברי מרכז, מה שיוצר אפליה פסולה כלפי אותם חברים. את זה מבקשת מארק לתקן.

מארק היא הרכש החדש והמבטיח של הליכוד, היא מביאה רוח חדשה ורעננה ומשמיעה קול שלא נשמע כבר הרבה זמן. אפשר להסכים איתה ואפשר שלא, אבל אי אפשר להתעלם ממנה.

עם עשייה כל כך אינטנסיבית בשנה החולפת, אפשר רק לחכות בצפייה ולעקוב אחריה גם בשנה הבאה.

 

צילום : דוברות הכנסת



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת ראה – הברכה והקללה תלויים באדם

אלי כהן

מירי רגב, האישה הראשונה של ישראל

אריק זיו ויזר

פרשת בהעלותך – השקר שבתאווה

אלי כהן

איוב קרא מתאושש בבית מתאונת דרכים קטלנית שעבר בישובו

אלי חזן

פרשת השבוע: “בהר”. עין רואה ואוזן שומעת

אלי כהן

המטה של שוקי נפתח לניצחון

דילוג לתוכן