16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

מכתב הרבנים – ביטוי גזעני או שדר של דאגה ומצוקה

אין ספק,על פניו נראה מכתב זה כמכתב גזעני כלפי המגזר הערבי ואך טבעי הדבר כי כל אדם אשר יתייחס  רק לכתוב מבלי להבין את הרקע,יגנה אותו.

  יחד עם זאת,כל מי שחושב שמדובר באקט של גזענות, חייב לשאול את עצמו כיצד יכול לקרות דבר כזה במקומותינו? הרי מדובר בעשרות רבנים ידועי שם, רבני ערים, גדולי תורה, עושי חסד ומנהיגי ציבורים גדולים במדינת ישראל, האם באמת ניתן לייחס להם ולו שמץ של גזענות,שנאת אדם, ותיאורים נוספים ש"הודבקו" להם?

ובהנחה כי החותמים על המכתב עשו זאת בשיקול דעת תוך הבאה בחשבון מה תהיינה התגובות, עולה השאלה וביתר שאת מדוע עשו זאת? האם לכך התכוונו? האם חשבו גם על הנזק, שבמקרה זה יכול להיות גדול יותר מהתועלת?

ושאלה המתבקשת כלפי הרבנים היא, אם אכן פסק ההלכה הוא על פי דעת תורה,מדוע הפיצו זאת רק עכשיו ולא זמן רב קודם לכן?

דומני כי התשובה לכל השאלות הללו ברורה.לא מדובר כאן בגזענות או בשנאת ערבים.ככל שאני מכיר את חלקם של הרבנים,הגזענות היא מהם והלאה ובוודאי,כאשר זו היא דעת תורה.

אלא שלעניות דעתי ייעודו של מכתב הרבנים הוא, הבעת דאגה ומצוקה מההקצנה ההולכת וגוברת במגזר הערבי תוך מגמת השתלטות ערבית על נכסים יהודים בדרך של קניה או שכירות, המביאה בעקבותיה תופעות של אלימות, הטרדה, התבוללות וכו' על כל המשתמע מכך.

וכשאין כל טיפול או התייחסות של המדינה לבעיה זו כפי שמתחייב, והמצב רק הולך ומחריף,לא נותר בידי הרבנים אשר חשים חסרי אונים מול "צאן מרעיתם" כלפי התופעות הללו כל דרך אחרת, אלא לזעוק ולהוציא פסק הלכה כפי שהוציאו,כי לדעתם זו הדרך היחידה לעצירת התופעה .

כולנו זוכרים בוודאי את תקופת הפיגועים הקשים שבה השתמשו רבים בסיסמא "אין ערבים אין פיגועים" סיסמא שלכאורה אין גזענית ממנה, האם נאמר כי אלה שדוגלים בכך, נגועים בגזענות, או שרעיונות אלה עולים כשהציבור חש שאין מענה הולם לטרור וחייו נתונים בסכנה.

ובדיוק מאותן סיבות נולד רעיון הטרנספר וזאת בשל החשש כי המיעוט הערבי בישראל מהווה סכנה קיומית למדינה ועל כן הטוב ביותר הוא לטרנספר אותו מכאן.

מסקנה: לא היה במכתב זה כל כוונה או מסר גזעני.יחד עם זאת ולמען הסר ספק טוב היה לו לא היה נכתב כלל ועוד יותר טוב יהיה אם יואילו הרבנים להבהיר זאת במכתב נוסף.

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גז לחיים

אלי ורד חזן

ג'ונבלאט מזהיר מהתחזקות הציר האיראני הסורי

אלי חזן

האם האו"ם רלוונטי ?

אלי חזן

יום השואה והגבורה : אלה מעוז על משמעותה של הגבורה

אלי חזן

השטרות החדשים – הבעיה האמיתית

אריק זיו ויזר

הלאה מהפכה צרכנית!!! תחי ההפיכה החברתית!!!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן