18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מכתב פתוח לוועד האולימפי

טקס פתיחת האולימפיאדה שייערך הקיץ בלונדון יציין גם 40 שנה לטבח י”א הספורטאים באולימפיאדת מינכן 72′. הועד האולימפי הבינלאומי דחה את בקשתה של ישראל לקיים בטקס הפתיחה דקת דומיה לזכרם. זוהר טל במכתב פתוח שנשלח אל הנהלת הוועד

 

 

ועד אולימפי יקר,

אנחנו בישראל איננו זקוקים לדקת דומיה כדי לציין את הרצח, זה שנעשה בכוונה תחילה בכפר האולימפי כדי לזכות בפרסום חינם של טרוריסטים צמאי דם. אנו עומדים דום לזכרם של הנרצחים בכל יום זיכרון לנפגעי פעולות האיבה, מקיימים עצרת זכרון שנתית באנדרטאות שהקמנו להם בארצנו, אותה הם ייצגו וכנציגיה נרצחו על אדמת גרמניה, בשידור חי בכל העולם. אנחנו איננו זקוקים לדקת דומיה כדי לזכור את הספורטאים. הם ומשפחותיהם נשארו ויישארו עימנו לעד.

גם איננו זקוקים לדקת דומיה כדי לזכור איך הועד האולימפי, בחוסר אנושיות, עשה הכל על מנת להוציא את אירוע הטרור מהכפר האולימפי ולהמשיך את המשחקים כסידרם מהר ככל האפשר. מאז ועד היום חלפו כמעט ארבעה עשורים. נדמה שהרצון להרחיק ולהדחיק את האירוע הזה מהתודעה האולימפית לא פסק, והנה כי כן חברי ועד באים והולכים, אך הניגון אותו הניגון.

אנחנו מצפים ממך, ועד יקר, שתבין את שלא הבינו קודמיך בתפקיד – אתה צריך את דקת הדומיה. אתה צריך לזכור שיש דברים שלא ראוי ולא מכובד לטאטא מתחת לשטיח כאילו היו עוד מאורע לא נעים שמפריע למהלך המשחקים. אתה צריך להכיר בכך שטרגדיית מינכן הינה כפולה ומכופלת בכל פעם שמתקבלת החלטה שמשמעותה “המשחקים חייבים להמשיך”, ממש כמו אותה החלטה אומללה אז בספטמבר 72′. 40 שנה חלפו, האם לא יימצא זמן – דקה אחת – כדי לעצור? אתה, הועד האולימפי, וכל הצופים במשחקים האולימפיים ברחבי העולם, צריכים לדעת לומר בקול ברור, שבמקום בו מתאחדים כל העמים אין מקום לצביעות – הקורבנות אינם רק קורבנות ישראלים, חברי המשלחת. הקורבנות הן קורבנות הספורט העולמי כולו. ואם לא כך הדבר, מהי המשמעות של אותה “אחדות עולמית” שבשמה אנחנו ממשיכים לכנס משחקים אולימפיים בכל 4 שנים?

לצערי, ועד יקר, אתה עדיין לא מבין את כל זאת. ולכן אנחנו נמשיך ונדרוש, נמשיך ונזכיר. נמשיך לקיים את טקסי הזיכרון הפרטיים בכל אולימפיאדה. נמשיך לדרוש שתתקיים דקת דומיה, כפי שללא כל ספק היה קורה (ובצדק) אילו חלילה היו הקורבנות בריטים, רוסים, צרפתים או קנדים.

ולסיום, ועד אולימפי יקר, הערה אישית קטנה – יש הרבה מאוד סיבות שאני רוצה שהאולימפיאדה תתקיים ביום מן הימים כאן אצלנו. אז הנה אחת נוספת – נשיא מדינת ישראל, ויהיה זה מי שיהיה, לא ייפתח את המשחקים האולימפיים לפני שיעמוד לדקת דומיה לזכר י”א הספורטאים שנרצחו במינכן.

 

זהר טל, תל אביב

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בוגי ופוליקר – ילדות קשה בקריית חיים של המערך

אריק זיו ויזר

מה עם זכויות אדם?

אריק זיו ויזר

מר נתניהו – זו אשמת הממשלה

מכתב פתוח לראש הממשלה

האם ליכודניקים ראויים להיות מנכ”לים?

אלי חזן

פרשת השבוע : ניצבים. בסימן הערבות ההדדית

עינר אביב
דילוג לתוכן