38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מלחמה באיידס בזכות ג’ורג’ בוש

במהלך כהונתו חולל בוש מהפכה במאבק באיידס ביבשת השחורה. השקיע מיליארדים והציל מיליון ילדים. המורשת הנשכחת של הנשיא לשעבר

פורסם גם ב – nrg

 

איך נראים ילדים שנולדו לאמהות נשאיות איידס, הממשיכים לחיות בעזרת כימיקלים שמוחדרים לדמם כמעט מיום היוולדם? ובכן, האמת היא שהם נראים בדיוק כמו מיליוני ילדים אחרים, בריאים, שאינם נושאים את הנגיף. מעבר לעובדה שעליהם ליטול מדי יום קוקטייל תרופות, הם נהנים מחיים מלאים ורגילים. לא תמצאו ביניהם מראות קורעי לב של פרפורי גסיסה מתמשכים, או תמונות מחיים שאין טעם לחיותם. למעשה, תתקשו למצוא תמונות כלשהן מחייהם של ילדים אלה. אין טעם לצלם אותם לעיתון, מאחר ואין בהם משהו חריג או יוצא דופן. מלבד, כמובן, הנס שעומד מאחוריהם, שאותו בלתי אפשרי לצלם, ולכן אינו זוכה להכרה שהוא ראוי לה.

עבור מיליוני אפריקאים, לנס הזה אחראי אחד האנשים המושמצים ביותר בעולם: נשיא ארה”ב לשעבר, ג’ורג’ וו. בוש. במהלך כהונתו חולל בוש מהפכה במאבק באיידס ביבשת השחורה. במסגרת התכנית שיזם, המכונה PEPFAR (ראשי תיבות של President’s Emergency Plan For AIDS Relief), הוקצו עשרות מילארדי דולרים לטובת המלחמה בנגיף באפריקה. בין היתר, סופק הקוקטייל מציל החיים לכשני מיליון בני אדם; נמנעו מיליוני הדבקות חדשות, באמצעות חינוך והסברה; והוענק טיפול לכעשרה מיליון נפגעי איידס.

בהשראת אמונתו

יש הטוענים כי אדיקותו הדתית דרבנה את בוש לצאת למסע צלב נגד האיסלם. ייתכן שיש ממש בטענה זו, גם כשהיא מלווה בצחקוק אליטיסטי המתגלגל לאיטו במבטא אירופאי כלשהו. אבל בוש גם עשה בהשראת אמונתו את מה שלא עשו מדינות אירופה, הנאורות בעיני עצמן, ולא עשה אף נשיא אמריקני אחר לפניו: הוא הקצה תקציב עצום להצלת חייהם של בני אדם שחטאם היחיד הוא שנולדו ביבשת הענייה בתבל.

בעוד שבאירופה, האמונה כביכול

על ערכי הערבות ההדדית ברוח הסוציאליזם, אמריקה מוקצה מחמת מיאוס ובוש נחשב בעיני רבים לפושע מלחמה, הרי שבמקומות רבים באפריקה – באוגנדה, ברואנדה, במלאווי, ובמדינות אחרות, בוש הוא גיבור ואמריקה היא כיום אומה נערצת. מובן מאליו – אבל למען הסדר הטוב נציין זאת בכל זאת – שסך כל התרומות האירופאיות למלחמה באיידס באפריקה, אינו מדגדג את עשרות המיליארדים שהעתירה ארה”ב על חלכאי ונדכאי היבשת. 

 

מלבד אלטרואיזם לשמו

הפעם, אי אפשר לדבר על אינטרסים ציניים – המדינות שבהן פועלת PEPFAR הן בדיוק אלה שהעולם השבע מעדיף בדרך כלל לשכוח. אין בהן נפט, והן לא מאיימות על המדינות המפותחות בטרור; אין בהן אנשים “משלנו”, דהיינו בני תרבות המערב, אלא רק אפריקאים; אין שום סיבה לעזור להן – מלבד אלטרואיזם לשמו. PEPFAR הוא מבצע ההצלה הגדול ביותר שידעה האנושות בעשרות השנים האחרונות – ואולי מאז ומעולם – וחתום עליו אחד האנשים המושמצים ביותר בדורנו.  

מורשתו של בוש נחשבת כיום – בייחוד בעולם המוסלמי ובאירופה – למורשת של מוות, אלימות ואיוולת. אולם כלל לא בטוח שבראי ההיסטוריה ייזכר הנשיא ה-43 של ארה”ב דווקא בהקשרים הללו. ילדים שניצלו ממחלה קטלנית אמנם לא מספקים תמונות סנסציוניות כמו ילדים שרוטשו בפיגוע התאבדות, ולכן כמעט שאיננו נחשפים אליהם – ובייחוד כאשר צבע עורם שחום; אך השורה התחתונה היא שבמאזן הישיר של פלוס ומינוס בחיי אדם, בוש מחזיק ככל הנראה – ובניגוד גמור לדעה הרווחת – ברקורד הטוב ביותר של מנהיג כלשהו מאז מלחמת העולם השנייה.

השבוע חל יום האיידס הבינלאומי



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הגדר הטובה

אלי חזן

“בוז’י, כיצד תצליח להרכיב ממשלה?”

אריק זיו ויזר

בגין מתהפך, ליברמן מתהדר / גלעד מוליאן

אריק זיו ויזר

כשלרשות השידור היה כוח

אלי חזן

תנועה לאומית ליברלית

אריק זיו ויזר

הקרב על הדמוקרטיה הישראלית נערך בליכוד

אלי חזן
דילוג לתוכן