24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מכתב פתוח לשר הביטחון מר ברק

ועוד משהו אדוני שר הביטחון, אולי אחרי שנים רבות בהן שלחנו מכתבים אליך בעניין בדיקת אופציית הלייזר, אולי סוף סוף ייפול לך האסימון ותחליט לבדוק , רק לבדוק אופציה זמינה קיימת ובעיקר כלכלית מאוד ויעילה לאין ערוך מכיפת ברזל…אופציה שלא תבטל את כיפת ברזל אלא תעמוד יחד לצידה.

כיפת ברזל שאמורה להגן על באר שבע ועל הדרך גם על אופקים,הייתה חסרת אונים אל מול מטחי הגראדים שולחו על אופקים.   ה’כיפה’ לא הגנה כלל מפני פצמ”רים שבהם ריססו היום את עוטף עזה (ומחר כל ישוב שאליו יגיע טווח הפצמ”רים).

גם אנו באשדוד נכנסנו היום יום שבת ה- 9.4.2011 לפנות בוקר, פעמיים, לממ”ד.    היו נפילות של טילים באשדוד ובניצנים   שהיו אמורים להיות מכוסים ע”י ‘כיפת ברזל’ המגנה גם על אשקלון.

אני לא משתתף באופוריה סביב “הצלחותיה” של מערכת כיפת ברזל  ובא בטענות קשות מאוד לשר ביטחון שאינו מוכן לשמוע על אופציית הלייזר אשר יכולה לשמש כשכבת הגנה נוספת, זמינה, יעילה וזולה לאין ערוך מ כיפת ברזל . 

 

כבוד השר   יודע   כי עלות יירוט טיל באמצעות תותח הלייזר קטנה פי 100-200 !!! מעלות היירוט בכיפת ברזל.   עלות יירוט טיל בודד באמצעות מערכת ‘כיפת ברזל’ היא 100,000 $  וכי על כל גראד או טיל שמהיר יותר מקסאם, צריך לשלח 2 טילים ממערכת כיפת ברזל בכדי ליירטו בהסתברות גבוהה…

 

כבוד השר גם יודע שתותח הלייזר יכול ליירט טיל בתוך 3 שניות מרגע השיגור מעזה ובשל מהירות היירוט הנ”ל, הוא יכול ליירט גם מטחי טילים. לעומת כיפת ברזל שדרושים לה 20 שניות בכדי ליירט טיל מרגע השיגור. 

 

כבוד השר יודע גם שתותח הלייזר מיירט גם פצמר”ים, זאת בעוד ה’כיפה’ חסרת אונים מול פצמ”רים וגם מול טילי נ”ט.  ל’כיפת ברזל’ אסור בתכלית האיסור לפגוע בטיל הנושא ראש נפץ כימי או ביולוגי,כי פגיעה בטיל כזה גבוה בשמיים ניזקה יהיה עצום(הגזים יתפזרו מגובה רב ) ואילו קרן הלייזר שורפת באלפית השנייה את תכולת הגזים שבטילים אלה.

 

אדוני שר הביטחון, ידוע לך גם שמדובר בתותח קיים ולא על מדע בדיוני.  מדובר בתותח שנוסה לפני יותר מעשור בהצלחה מרובה (העיד על כך גם פרופ’ יצחק בן ישראל שאמר כי אין מנוס אלא להשתמש בנשק הלייזר בכדי להתגונן מפני ירי טילים ופגזים המשולחים עלינו מטווח קצר) התותח הנ”ל תוכנן ופותח במיוחד לתת מענה  לירי טילים ופצמ”רים מטווח קצר על מדינת ישראל (אין בכל העולם מדינה שיורים עליה טילים ממרחקים של 2-5 ק”מ…) והוא מחכה רק לנו ארוז ומוכן במדבריות ניו מקסיקו כבר 11 שנה. 

 

אז אולי בכל זאת תבדוק אותו ? לפחות בשביל הסיכוי שתהיה לנו מערכת  נוספת יעילה ומהירה הרבה יותר?  ואם הבדיקה תצליח, הרי נרוויח עוד שכבת הגנה יעילה וזולה לאין ערוך שיכולה לשמש לצד כיפת ברזל .

 

כך גם כל מערכת תיתן גיבוי לשנייה ונוכל להפעילן באופן אופטימלי .   הרי ידוע לאדוני שחיזבללה וחמאס מצוידים בעשרות אלפי טילים מכל הסוגים וכי יש לקחת בחשבון גם את סוריה ואירן בתרחישי קיצון.

 

לכן אדוני השר,מוטלת עליך החובה לבדוק את יעילות מערכת הלייזר,   אנו מדברים למעשה על עריכת  ניסוי של יירוט טילים ופגזים ע”י תותח הלייזר בשדה הניסויים של צבא ארה”ב.  אין צורך להביא את התותח לכאן לצורך הניסוי. 

 

בניסוי הזה, אדוני השר,  ייבדק כושרו של תותח הלייזר  ביירוט מטחי טילים ופגזים בתרחישים שונים. 

 

לפיכך אדוני השר  עליך פשוט לשלוח מכתב ולהזמין את הניסוי הזה מיצרן תותח הלייזר בארה”ב…

. 

 

אדוני בוודאי שמע , שהיום יש כבר תותח לייזר  קרקעי   משוכלל יותר ה’סקייגארד’  בעל טווח יעיל של 10 ק”מ (ויש גם תותח לייזר אווירי  – 

http://www.mako.co.il/news-military/security/Article-1668d57d99a7921004.htm& sCh=31750a2610f26110&pId=2082585621

 

 

הידעת אדוני  שקיימת ועומדת התחייבות של היצרן לספק סוללת סקייגארד במחיר קבוע ובלו”ז קשיח?

 

ההתחייבות הזאת נשלחה למשרד הביטחון עוד בתחילת 2007, אבל לא הובאה לידיעת שר הביטחון דאז   עמיר פרץ וכמובן אף לא לידיעת ר”המ אולמרט ?  הידעת שמערכת הביטחון התעלמה מאופציית הלייזר כליל באופן בלתי מובן לחלוטין והעדיפה את כיפת ברזל שהייתה אז על הנייר בלבד ומגרעותיה הטכניים (אין אפשרות להגן על שדרות ועוטף עזה,אין אפשרות לתת מענה לפצמר”ים,זמן תגובה ארוך מדי )והכלכליים (עלות אסטרונומית ליירוט קאסם) היו ידועים היטב למתכנניה… ?

 

אתה אדוני שר הביטחון, היית זה אשר בשנת 2000 ביטלת את הבאתו של תותח הלייזר הראשון ה’נאוטילוס’ להגנת קריית שמונה, כי באותה עת אדוני, היית ראש הממשלה ושר הביטחון שהחליט על היציאה מלבנון ו”השתכנעת” שהחיזבללה לא יירה עלינו יותר טילים…ולכן גם ביטלת ברגע האחרון את הבאת ה’נאוטילוס’, תותח הלייזר הראשון שפותח להגנת קריית שמונה מירי טילי הקטיושות  לאחר שנוסה לפני כן  בהצלחה מרובה.

אילו התותח הזה היה כאן כבר אז, הרי שהיה נמנע נזק אדיר בנפש וברכוש מתושבי שדרות ועוטף עזה . ואילו היה כאן ה’סקייגארד’ כבר אז, אזי פני מלחמת לבנון ב’ היו נראים אחרת לחלוטין…

 

כראש ממשלה ושר ביטחון דאז בוודאי ידעת על  שיתוף הפעולה שהיה בין ממשלות ישראל וארה”ב בפיתוחו של תותח הלייזר (וזאת לבקשת ראש הממשלה ב-1996 כבוד הנשיא שמעון פרס מהנשיא קלינטון) החל משנת 1996 ועד שנת 2004 !!! ואתה צריך לדעת כי הושקעו בפיתוחו בשנים אלה : 420,000,000  $  !!!

 

ועוד משהו אדוני שר הביטחון, אולי אחרי שנים רבות בהן שלחנו מכתבים אליך בעניין בדיקת אופציית הלייזר,  אולי סוף סוף ייפול לך האסימון ותחליט לבדוק ,  רק לבדוק אופציה זמינה קיימת ובעיקר כלכלית מאוד ויעילה לאין ערוך מכיפת ברזל…אופציה שלא תבטל את כיפת ברזל אלא תעמוד יחד לצידה.

 

אנו סבורים אדוני, כי בעצם זו הייתה חובתך ההיסטורית לבדוק אופציה זו עוד טרם הזמן  בו תושבי שדרות לא יכלו להכיל עוד את טרור הקסמים והפצמ”רים מעזה…אבל אף פעם לא מאוחר אדוני שר הביטחון….



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לפיד, ליכוד וחרדים

עינר אביב

פרשת ויצא -חלומו של יעקב, הוא ההיסטוריה של עם ישראל בכל הדורות

אלי כהן

מבקר המדינה – חייזר מכוכב מאדים ?

אריק זיו ויזר

מאמר על זונות‫ וגם על נשים שמתפרנסות מגופן

אריק זיו ויזר

על חורבן בית המקדש השני

אריק זיו ויזר

דרוש שר חברתי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן